• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051410276
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سه هفته پرالتهاب فوتبال اصفهان در لیگ برتر

سه هفته پرالتهاب فوتبال اصفهان در لیگ برتر

ایسنا/اصفهان فصل ۹۹-۹۸ لیگ برتر فوتبال در حالی به هفته های پایانی خود نزدیک می شود که دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان در روزهایی که با کرونا گره خورده، حال و روز خوبی ندارند یکی شانس قهرمانی را از دست داده و هواداران تیم دیگر نیز نگران سقوط تیم شان به دست اول هستند.

این روزها دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان در روزهای کرونایی حال و روز خوبی ندارند، فشار و استرس و حاشیه های پرالتهاب آنقدر برای این دو تیم زیاد شده که سرمربی سپاهان را راهی بیمارستان کرد تا جایی که بازی بزرگ مقابل استقلال را از دست داد و از سوی دیگر موجب شد بار دیگر مدیرعامل سبزپوشان با بیماری سابقه دار خود، دست و پنجه نرم کند.

بعد از شیوع کرونا، شروع دوباره لیگ فوتبال برای برخی از تیم‌ها خوب بود، اما در ادامه لیگ روزهای بدی را برای برخی تیم ها همچون سپاهان به همراه داشت؛ اگرچه سپاهان در بازگشت به فوتبال شروع خوبی داشت تا جایی که تحسین همگان را برانگیخت و کارشناسان از شادابی و آمادگی بدنی خوب بازیکنان و همچنین بازی رو به جلوی آنها صحبت کردند؛ اما بلافاصله این تیم به تاکتیک گذشته تفکرات سرمربی برگشت و دل به سانترهای از راه دور و نزدیک و البته تعویض های پرحرف حدیث سرمربی بست و نیمکت نشینی بازیکنانی که می توانستند در این بازی ها عصای دست سرمربی خود شوند، مزید بر علت شد.

اما ذوب آهن که در این فصل رکورد تعویض مربی، نداشتن هفته های بدون مربی و گرفتن بازیکنانی که منطقی پشت آن نبود را در دوران فوتبال کرونایی خود به نمایش گذاشت، با ساختار دفاعی بسیار ضعیف و دادن فرصت ها به رقبا و همچنین بی ثباتی در درون دروازه یکی پس از دیگری فرصت ها را از دست داد، تیمی که حتی با آمدن لوکا دردی از آن دوا نشد و شاید شرایط آن بدتر از گذشته شد.

اما وجه اشتراک هر دو تیم سپاهان و ذوب آهن در هفته های اخیر را به اعتقاد برخی کارشناسان می‌توان آسیب از سوی داوران خواند، آسیب هایی که امتیازاتی را از این دو تیم به ویژه ذوب آهن گرفت. زمانی که در یک بازی دو گل به نظر درست ذوبی ها آفساید اعلام می شود و کاپیتان آنها در آستانه بازی حساس مقابل فولاد اخراج می شود تا میانه میدان آن ها نیز همانند ساختار دفاعی و دروازه شان دچار مشکل شود، گل های مردود اعلام شده، نگرفتن آفسایدهای حریف، اخراج های پی در پی داوران که آش داوری ها را آنقدر شور کرد که حتی غیراصفهانی ها نیز مهر تاییدی بر مظلومیت ذوب آهن در زمین فوتبال زدند. سپاهانی ها نیز دست کمی از همشهری سبزپوش خود نداشتند، اخراج ها و آفسایدهایی که بعضا اشتباه بود، مسیر این تیم را سخت تر کرد و اکنون سه هفته باقیمانده تا پایان لیگ برتر برای دو تیم اصفهانی هفته های پر التهابی است.

سپاهان که برای تمدید قرارداد امیرقلعه نویی و آوردن بازیکنان مدنظرش، خود را برای قهرمانی در پایان فصل آماده می کرد، با قهرمانی پرسپولیس که هفته ها زودتر به آن دست یافته بود، در آستانه از دست دادن سه جایگاه بالاتر جدول و حتی از دست رفتن قهرمانی در جام حذفی است، شاگردان قلعه نویی با تساوی و شکست هایی که داشتند به جای تثبیت جایگاهشان در پله دوم در حال حاضر با ۴۵ امتیاز بعد از دو تیم مدعی استقلال و تراکتورسازی در جایگاه چهارم قرار دارد و تا حدی هم باید مدیون تیم هایی باشد که شهرخودرو و فولاد را متوقف کردند.

از سوی دیگر ذوب آهن نیز با ۲۶ امتیاز در رده دوازهم جدول قرار دارد و با یک برد و یا تساوی در بازی های باقیمانده می تواند از سقوط به دسته یک نجات یابد، اما این دو تیم چه تدبیری باید برای ۳ هفته باقیمانده داشته باشند.

سپاهان می تواند تاکتیک های زمینی متفاوتی به نمایش بگذارد

یک کارشناس فوتبال به ایسنا، گفت: در تیم سپاهان ما بازیکنان بسیار خوب و فنی داریم که می توانند در بازی زمینی، تاکتیک های بسیار خوب و متفاوتی را به نمایش بگذارند و از این راه بتوانند بر رقبای خود برتری داشته باشند، تیم های پیکان، شهرخودرو و نساجی، تیم هایی هستند که توانستند عملکرد خوبی داشته باشند و نتایج خوبی کسب کنند، به ویژه نساجی که با پیروزی در دقایق پایانی مقابل فولاد و تساوی برابر پرسپولیس روحیه بسیار خوبی دارد، بنابراین اگر سپاهان تمرکز و دقت لازم را نداشته باشد آن ها می توانند یقه سپاهان را در اصفهان بگیرند، بنابراین نیاز است که سپاهان در بازی های باقیمانده با تدبیری درست و منطقی از تمام داشته هایش برای پیروزی و رفتن به بالای جدول برای گرفتن سهمیه استفاده کند.

رسول کربکندی افزود: اگرچه لوکا چندین سال در ایران مربیگری کرده است، اما شناخت خوبی از بازیکنان ذوب آهن ندارد و همین مساله موجب شده نتواند با تیم ارتباط لازم را برقرار کند. اگر برای بازی های باقیمانده از مربیان جوان بومی استفاده می شد، شاید نتایج بهتری به دست می آمد، البته هنوز سرنوشت ‌ذوب‌آهن دست خودش است و امیدوارم در سه بازی باقیمانده که ۲ بازی بیرون خانه است نتایج خوبی بگیرد، چون نمی‌توان روی نتایج سایر تیم‌ها حساب کرد.

وی تصریح کرد: این تیم ۶ امتیاز بسیار حساس را از دست داده است. کمیته داوران در ۳ هفته باقی‌مانده کار بسیار حساسی در پیش دارد و اگر تیمی سقوط کرد شاید نتواند با میلیاردها تومان به لیگ برگردد. کمیته داوران باید در انتخاب داوران بسیار دقت کند، چون یک اشتباه ممکن است منجر به سقوط یک تیم شود. اگر خدای ناکرده ذوب‌آهن با ۵۰ سال قدمت به لیگ دسته اول سقوط کند شاید مدیران بالادستی زیاد رغبتی به کمک برای بازگشت دوباره این تیم به لیگ برتر نداشته باشند و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: آنچه برای هر دو تیم در راه باقیمانده لیگ اهمیت دارد، این است که بتوانند با تمرکز و بدون حاشیه و پرهیز از بازی احساسی، بازی کنند تا به نتیجه برسند، چراکه دو تیم از بازیکنان خوبی برخوردار هستند که می توانند در کسب نتیجه تاثیرگذار باشند.

سپاهان و ذوب آهن نیاز به تمرکز دارند

اکبردادفرنیا نیز در خصوص بازی های باقیمانده دو تیم سپاهان و ذوب آهن به ایسنا، گفت: علی رغم برخی اشتباهات در گرفتن بازیکن، خوشبختانه دو تیم بازیکنان خوب و تاثیرگذاری دارند و تنها لازم است که با در نظر گرفتن سیستم های متناسب به سبک تیم رقیب از نیروهای خود در زمین استفاده کنند و شاهد تعویض های نادرست مثل بازی با سپاهان و استقلال  نباشیم و دو تیم بتوانند در مقابل رقبای سرسختی که دارند، به نتیجه برسند.

وی افزود: البته فشار بر روی سپاهان بیشتر است و این مساله طبیعی است. تیمی که برای قهرمانی بسته شده در شرایطیست که ممکن است علاوه براینکه جامی به دست نیاورد سهمیه خود را از دست بدهد، سپاهان این توانایی را دارد که با تمرکز روی نقاط ضعف و رفع آنها، با برتری مقابل استقلال به قهرمانی جام حذفی برسد و در لیگ نیز با گرفتن امتیاز از رقبای قَدر خود یعنی نساجی که توانست در دقایق پایانی ۳ امتیاز از دست رفته را مقابل فولاد پس بگیرد و در برابر پرسپولیس نیز یک تساوی ارزشمند گرفت، به پیروزی برسد و در ادامه نیز خود را آماده بازی شهرخودرو و پیکان کند.

سرپرست اسبق ذوب آهن گفت: در خصوص ذوب آهن درست است که خطر سقوط دارد، اما شانس این تیم نسبت به بقیه کمتر است و می تواند با ارائه یک فوتبال شاداب و انسجام تیمی به حداقل یک پیروزی دست یابد تا خیال خود را بابت سقوط نکردن راحت کند.

تصور سقوط  ذوب آهن غیرقابل باور است

محمدیاوری - کارشناس فوتبال نیز در خصوص سه بازی باقیمانده تیم های اصفهان در لیگ برتر به ایسنا، گفت: شرایط ذوب آهن از آن نظر سخت است که نمی توان لیگ بعدی را بدون ذوب آهن تصور کرد. باید روی تمرینات ذوب آهن نظارت بیشتری داشت، اگر برنامه ای دارند زودتر این تصمیمات گرفته شود و در این شرایط و تفکرات کادر فنی آن ها نگران هستم و امیدوارم این نگرانی بی مورد باشد. آخرین بازی ذوب آهن در لیگ مقابل گل گهر بسیار سخت و فینال گونه است، بازی مقابل پرسپولیس قهرمان، نساجی که واقعا متحول شده و گل گهر می تواند برای تیم متزلزل ذوب آهن خطرناک باشد و آنها باید بتوانند با تمرکز حداقل امتیاز لازم را برای ماندن در لیگ برتر کسب کنند.

وی در خصوص وضعیت سپاهان نیز خاطرنشان کرد: سپاهان نیز همانند ذوب آهن در درجه اول نیاز به انگیزه و آرامش دارد، باید بازیکنان آن‌ها را توجیه کنند که کسب سهمیه، حداقل حق تیمی است که برای قهرمانی با چنین هزینه ای بسته شده است. تمام امکانات و بازیکنان براساس نیاز و لیست کادر فنی مهیا شده است و با از دست رفتن قهرمانی توقعی که فوتبال اصفهان و سپاهانی ها دارند، تنها گرفتن سهمیه است.

یاوری با بیان اینکه هفته های پایانی برای تمام تیم های بالا و پایین جدول حساسیت های خاص خود را دارد، گفت: با توجه به نوع سهمیه آسیایی بنابراین تیم های بالای جدول برای گرفتن سهمیه مستقیم تلاش می‌کنند. بنابراین سپاهان باید بتواند با آرامش بازی کند و به نتیجه برسد تا دل هواداران خود را به دست آورد. در پایین جدول نیز تلاش برای بقا، زیاد است و ذوب آهن و سپاهان با برنامه ریزی و بازی منطقی و به دور از احساس می توانند، نتیجه بگیرند و منتظر اما و اگر نتایج دیگر تیم ها نباشند.

در سه هفته پایانی لیگ برتر سپاهان در خانه پنجشنبه میزبان نساجی مازندران است و در ادامه در دو بازی خارج از اصفهان باید به مصاف تیم های شهرخودرو و پیکان تهران برود. ذوب آهن نیز جمعه به مصاف پرسپولیس در آزادی می رود و هفته بعد میهمان نساجی است و در آخرین هفته لیگ نیز سبزپوشان در خانه میزبان گل گهر یکی دیگر از کاندیداهای سقوط خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha