• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99051410396
  • منبع : نمایندگی زنجان

/یک روز آفتابی با جهادگران زنجان/

جهت‌گیری افق‌ سرمایه‌گذاری اوقاف به سمت جهاددانشگاهی

جهت‌گیری افق‌ سرمایه‌گذاری اوقاف به سمت جهاددانشگاهی

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نگاه اوقاف در حوزه‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری به سمت جهاددانشگاهی خواهد بود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی زنجان، در راستای ارتقای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری موقوفات و بقاع متبرکه، اظهار کرد: جهاددانشگاهی بستر و ظرفیت خوبی برای کارهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد؛ اما متاسفانه مدیران و مسئولان درک درستی از این توانمندی‌ها ندارند و باید این نهاد بیشتر به مردم، مسئولان و نخبگان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب است، عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه فرهنگ مظلوم است. با بازدید امروز از این نهاد افق‌های روشنی پیش‌ روی ما قرار گرفت و نگاه اوقاف در حوزه‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری به سمت جهاددانشگاهی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه تعاملات باید بر اساس واقعیت‌ها شکل گیرد، ابراز کرد: با همه دستگاه‌هایی که بخواهند از ظرفیت اوقاف و امور خیریه برای خدمت به مردم و نظام استفاده کنند، تعامل برقرار می‌کنیم و آماده توسعه همکاری با جهاددانشگاهی در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری اقتصادی هستیم.

این مسئول، حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان را از رویکردهای مهم اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: از طرح‌های دانش‌بنیان و ایده‌های نخبگان حمایت می‌کنیم و املاک خوبی در اختیار داریم که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال ارائه خدمات اجتماعی به مردم، دفاع از حقوق موقوفات و احیای موقوفه‌ها است، ادامه داد: تلاش داریم به کمک جهاددانشگاهی و نخبگان، سطح خدمات را ارتقا دهیم و وظیفه داریم از دستگاه‌هایی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم.

کرمی با بیان اینکه بسیاری از نیات واقفان به خدمات اجتماعی مربوط است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر رویکرد اوقاف بر این است که نیات واقفان را در قالب طرح، به خصوص طرح‌های اجتماعی اجرا کند که یکی از آن‌ها حمایت از دانش‌آموزان محروم و مستعد است و طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش از مهرماه آغاز می‌شود.

وی معرفی موقوفات و جایگاه وقف و ترویج این سنت حسنه را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و افزود: معاندان به دنبال این هستند که وقف را تخریب کنند در حالی که در استان زنجان ۷ میلیارد تومان در تمام بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک کرده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی جزو صنایع انقلاب است، اظهار کرد: کمک به توسعه و بالندگی این نهاد، اقدامی در راه تعالی انقلاب است و این نهاد توانمندی‌های بسیاری برای کمک به دیگر دستگاه‌ها دارد، به ‌عنوان مثال سال گذشته یاری‌گر بسیاری از ادارات و ارگان‌ها همچون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره‌هایی موسیقی و ... بوده است.

کامران جعفری، بر کمک به تحقق اهداف مشترک دستگاه‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی سیستمی چابک است که فرابخشی عمل می‌کند و با توجه به اینکه فعالیت آن هزینه‌محور است، تلاش دارد کار را در کم‌ترین زمان با بهره‌وری بالا انجام دهد. این نهاد در حوزه پژوهش، هوشمندسازی، بهینه کردن مصرف انرژی، آموزش کارکنان دولت و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا توانمندی‌های بسیاری دارد که می‌تواند کارهای مشترک را با دیگر ارگان‌ها انجام دهد.

وی به موفقیت‌های حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان اشاره و خاطرنشان کرد: واحد زنجان به لحاظ تعداد و تنوع برنامه‌ها رتبه یک را کسب کرده و برگزاری جشنواره تلخند و سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان از توفیقات آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha