• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051410487
  • منبع : نمایندگی همدان

ابتکار یک روزنامه محلی در همدان

ابتکار یک روزنامه محلی در همدان

ایسنا/همدان مدیر مسئول روزنامه «همدان پیام» با بیان اینکه رسانه های همدان به نسبت استان های همسایه وضعیت بهتری از نظر تولید محتوا دارند، از ابتکار این روزنامه برای ایجاد پل ارتباطی بین خبرگزاری های استان و مردم خبر داد.

نصرت‌الله طاقتی‌احسن در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: ما یک خانواده فرهنگی هستیم، به طوریکه علاوه بر خودم، پدرم و عمویم هم معلم هستند و در کنار آن سابقه شغل خبرنگاری در روزنامه ها و صداوسیما را داشتند بنابراین این فرصتی بود برای اینکه ما هم به فکر ورود به این عرصه باشیم پس سال ۷۹ درخواست مجوز روزنامه دادیم و سال ۸۳ در سفر مقام معظم رهبری به استان همدان ما هم مثل بقیه مردم برای ایشان نامه نوشتیم و گفتیم که چهار سال است در نوبت هستیم که خوشبختانه از خیر و برکت آن سفر، آن سال ما مجوز هفته نامه «همدان پیام» را دریافت کردیم و پس از سه سال انتشار منظم هفته نامه، مجوز آن را تغییر دادیم و همدان پیام را به روزنامه تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: نخستین سیاست ما در همدان پیام کمک به توسعه استان است و در این راستا اولویتمان پرداختن به خبرها، گزارش ها و موضوعات بومی و محلی در استان همدان و گزارش ها و خبرهایی در سطح کشور است که تبعاتی برای استان همدان نیز دارد و در حال حاضر در اکثر شهرستان های استان دفاتر نمایندگی روزنامه همدان پیام و خبرنگار داریم.

طاقتی احسن در رابطه با صفحه ویژه خبرگزاری ها در روزنامه همدان پیام مطرح کرد: از آنجایی که قشر خبرنگاران و خبرگزاری ها در تولید محتوای خبر نقش بسزایی دارند و با توجه به اینکه عموم مردم از سایت خبرگزاری ها برای دریافت خبر استفاده نمی کنند به این نتیجه رسیدیم روزانه یک صفحه اختصاصی برای یک خبرگزاری درنظر بگیریم تا پل ارتباطی بین خبرگزاری های استان و مردم باشد و یکسری از تحلیل ها، مطالب و گزارش هایی را که از جنس مردمی بوده و نیاز است به سمت توده مردم هدایت شود را در آنجا منتشر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دو ماه است که ما این کار را انجام می دهیم و تولید محتوا و صفحه بندی آن صفحه نیز به عهده خبرگزاری ها بوده و توسط خبرنگاران هر خبرگزاری انجام می شود و به نظر می رسد این کار در کشور برای نخستین بار اتفاق افتاده باشد.

طاقتی احسن با بیان اینکه کل کشور در حوزه رسانه ها و عملکرد آنها وضعیت مطلوب و خوبی ندارد، تصریح کرد: همدان در مقایسه با استان های همتراز و همسایه، چه از نظر ضریب نفوذ روزنامه خوانی و چه از نظر ضریب تولید محتوای خبر و گزارش شرایط بهتر و حرفه ای تری دارد.

وی در رابطه با شرایط خبرنگاران بیان کرد: در تمام کشور وضعیت شغلی خبرنگاران نامناسب و با حداقل های زندگی است. خبرنگاران همدان نیز وضعیتشان به همین صورت است و به نظرم سطح درآمدی آنها معادل با قشر کارگران جامعه است.

طاقتی احسن در پایان در رابطه با ماندگارترین اقدام رسانه های استان طی یکسال گذشته توضیح داد: ایجاد اتحاد و انسجام بین مردم با وجود چالش های اقتصادی و بحران هایی که برای مردم به وجود آمده، به ماندگارترین کاری است که رسانه ها انجام دادند و خوشبختانه در بین اعتراض ها و گلایه ها و تجمعات، وضعیت همدان نسبت به استان های دیگر آرام تر و امن تر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha