• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051410494
  • منبع : نمایندگی همدان

خانه‌ای که وقف سالمندان شد

خانه‌ای که وقف سالمندان شد

ایسنا/همدان مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از گام بزرگ نوع دوستی یک خانم در شهر همدان خبر داد و گفت: این واقف یک باب منزل مسکونی دو طبقه‌ی خود را که در منطقهی ۲ شهر همدان قرار دارد وقف تأمین آسایشگاه سالمندان کرد. 

خسرو محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: ارزش این ملک ۸۰ میلیارد ریال است و واقف شرط کرده مادامی که در قید حیات است خودش در خانه زندگی کند و ۴۰ روز پس از مرگش نیت او اجرایی شود و برای این منظور یکی از فرزندانش را متولی اجرای نیت قرار داده است. 

وی بیان داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از سال ۱۳۷۰ تاکنون موفق به ثبت ۵۵۳ وقف جدید شده که نشان دهنده‌ اقبال عمومی از وقف و نیکوکاری است.

محمدی توضیح داد: از نظر قانون، موقوفات دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند و مردم نباید تصور کنند که با وقف ملک یا دارایی‌هایشان آن را به اوقاف واگذار کرده‌اند، واقفان می‌توانند اداره‌ موقوفه‌شان را خود برعهده بگیرند یا به هرکس که دوست دارند از جمله اوقاف بسپارند.

وی افزود: اوقاف وظیفه‌ نظارت بر اجرای نیات واقفان را بر عهده دارد و این را سرلوحه‌ امور خود قرار داده، با توجه به شرایط فعلی نیاز است تا مردم موقوفات خود را نسبت به نیازهای روز جامعه قرار دهند و در این راه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان آماده‌ راهنمایی مردم عزیز استان است تا بتواند نیت‌های آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به ثمر برساند.

محمدی خاطرنشان کرد: بزرگترین موقوفات استان همدان موقوفه مرحوم بهاءالملک است که تأمین رایگان دارو و درمان اهالی ۳۲ روستای استان را بر عهده دارد و همچنین موقوفه‌ مرحوم سیف‌الدوله در شهر ملایر که دارای نیات گوناگونی مانند ساخت بیمارستان، مدرسه و کمک به نیازمندان است همچنین واقفان عزیر می توانند از طریق شماره تلفن ۲۵۲۹۰۰۰۰ اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ استان همدان نسبت به مشاوره‌ وقف اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha