• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99051410542
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس تاکید کرد:

جهاددانشگاهی؛ مولود اقتصاد مبتنی بر ایده

جهاددانشگاهی؛ مولود اقتصاد مبتنی بر ایده

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مبتنی بر تفکرات و ایده‌ها درست همان چیزی است که جهاددانشگاهی سال‌هاست برای آن اقدام جهادی انجام داده است.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد پژوهشی و آموزشی است که انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی نیز بر عهده این نهاد است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی است که با توجه به پتانسیل‌های هر منطقه فعالیت‌هایی را رقم زده است، افزود: تبدیل داشته‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه از نظر علمی به بخش‌های تولیدی از فعالیت‌های بارز جهاددانشگاهی است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس بیان کرد: در تمام دانشگاه‌ها باید ایده‌های کارآفرینی در کنار علم شکل گیرد و جهاددانشگاهی در شکل‌گیری این ایده در محیط دانشگاه و با حضور جوانان خلاق بسیار موفق عمل کرده است.

عضو شورای عالی انرژی کشور ادامه داد: باید فعالیت‌های جهاددانشگاهی گسترش پیدا کرده و به آن بهاء داده شود و دامنه حضور آن در بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور گسترده‌تر شود.

نخعی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در هر حوزه‌ای که وارد شده خوب عمل کرده و با هدف خدمت به مردم و کار صادقانه، جهادگرانه و مبتنی بر علم و دانش و کار درست تاثیرگذار بوده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر تفکری که در بطن جهاددانشگاهی وجود دارد، در تمام دستگاه‌های اجرایی و در جامعه حکمفرما شود، به اقتصاد مبتنی بر نفت نیازی نخواهیم داشت.

نخعی اظهار کرد: اقتصاد مبتنی بر تفکرات و ایده‌ها درست همان چیزی است که جهاددانشگاهی سال‌هاست برای آن اقدام جهادی انجام داده است.

وی افزود: حضور جهاد دانشگاهی در برنامه‌های توسعه‌ای می‌تواند نقش سازنده‌ای در پیشرفت و توسعه داشته باشد؛ چراکه این نهاد، فرهنگ خودکفایی را به عرصه ظهور رسانده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یادآور شد: لازم است از این ظرفیت که ظرفیت بزرگی است، در مسیر توسعه استان بهره ببریم.

نخعی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز لازم است هم‌افزایی لازم را با این نهاد داشته باشند تا بتوانیم از فکر و ایده‌ای جهاددانشگاهی خلق می‌کند، در عمل بهره ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha