• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051410634
  • خبرنگار : 50264

سایۀ «رضایت» از سر جامعۀ هتل‌داران کم شد

سایۀ «رضایت» از سر جامعۀ هتل‌داران کم شد

ایسنا/اصفهان علی‌اصغر رضایت، پیشکسوت صنعت هتل‌دارای ایران، رئیس پیشین اتحادیۀ هتل‌داران اصفهان و مؤلف و مترجم چندین کتاب در زمینۀ هتل‌داری، شامگاه ۱۱ مردادماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

کریم بیگی، رئیس جامعۀ هتل‌داران با اعلام این خبر به ایسنا گفت: پیش از آنکه جامعۀ هتل‌داران تشکیل شود واحدهای اقامتی سراسر کشور زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و تشکلی به نام اتحادیۀ هتل‌داران وجود داشت که دهۀ هشتاد، در استان اصفهان ریاست آن بر عهدۀ علی‌اصغر رضایت بود.

وی ادامه داد: آقای رضایت متولد ۱۳۲۷ در اصفهان، یکی از پیشکسوتان صنعت هتل‌دارای کشور با بیش از پنجاه سال سابقۀ کاری در این زمینه بود که مدرک دکتری هتلداری از دانشگاه تگزاس را داشت و به خاطر تجربیات فراوان در مدیریت هتل چه در ایران و چه در خارج از کشور به‌عنوان یک گنجینۀ گران‌بها برای صنعت هتل‌داری محسوب می‌شد.

بیگی تصریح کرد: این مرد بزرگ تجربیات و دانش خود را در زمینۀ هتل‌داری در قالب کتاب‌های مختلفی چون «۱۱۰ نکته برای هتلداران»، «پایه و اساس مدیریت در هتل‌های پنج ستاره»، «نکات کلیدی در هتل‌ها»، «آموزش خدمات میزبانی»، «راهنمای حرفه و اطلاعات عمومی هتل‌ها و واحدهای پذیرایی»، «کنترل هزینه‌های غذا و نوشیدنی» و «مدیریت غذا و نوشیدنی» تحت عناوینی چون مؤلف، مترجم و مصحح برای علاقه‌مندان به این رشته به یادگار گذاشته است.

رئیس جامعۀ هتل‌داران استان اصفهان با اشاره به اینکه مرحوم رضایت مالک هتل کارون اصفهان بود و در سال‌های اخیر با آرامش در این هتل کار می‌کرد، توضیح داد: سوای مدیریت هتل‌های خارج از کشور، تجربۀ مدیریت هتل استقلال تهران به عنوان اولین مدیر ایرانی این هتل، همچنین مدیریت هتل هایی چون عالی‌قاپو، کوثر، آزادی، نقش جهان، پرسپولیس، صفه، پرشیا و... در اصفهان را نیز باید به کارنامۀ کاری پربار آقای رضایت افزود.

وی یادآور شد: این پیشکسوت هتلداری  که به شعر و ادبیات هم علاقه‌مند بود، حتی در آرایش فردی و ظاهری خود نیز تلاش می‌کرد شخصیت و کلاس کاری یک فعال صنعت هتل‌داری را حفظ کند و بسیار خوب آداب اجتماعی این حرفه را به‌جا بیاورد. درگذشت او ضایعۀ بزرگی برای جامعۀ هتل‌داری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha