• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99051410659
  • خبرنگار : 30054

خرید ملودیکا و اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید

خرید ملودیکا و اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید

اگر در دنیای ملودیکاها تازه وارد هستید و برای نخستین بار به دنبال خرید ملودیکا می گردید، این‌که بدانید باید از کجا شروع کنید، کمی مشکل است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیجی صدا، انواع مختلفی از ملودیکا برای انتخاب کردن وجود دارد و این تنوع می‌تواند خرید ملودیکا را به موضوعی گیج کننده تبدیل کند. مثل خرید دیگر آلات موسیقی، دانستن این‌که چطور یک ملودیکا بخرید نیازمند اطلاعات درست است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید خرید ملودیکا را دقیقاً برای چه منظور یا هدفی انجام می دهید. آیا قصد یادگیری موسیقی دارید؟ آن را برای نواختن به‌ عنوان تفریح و سرگرمی می‌خواهید یا نواختن در یک گروه موسیقی؟ برای یادگیری موسیقی یا نواختن ساز جهت تفریح، کیفیت زیاد مهم نیست اما نباید هم آن را نادیده گرفت.

بزرگترین اشتباه افراد مبتدی

برای بیشتر افراد تازه‌ کار، بهترین گزینه این است که دنبال یک ملودیکای سطح مبتدی از یک برند معروف باشند. بزرگ‌ترین اشتباهی که ممکن است بیشتر افراد انجام دهند این است که بدون در نظر گرفتن کیفیت، ارزان‌ترین ملودیکایی را که پیدا می‌کنند، بخرند. معمولاً این افراد بعد از آن که گیر یک ساز نامرغوب با مشکلات بسیار می‌افتند به خاطر تصمیم اشتباه خود، افسوس می‌خورند. به‌علاوه ارزان‌ ترین ملودیکاهای موجود در بازار هنگام میزان‌سازی و اوج گرفتن ممکن است حس ناخوشایندی را به شما منتقل کنند. البته قیمت ملودیکا با کیفیت خوب و ارزان‌ هم وجود دارد، فقط مطمئن شوید که از یک برند معروف خریداری می‌کنید و نقد و بررسی‌های ما در دیجی صدا را هم خوانده باشید.

اطلاعاتی که لازم است قبل از خرید ملودیکا بدانید

ملودیکا که ویند پیانو (wind piano) هم گفته می‌شود را می‌توان به ‌صورت یک سیستم نی آزاد با یک دهانه، مخزن هوا و کیبورد توصیف کرد. ملودیکا خیلی شبیه به سازدهنی کلاویه دار به نظر می‌رسد و فقط در هنگام بازدم صدا ایجاد کرده و در هنگام دم صدایی نمی‌دهد.

ملودیکاها مستطیل شکل هستند و با یک دست نگه‌داشته می‌شوند (یک دست در زیر بیشتر آن‌ها قرار می‌گیرد) و کلاویه با دست دیگر نواخته می‌شود. بیشتر ملودیکاهایی که در دیجی صدا به فروش می‌رسند، یک لوله انعطاف‌پذیر دارند که به صفحه این امکان را می‌دهد که به‌ صورت افقی و روی میز هم نواخته شود.

در سمت چپ، سوراخ یا دهانه و در سمت راست و دورتر از صفحه کلید، دکمه خروج هوا قرار دارد. این دکمه را می‌توان هنگام نگه ‌داشتن ملودیکا در حالتی که دهانه آن به سمت پایین است، فشار داد. تکان دادن آرام ملودیکا به نیروی جاذبه این اجازه را می‌دهد تا رطوبت را از دستگاه خارج کند.

برای خرید ملودیکا چه گزینه‌هایی داریم؟ معرفی چهار نوع اصلی

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع ملودیکایی می‌خواهید. چهار نوع اصلی ملودیکا وجود دارد که باید آنها را بشناسید: سوپرانو، آلتو، تنور و آکوردینا. رایج‌ترین نوع ملودیکاها سوپرانو، آلتو و تنور هستند. ملودیکای سوپرانو صدای زیر دارد و ملودیکای آلتو صدای بم ‌تری دارد و معمولاً هر دوی آن‌ها با قرار دادن دو دست روی کلیدها نواخته می‌شوند. اغلب اوقات ملودیکای آلتو هم می‌تواند در محدوده سوپرانو نواخته شود.

اما ملودیکای تنور حتی بم‌ تر است و معمولاً با یک دست روی کیبورد نواخته می‌شود و دست دیگر ملودیکا را نگه می‌دارد. کمیاب‌ترین نوع ملودیکا باس است که بم‌ترین صدا را برای نواختن نت‌های باس دارد. این ملودیکاها بزرگ‌ترین و معمولاً گران ‌ترین نوع ملودیکا هستند. برخی اوقات ملودیکاهای تنور و باس روی میز نواخته شده یا به وسیله یک لولۀ هوا ایستاده نگه ‌داشته می‌شوند که در این صورت نوازنده می‌تواند از دو دست خود روی صفحه کلید استفاده کند.

آکوردینا هم مثل دیگر ملودیکاهاست با این تفاوت که در آن به جای صفحه کلید از دکمه‌هایی برای نواختن نت‌ها استفاده می‌شود. اغلب اوقات به آن‌ ملودیکا هم گفته می‌شود.

در خرید ملودیکا عجله نکنید

ملودیکا، یک ساز بادی مدرن و جالب جهت یادگیری برای افراد مسن و جوانان است تا موزیک خاص خود را بسازند. امروزه ملودیکاها در مقایسه با پیانوها، سینتی سایزرها، آکاردئون‌ها، ارگ‌ها و … در بازار ارزان‌تر هستند. همچنین ملودیکاها برای آموزش موسیقی مفیدند چرا که مقدمه‌ای برای انواع سازهای کلاویه‌ای هستند. بیشتر جذابیت ملودیکا به خاطر رسا بودن و اندازۀ جمع ‌و جور آن است. اگر قصد دارید ملودیکا را در یک گروه یا اجرای انفرادی بنوازید، پس دست‌کم به یک ساز سطح متوسط نیاز دارید.

در خرید ملودیکا عجله نکنید. چند روزی بگردید و جستجو کنید. این بی معنی است که چند تومانی صرفه‌جویی کنید و نامرغوب‌ترین ملودیکا را بخرید و از آن راضی نباشید. پس ملودیکایی را که واقعاً خواهان آن هستید، پیدا کنید و بعد برای مناسب‌ترین قیمت از چندین فروشگاه قیمت بگیرید.

در خاتمه این‌ که:

· تصمیم بگیرید که می‌خواهید از ملودیکا برای چه چیزی استفاده کنید (یادگیری، سرگرمی، نواختن در یک گروه).

· تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه نوع ملودیکایی را بنوازید.

· بودجۀ خود را بسنجید و به دنبال بهترین ملودیکایی باشید که توان پرداخت هزینه‌اش را دارید.

· معروف‌ترین برند را انتخاب کنید و نقد و بررسی‌ها را بخوانید.

· در خرید خود عجله نکنید. وقت بگذارید تا ملودیکایی را که می‌خواهید، بخرید.

اگر قصد خرید ساز ملودیکا را دارید، دیجی صدا می‌تواند انتخابی متنوع از انواع ساز ملودیکا با قیمت‌های گوناگون و از برندهای معتبر جهانی را برای شما فراهم کند.

انتهای رپرتاژآگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha