• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99051410668
  • خبرنگار : 71610

پافشاری بنی گانتس بر تصویب بودجه دو ساله

پافشاری بنی گانتس بر تصویب بودجه دو ساله

درحالی که نخست‌وزیر اسرائیل بر تصویب بودجه برای یک سال مالی تأکید دارد، منابع عبری زبان از اصرار وزیر جنگ این رژیم بر تصویب بودجه دو ساله خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از شبکه ۱۱ اسرائیل نوشت که بنی گانتس، وزیر جنگ و شریک دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به اعضای حزب "آبی ـ سفید" اعلام کرده است که به موضعش درباره تصویب بودجه برای دو سال مالی پایبند است.

در همین راستا، "میخائیل شیمیش"، خبرنگار پارلمانی شبکه ۱۱ اسرائیل گفت که گانتس در نشست حزبش نسبت به درخواست نتانیاهو برای تصویب بودجه یکساله واکنش نشان داد.

طبق این گزارش، این موضع گانتس عصبانیت حزب لیکود به رهبری نتانیاهو را به همراه داشته است، طوری که اوویر اکونیس، وزیر همکاری منطقه‌ای دولت اسرائیل و عضو حزب لیکود در این باره تصریح کرد: موافقت حزب آبی ـ سفید به ریاست گانتس با تصویب بودجه برای سال آتی احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را کم‌تر می‌کند و منجر به ثبات در دولت می‌شود اما اصرار گانتس بر تصویب بودجه دو ساله از او فردی غیرمسؤول می‌سازد.

وی افزود: بحران ویروس کرونا اصرار لیکود برای تصویب بودجه یکساله را توجیه می‌کند.

اظهارات اکونیس بیانگر اختلاف شدید میان حزب لیکود و آبی ـ سفید درباره طرح تصویب بودجه است و پیشتر نتانیاهو، گانتس را به تعطیل کردن روند تصویب بودجه با انگیزه‌های سیاسی متهم کرده بود.

در همین حال، میکی زوهار، رئیس ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی بحران میان لیکود و حزب آبی ـ سفید درباره بودجه را "ازدواجی" خواند که به سمت "طلاق" پیش می‌رود.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو اخیرا در جریان گفت‌وگوهای محرمانه، به چهره‌های سیاسی نزدیک به خود اطلاع داد که قصد ندارد درباره بودجه عمومی که دولت درصدد تصویب آن است کوتاه بیاید و او به تصویب بودجه برای یک سال مالی پافشاری خواهد کرد.

این برخلاف موضع بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل و شریک ائتلافی نتانیاهو است که طبق توافق دوطرف خواستار تصویب بودجه دو ساله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha