• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051410676
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر خبر داد؛

تبدیل ضایعات سنگ به موزاییک در دانشگاه آزاد خمینی شهر

تبدیل ضایعات سنگ به موزاییک در دانشگاه آزاد خمینی شهر

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: طی تفاهم نامه شهرداری خمینی شهر و مرکز تحقیقات سنگ دانشگاه آزاد، فعالیت این مرکز را بر روی تبدیل ضایعات سنگ به موزاییک متمرکز کرده ایم.

فرید نعیمی، امروز (سه شنبه- ۱۴ مرداد ماه) در نشست خبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، شعار این دانشگاه را «دانشگاهی از مردم برای مردم» عنوان و اظهار کرد: دانشگاه آزاد واحد اسلامی سال ۶۷ تاسیس شد و هم اکنون به عنوان یک مرکز علمی با درجه بالا در کشور مطرح است. ۳۲ سال خدمت این دانشگاه باعث شده که تبدیل به یک دانشگاه بین المللی شود و با تراز علمی مناسب در رده های جهانی قرار گیرد. این دانشگاه به واسطه کمک مردم از یک محوطه خاکی تبدیل به مرکز علمی شد.

وی به کسب رتبه اول سایمگو در دانشگاه های آزاد کل کشور اشاره و اظهار کرد: در این رتبه بندی سال ۲۰۲۰ رتبه هفتم در بین همه دانشگاه های دولتی و آزاد و رتبه ۶۹۷ کل دنیا را کسب کرده ایم. این پایگاه سالیانه براساس اطلاعات برون داده ای تمام دانشگاه ها را رتبه بندی می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر افزود: وجود این جایگاه علمی پژوهشی باعث شده این دانشگاه در کارآفرینی و اشتغال زایی فعال شود. تلاش دانشگاه این بوده که با وجود ویروس کرونا و محدودیت ها، فضای اکوسیستم کارآفرینی ایجاد کند و در حوزه پژوهش های اثرگذار و کارآفرینی فعال باشد. به همین دلیل دو مرکز در دانشگاه ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، نعیمی افزود: اولین مرکز، مرکز آموزش های مهارتی و کاربردی است که در حال پرورش نیروهای کاری و ماهر است. راهکار دوم ایجاد مرکز امور اقتصادی و درآمدهای ناشی از اقتصاد دانش بنیان است که در طول چند ماه گذشته دو دستگاه تونل ضدعفونی و دستگاه ضدعفونی کننده اوراق را در حوزه بیماری کرونا ساختیم.

وی گفت: با وجود محدودیت های برگزاری کلاس ها در طول ترم گذشته بالغ بر ۲۵ هزار و ۷۰۰ عنوان کلاس مجازی با مشارکت ۸۰درصدی دانشجویان برگزار شده است. امتحانات مجازی نیز طی مدت ۲۶ روز و ۱۵۸۰ عنوان کلاس به صورت مجازی برگزار شد. در حال حاضر نیز ترم تابستانه به صورت مجازی در حال برگزاری است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در پاسخ به ایسنا مبنی بر اقدامات تاثیرگذار دانشگاه به عنوان یک قطب علمی در کاهش مشکلات شهری گفت: سعی کرده ایم تعامل با  تمام دستگاه های شهری را حفظ کنیم. با شهرداری خمینی شهر تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که طبق آن تعاملاتی را در حوزه های مختلف از آموزش نیروهای شهرداری تا راه اندازی خط تلفن ۱۳۷ برای مشاوره مردم در زمان شیوع کرونا داشته ایم. همچنین برگزاری وبینارهای مختلف و ساخت المان های شهری نیز از دیگر اقداماتی بوده که مذاکرات آن صورت گرفته است.

نعیمی افزود: طی تفاهم نامه ای که با شهرداری خمینی شهر و مرکز تحقیقات سنگ دانشگاه آزاد داشتیم فعالیت این مرکز را روی تبدیل ضایعات سنگ به موزاییک متمرکز کرده ایم. یکی از معضلات شهر خمینی شهر ضایعات سنگ است که طی این طرح این ضایعات تبدیل به موزاییک شده و علاوه بر رفع مشکل آلایندگی، ایجاد سرمایه و اشتغال نیز می کند. 

وی به همکاری های دانشگاه با نیروی انتظامی و بهزیستی شهرستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد خمینی شهر به عنوان مرجع داوری اختراعات در کشور مطرح است و در حوزه هوا و فضا و ربات های موتور برقی، ماشین برقی و ... اختراعات به ثبت رسانده است و به همین دلیل این دانشگاه به نام دانشگاه «مبتکران و مخترعان جوان»  نامگذاری شده است و در بحث ربات های پرنده مقام های زیادی را در کشور و جهان کسب کرده است.

نعیمی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه کرونا گفت: علاوه بر اختراعات، تشکیل گروه آینده پژوهی دوران پساکرونا یکی از این اقدامات انجام شده است که حدود ۹ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در این گروه عضو هستند و در محورهای متفاوت روانشناسی، فرهنگی، اقتصاد و ... تحقیق و بررسی می کنند و نتایج این اتاق فکر در اختیار استانداری اصفهان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha