• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99051510991

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مراسم عزاداری محرم با مدیریت صحیح برگزار شود/ تعطیل کردن هنر نیست

مراسم عزاداری محرم با مدیریت صحیح برگزار شود/ تعطیل کردن هنر نیست

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تعطیل کردن مجامع و مراسم دینی و حتی دیگر مجامع در ایام شیوع ویروس کرونا هنر نیست؛ بلکه مدیریت اجرای مراسم دینی هنر است.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی گفت: هیئات مذهبی و متدینین در رزمایش مواسات مؤمنانه و اجرای مراسم شب های قدر، ولایتمداری خود را اثبات کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه استان، وی با بیان اینکه ولایت نگین همه ارزش‌ها است و ولایتمداری شاخصه مهم متدینین و مؤمنان است،افزود: در ایامی که بیماری کووید 19 در کشور جولان می‌دهد، بیشتر از هر تشکلی، هیئتی‌ها و مسجدی‌ها بودند که به امر رهبری وارد میدان شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی رزمایش ملی مواسات و همدلی، مردم به‌ویژه گروه‌های جهادی و فعالان مذهبی به‌طور گسترده در آن رزمایش حضور یافتند و ولایتمداری خود را باری دیگر به رخ جهانیان کشاندند، به‌طوری‌که این رزمایش نه‌تنها در ماه مبارک رمضان بلکه پس آن‌هم همچنان در حال اجراست و نیازمندان واقعی و کسانی که از شیوع بیماری کرونا متضرر شده‌اند، از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: متدینین و فعالان هیئات مذهبی، در شبهای قدر نشان دادند که نسبت به دیگر اصناف مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و لازم است نگاه مسئولان و اعضای ستاد مدیریت کرونا به این جماعت متفاوت باشد.

وی تأکید کرد: در اجرای مراسم دینی، باید افراط‌وتفریط‌ها هم از طرف فعالان مذهبی و هم از سوی ناظران و مدیران کنار گذاشته شود تا به یاری خداوند متعال بتوانیم ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم؛ چراکه سلامتی افراد جامعه بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگر است.

یعقوبی اظهار کرد: تعطیل کردن مجامع و مراسم دینی و حتی دیگر مجامع در ایام کرونا هنر نیست؛ بلکه مدیریت اجرای مراسم دینی هنر است؛ چراکه ممکن است چندین سال ویروس کرونا میهمان جامعه و کشور ما باشد و لازم است زندگی در شرایط کرونا را تمرین کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha