• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99051511436
  • منبع : نمایندگی مازندران

احتمال برگزاری دومین همایش دهه غدیر به صورت مجازی

احتمال برگزاری دومین همایش دهه غدیر به صورت مجازی

ایسنا/مازندران پس از آنکه بیش از ۱۱ کشور عراق، لبنان، مالزی، ترکیه، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، واتیکان، مصر، سوریه مقالاتی به این کنگره ارائه دادند، به نظر می‌رسد به دلیل شیوع ویروس کرونا، این همایش به صورت مجازی برگزار شود.

به گزارش ایسنا مازندران،حجت الاسلام محمود نظری رییس ستاد دهه غدیر کشور در نشست خبری ستاد دهه غدیر کشور که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی (ع) سبب پیدایش غدیر شده و غدیر علی (ع) را نساخته و بنا نکرده است، اطلاع رسانی اهمیت غدیر از سوی رسانه‌ها در عصر کنونی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز نام علی (ع) مظلوم بوده و مقام معظم رهبری نیز در عصر کنونی مظلوم است و برای اینکه جایگاه علی (ع) در جامعه تبیین شود باید مفهوم ولایت را تقویت کنیم، تصریح کرد: کنگره بین المللی غدیر بعد جهانی یافته و روز عید قربان تا غدیر در واقع مقدمه تبیین ولایت و امامت است، دهه غدیر باید همواره در ایام سال ترویج شود.

نظری با اشاره به اینکه غدیر یک اصل، تمدن، اندیشه، امری بوده که خدای غدیر بر نبی غدیر به امیر غدیر واگذار کرد و امروز میراث‌دار غدیر امام عصر (عج)است، خاطرنشان کرد: امنیت، رفاه، آسایش، زندگی و تمدن بشری در هدف برزگی به نام غدیر هدایت خواهد شد.

در ادامه حبیب الله حلیمی دبیر علمی هشتمین اجلاس علمی بین المللی دهه غدیر با اشاره به اینکه دومین همایش بین المللی دهه غدیر با عنوان غدیر و حکمرانی شایسته برگزار می‌شود، اظهار کرد: مبنا براین بود همایش را در اسفند ۹۸ به صورت حضوری و میدانی برگزار کنیم که ۳۰ دانشگاه جهان و ایران نیز با این اجلاس همکاری دارند.

وی با بیان اینکه ویروی کرونا در حال حاضر مانع برگزاری حضوری این همایش علمی شده است، افزود: تحلیل نظری و ابعاد و سطوح حکمرانی شایسته، ویژگی‌ها و مصادیق شایسته در اندیشه غدیر، الگوها و راهکارهای حکمرانی شایسته، غدیر و نظام‌های سیاسی جهان، غدیر و دکترین مهدویت، آسیب شناسی تحقق حکمرانی شایسته در اندیشه غدیر از اهداف برگزاری دومین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر است. 

حلیمی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا ویروس تصمیم برآن شد تا این همایش را تا شهریورماه سال جاری تمدید کنیم،تصریح کرد: تا کنون ۱۵۰ مقاله به این کنگره ارسال شده و این مقالات در فرآیند داوری و بررسی است 

وی با بیان اینکه قرار است برگزاری همایش به صورت مجازی در ۱۷ مهرماه پس از ایام محرم و صفر برگزار شود، یادآورشد: مقالات ممتاز و برتر در مجلات قابل قبول ایران و جهان چاپ می‌شود.

دبیر علمی هشتمین اجلاس بین المللی دهه غدیر افزود: بالغ بر ۱۱ کشور عراق، لبنان، مالزی، ترکیه، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، واتیکان، مصر، سوریه مقالاتی به این کنگره ارائه دادند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha