• پنجشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99051611958
  • منبع : نمایندگی سمنان

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با سپاه استان سمنان

آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با سپاه استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان از آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با سپاه استان در بخش‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رسانه‌ای خبر داد.

دکتر حسن رهایی در بازدید سردار دامغانی فرمانده سپاه قائم استان از جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان آمادگی دارد در بخش‌های مختلف کمک‌کار سپاه استان باشد.

وی از روحیه جهادی و مولود انقلاب بودن به عنوان ویژگی مشترک دو نهاد سپاه پاسداران و جهاددانشگاهی نام برد و افزود: نهادهای برآمده از انقلاب در ارتباط و تعامل بیشتر با هم می‌توانند منشاء خدمات شایانی باشند.

رئیس جهاددانشگاهی استان از نگاه مهرورزانه مقام معظم رهبری به عنوان سرمایه بزرگ جهاددانشگاهی نام برد و خاطرنشان کرد: دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی نتیجه و مرهون عنایت ویژه معظم‌له به این نهاد انقلابی است.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه هایمقام معظم رهبری در چند سال اخیر نام برد و گفت: درون‌زا بودن و نگرش به بیرون مهمترین ویژگی این نوع از اقتصاد مقاومتی است. انتظار می‌رود که دستگاه‌ها در برون‌سپاری طرح‌های آموزشی و پژوهشی خود این دو مولفه مهم را مدنظر داشته و حتی‌الامکان از خروج طرح‌ها از استان اجتناب کنند.

رهایی از آنچه عدم اعتماد به ظرفیت‌های درون استانی می‌خواند به عنوان یک نقیصه یاد کرد و افزود: انتظار می‌رود که این گونه طرح‌ها را در شرایط برابر واگذاری کنند.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای اجرای طرح‌های آموزشی و پژوهشی خبر داد و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اقدامات زیادی انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان از اردوهای مرز پرگهر به عنوان یکی از طرح های موفق در حوزه فرهنگی با هدف ایجاد خودباورزی بیشتر در بین نسل جوان نام برد و گفت: در این اردوها دانشجویان با پروژه‌ها و ابرپروژه‌هایی که در دوران پس از انقلاب عملیاتی شده و حداقل 70 درصد از دانش فنی آنها کاملا ایرانی است، آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم ایجاد کرسی های آزاداندیشی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در همین راستا اقدام به برپایی مناظره های دانشجویی کرده و چند سالی است که این مسابقات در دانشگاه های استان برگزار می‌شود.

وی خواستار همکاری بیشتر دانشگاه ها در این بخش شد و افزود: برپایی این مناظره‌ها می تواند به ارتقاء اعتماد به نفس و خودباوری در دانشجویان کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان از آمادگی رسانه‌های وابسته به جهاددانشگاهی برای همکاری با مدیران استان  و از جمله بسیج و سپاه استان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد در این بخش با فعال‌سازی همه ظرفیت‌های خود، کمک‌کار شما باشد.

رهایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی داری سه خبرگزاری فعال در سطح ملی و استانی است گفت: رسانه‌های وابسته به جهاددانشگاهی خود را رسانه نظام می‌دانند.

وی همچنین از شبه پژوهشکده رویان در مهدیشهر، گیاهان دارویی بسطام در شهرستان شاهرود و پژوهشکده کویر در سمنان به عنوان سه پروژه در حال پیگیری معاونت پژوهشی نام برد و گفت: جهاددانشگاهی در بخش آموزشی نیز در دو بخش کوتاه مدت و علمی کاربردی، خدمات تخصصی به دستگاه‌ها و عموم مردم ارائه می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha