• پنجشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99051612107
  • خبرنگار : 30077

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

اجرای طرح های پژوهش محور و آموزش های مهارت محور توسط جهاددانشگاهی در استان سمنان

اجرای طرح های پژوهش محور و آموزش های مهارت محور توسط جهاددانشگاهی در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در چهل سال اخیر مبدا تحولات بنیادی متعددی بوده است بر نقش مهم این نهاد در اجرای طرح های پژوهش محور و دوره های آموزشی مهارت محور و فعالیتهای فرهنگی متناسب نیاز جامعه و توسعه فعالیتهای خبرگزاری های جهاددانشگاهی در این استان تأکید کرد.

دکتر حسن رهایی در آستانه 16 مرداد، چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایسنا از این نهاد به عنوان نهادی برآمده از متن انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: نهادهای انقلابی همچون جهاددانشگاهی ریشه در آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی داشته و به واسطه اعتماد نظام و عنایات ویژه مقام معظم رهبری با رویکرد شعار ما می توانیم و اعتمادبه جوانان در طول چهار دهه گذشته مبدا تحولات بنیادی متعددی در بخش‌های مختلف و خصوصا در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، رسانه‌ای و فرهنگی و...بوده است.

وی در تشریح فعالیت ها و عملکرد جهاددانشگاهی در استان سمنان در یکسال گذشته گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان از سال 1364 آغاز به کار کرده است و در سه حوزه پژوهش و فناوری، آموزش شامل آموزش های کوتاه مدت و بلند مدت، و همچنین حوزه فرهنگی ورسانه ای مشغول به فعالیت است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان بر نقش مهم این نهاد در اجرای طرح های پژوهش محور و دوره های آموزشی مهارت محور در این استان تأکید کرد و گفت: در اساسنامه جهاد دانشگاهی 8 مورد وظیفه به عنوان ماموریت برای جهاد دانشگاهی در سطح کشوربا رویکرد فرهنگی ،آموزشی ،پژوهشی وفناوری در نظرگرفته شده است

رهایی تصریح کرد: حوزه پژوهشی یکی از بخش‌های مهم فعالیت جهاددانشگاهی به شمار می‌آید که عهده‌دار وظایف پژوهشی، انجام تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، ارائه مشاوره و خدمات علمی و فنی و پیگیری و بهره برداری از نتایج طرح‌های تحقیقاتی است، جهاددانشگاهی استان سمنان نیز همگام با اهداف جهاددانشگاهی کشور با هدف برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی، و هماهنگی فعالیت‌های این بخش ایجاد شده است و در یک سال گذشته با انعقاد قرارداد های همکاری متعدد طرح های پژوهشی مختلفی در استان سمنان به انجام رسانده است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های بخش پژوهشی این نهاد گفت: پروژه های جهاددانشگاهی در استان سمنان مأموریت ملی دارند، از جمله آنها، پروژه رویان مهدیشهر یکی از پروژه‌های ملی است که خوشبختانه با جذب اعتبارات لازم پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است، خرید زمین و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی عملیات احداث فاز اول ساختمانی  همراه احداث خیابان ها و آسفالت ریزی کل محوطه و... انجام شده است امیدواریم با حمایت مسوولان استانی ودولت  و تخصیص اعتبارات باقیمانده  واعتبارات تجهیزات در تکمیل آن تسریع شود.

رهایی یادآوری کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف رویان نیز ظرفیت نوین و با ارزشی است که توسط این مجموعه از سال 1392 در استان مشغول به ارائه خدمت است، و تا کنون بالغ بر دو هزار مراجعه و بیش از 600 مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان انجام شده است.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری کویر، کشاورزی و حوزه مرکز خدمات تخصصی زمین شناسی و معدن(آزمایشگاه مصالح ساختمانی) در استان گفت: اخذ موافقت کلی برای گروه برنامه ریزی گردشگری کویر و پیگیری برای اخذ موافقت اصولی گروه، انجام طرحهای پژوهشی مرتبط، پیش بینی و تهیه زمین به مساحت 16 هکتار برای احداث مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی و همچنین اخذ موافقت قطعی برای مرکز خدمات تخصصی زمین شناسی و معدن، احداث و تجهیز آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی و انجام طرحهای تحقیقاتی در حوزه های مرتبط با مواد معدنی موجود در سطح استان از جمله این اقدامات بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کویر سمنان و مرکز تولیدات گیاهای درشاهرودنیز از جمله پروژه های ملی جهاددانشگاهی در استان سمنان است که در دو حوزه مطالعات کویر و کشاورزی در حال راه اندازی است و امیدواریم با حمایت مسوولان استانی و تخصیص اعتبارات باقیمانده در تکمیل آن تسریع شود.

وی در تشریح فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: بخش عمده ای از فعالیت های آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان بر محور آموزش های عمومی، تخصصی و مهارت محور، تمرکز یافته است که در گروه های آموزشی مختلف و بصورت تکدرس، ترمیک و کارگاه های آموزشی ارائه می گردد.

آموزش بالغ بر 34 هزار نفر توسط جهاددانشگاهی استان سمنان

صدور مجوز دو مرکز نوآوری درسال جاری برای جهاددانشگاهی استان سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: در یکسال گذشته بالغ بر 517 نفر در غالب  163 دوره آموزشی آزاد شامل آموزش های زبان خارجه آموزش های مهارتی پزشکی، آموزش کامپیوتر و فناوری اطلاعات و کارآفرینی و همچنین 33 هزار و 616 نفر  در غالب 58 دوره آموزشی کارفرمایی و قراردادی شرکت کردند، همچنین از طریق سامانه آموزش های مجازی و سامانه آزمون آنلاین جهاددانشگاهی استان سمنان نیز بیش از  دو هزار دوره آزمون برای بالغ بر 6 هزار نفر از متقاضیان در دستگاه های اجرائی و فراگیران آزاد برگزار شده است.

رهایی ادامه داد: در یکسال گذشته بالغ بر دو هزار نفر در سطح استان در بیش از 50 دوره آموزشی مهارت پزشکی شامل تکنسین داروخانه، دستیار کنار دندانپزشک، کاربرد درمانی گیاهان دارویی، دستیار چشم پزشک، امدادگر اورژانس(فوریت های پزشکی)و... شرکت کردند و درصدبالای ایجاد اشتغال را به همراه داشته است، مرکز آموزش های مهارتی پزشکی جهاددانشگاهی استان سمنان، با اخذ مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان تنها مرکز فعال در این حوزه در استان سمنان فعالیت می نماید.

وی از راه اندازی و اخذ مجوز دو مرکز نوآوری در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و شتاب دهی با زمینه فعالیت نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه صادره از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی و مرکز نوآوری طراحی اپلیکیشن موبایل از دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و IT در جهاددانشگاهی استان سمنان آغاز به کار کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین گفت: در حوزه فرهنگی نیز برگزاری جشنواره دانشجویی کویر، برگزاری دو دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان، برگزاری سه مورد " اردوی ملی ایران مرزپرگهر" در استان سمنان، انجام دو طرح نظرسنجی "بررسی انتظارات ومطالبات مردم از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بررسی سبک زندگی دانشجویان توسط مرکز افکار سنجی ایسپای سمنان نیز از جمله اقدامات این حوزه در یکسال اخیر بوده است.

رهایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی داری سه خبرگزاری فعال در سطح ملی است، از ایسنا به عنوان یک رسانه جریان‌ساز نام برد و با اشاره به لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با فعالان رسانه‌ای در استان گفت: نقش رسانه ها درتوسه بسیارمهم وحایز اهمیت است وتوسعه بدون پیوست رسانه امکان پذیرنیست.

وی از آمادگی رسانه‌های وابسته به جهاددانشگاهی برای نقش آفرینی بیشتربرای توسعه استان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد در این بخش با فعال‌سازی همه ظرفیت‌های خود، کمک‌کار توسعه استان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha