• شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99051813131
  • خبرنگار : 71616

برای سومین بار؛ واریز وجه، شرط تحویل ماشین‌ها شد

تیوولی‌های ۵۵۳ میلیونی

تیوولی‌های ۵۵۳ میلیونی

در حالی که براساس رای کیفری صادر شده برای مشتریان رامک‌خودرو در عدم تحویل خودروهای تیوولی که از سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ همچنان باقی‌مانده‌اند و علیرغم قطعی بودن قراردادها در دو نوبت درخواست مابه‌التفاوت کرده است؛ برای بار سوم شرط تحویل خودروها را واریز مبلغ دیگر کرده است.

اول مردادماه سال جاری ایسنا در گزارشی به داستان گروه خودرویی رامک‌خودرو، عدم تحویل خودروهایی که مشتریانش از سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری و با قیمت قطعی ثبت‌نام کرده بودند و همچنین آخرین وضعیت و تکلیف مشتریان پس از برگزاری دادگاه‌های کیفری و حقوقی، به طور مفصل پرداخت که اینجا می‌توانید آن را مطالعه کنید.

اما پس از گذشت کمتر از ۲۰ روز از انتشار این گزارش، طی تماس مشتریان رامک‌خودرو با ایسنا، اخبار جدیدی مبنی بر تماس و ارائه اظهارنامه‌هایی از سوی این شرکت برای مشتریان به جهت دریافت وجه مازاد برای بار "سوم " به دست رسیده است.

یکی از مشتریان این شرکت اظهار کرد: پس از طرح شکایت از رامک‌خودرو در دادگاه‌های حقوقی و کیفری و در نهایت صدور رای دادگاه حقوقی به‌نفع مشتریان، با توجه به اینکه دادگاه کیفری هنوز رای صادر نکرده اما دستور رفع توقیف و ترخیص همه خودروها و تحویل آن‌ها به رامک‌خودرو داده شده است، این شرکت چند روز پیش در تماس با بنده اعلام کرد که قصد دارد مجدد دعوتنامه‌ای با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به عنوان قیمت نهایی خودرو صادر کند و از من پرسید که آیا تمایل به پرداخت آن دارم یا خیر؟

وی افزود: براین اساس برای خودروی تیوولی ۱۱۰ میلیون تومانی که در سال ۱۳۹۶ آن را با قیمت قطعی ثبت‌نام و تکمیل‌وجه کرده‌ایم و قاعدتا پس از ۱۲۰ روز کاری باید تحویل می‌گرفتیم، حدود ۴۰۰ میلیون تومان دیگر به مبلغ درج شده در قرارداد اضافه شده است. این بار سوم است که رامک‌خودرو می‌خواهد برای مشتریان دعوتنامه صادر کند و این در حالی است که  سال گذشته که دعوتنامه دوم برای ما صادر شد، ۱۸۰ میلیون تومان دیگر طلب کرده بودند و حال برای بار سوم که می‌خواهند دعوتنامه‌ صادر کنند بیش از دو برابر بار دوم طلب وجه مازاد کرده اند. 

این مشتری در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که سوال کردم این مبلغ مازاد از کجا آمده است؟ گفتند " از سازمان حمایت"! حالا سوال من این است چگونه می‌شود سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگانی که روزی دریافت هر مبلغ مازادی را ممنوع و اعلام کرد که خودروها باید به قیمت قراردادها به مشتریان تحویل داده شود، امروز اجازه افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی می دهد؟

لازم به توضیح است که این مشتری ۱۱۰ میلیون تومان طبق قرارداد در سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده است و اکنون طبق قیمت اعلامی ۵۵۳ میلیون تومانی برای تیوولی‌ توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و با احتساب ۲۰ درصد سود پول پرداختی خود طی این دوسال، باید ۴۰۰ میلیون تومان دیگر پرداخت کند که در مجموع واریزی این مشتری حدود ۵۱۰ میلیون تومان خواهد شد.

یکی دیگر از مشتریان رامک‌خودرو نیز اظهار کرد: طی تماس تلفنی به صورت شفاهی به بنده گفته‌اند که ۳۵۰ میلیون تومان دیگر باید واریز کنم. اظهارنامه‌ای هم برایم صادر شده است که براساس آن بایستی باید تکمیل وجه کرده و ادعایی هم نداشته باشم. این در حالی است که در رای کیفری و دیوان اشاره‌ای به پرداخت وجه نشده و تنها به تحویل خودرو به ترتیب اولویت ثبت نام اشاره شده است.

وی افزود: سال گذشته که حکم دادگاه کیفری صادر شد، به اجرای احکام خود دستور به رفع توقیف کلیه ۶۶۸ خودرو این شرکت داد و قرار شد خودروها تحویل رامک خودرو شوند تا به ترتیب اولویت ثبت‌نام به مشتریان تحویل داده شود اما متاسفانه به‌جای تحویل خودرو، قرارداد دیگری مقابل مشتریان گذاشته شد تا با پرداخت مبلغ مازاد بر قرارداد اولیه به مبلغ ۱۷۸ میلیون تومان، مشتریان بتوانند خودرو را تحویل بگیرند. براین اساس وجه خودرو تا سال گذشته ۳۸۷ میلیون تومان در نظر گرفته شد. اکنون نیز واریز ۳۵۰ ملیون تومان دیگر را شرط تحویل خودروها کرده‌اند.

طبق ادعای یکی دیگر از مشتریان این شرکت، بعد از ۱۸۷ میلیون تومانی که سال گذشته اضافه و در کل مبلغ خودرو ۳۸۷ میلیون تومان اعلام شد؛ این بار مبلغ خودرو را ۵۵۳ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. این در حالی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت روز یک خودروی تیوولی را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود؛ گویا مبنای محاسبات این شرکت بدین شکل است که پول آن‌ها به دلار آمریکا محاسبه و وجه واریزی ما در سال، به ریال ایران!

وی تصریح کرد: ما از رامک‌خودرو ضرر و زیان این خواب سه ساله پول خود را نخواستیم؛ فقط می خواهیم به تعهدش عمل کند، اما جواب می‌شنویم" ما چنانچه ۱۰۰ سال دیگر هم ماشین را تحویل نمی‌دادیم، ایراد نداشت!". این شرکت به هیچ وجه به بند زمان ۱۲۰ روز کاری که در قرارداد تعهد کرده است، توجه نمی‌کند. ابدا تکمیل وجه اول ما را به روی خود نمی‌آورد و اینکه بایستی پس از ۲۰ روز از تکمیل‌وجه ماشین را تحویل می‌داد، قبول ندارد.

ایسنا آمادگی دارد نظرات و دفاعیات شرکت رامک خودرو را نیز در رابطه با موارد فوق منتشر کند.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۴:۳۶

تعجب نکنید اوضاع همه شرکتا همینجوریه .

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۷:۲۹

اتفاقا هیچ کدام مثل رامک خودرو خون مشتریان اش را به شیشه نکرده است. بهمن موتور و سایپا و ایران خودرو و راین موتور و کرمان موتور و نگین خودرو و ... همه به تعهد خود عمل کردند به جز این شرکت متخلف

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۱:۱۳

رامک خودرو، بد قولترین شرکتی است که تا بحال دیده ایم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۱:۱۵

شرکت ایران خودرو و دیگر شرکتها اصلا بدقولی نکردند و تنها رامک بدقول هست

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۳:۴۹

توروخدا بداد ما مالباختگان رامک خودرو برسید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۷:۱۵

... خسته شدیم بابا با پولی که ما 3 سال پیش دادیم به رامک میشد 3 تا پراید گرفت. الان باید 30 تا بزاریم روش تا بشه 1 پراید گرفت

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۰۰

بازم ممنون از ایسنا بابت رسانه ای کردن این کلاه برداری توسط شرکت رامک خودرو، کاش یکی بود که به داد ما مشتریان این شرکت می‌رسید، درخواست مبلغ 350 میلیون بعد از سه سال برای ماشینی که سال 96 کل پولش رو دریافت کردن،شرکتی که گوشش به هیچ رای دادگاهی بدهکار نیست و با قدرت همون کاری رو که خودش صلاح می‌دونه انجام میده،ما واقعا نمی‌دونیم حق و حقوق خودمون رو باید از کجا پیگیری کنیم،با اینکه رای حقوقی دادگاه داریم که نباید برای تحویل خودرو مبلغی پرداخت کنیم اما باز هم برامون دعوت نامه ارسال میشه که حق هیچگونه پیگیری قانونی هم بعد پرداخت پول نخواهیم داشت!! احتمالا پشت این شرکت به جای محکمی باید وصل باشد که به این راحتی قانون را دور می‌زند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۸:۲۸

مقصر اصلی خود دولته.جایی که دولت شرط ترخیص خودرو ها رو پرداخت مابه التفاوت ارز 4200 تومانی با ارز سنا اعلام میکنه!دولتی که با خودروساز داخلی نمیتونه برخورد کنه چطوری با وارد کننده دربیوفته.نظارت دولت بر وارد کننده ها صفره.رامک خودرو هم دنبال چاپیدن پول ملت... این وسط فقط من مصرف کننده ضرر میکنم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۱۱

واقعا با چه رویی بعد از ۴ سال و گرفتن تمام و کمال پول در همان موقع تحویل الان همچین پولیو دارن طلب میکنن در حالی که ۲ سال است هیچ خودرویی وارد نمیشه و با دلار همان زمان وارد کردن. پس چرا باز دارن به قیمت روز پول میخوان؟ چرا کسی به داد ما نمیرسه؟ نه قوه قضاییه و نه ارگان های دولتی و نه مجلس. همه جا شکایت کردیم و همه جور مدرک و حکمی داریم ولی فقط حق رو به ما میدن ولی در عمل همه دارن کار رامک خودرو را راه میندازن. کی پاسخگوعه واقعا؟ کلاهبرداری ازین بزرگتر مگه داریم؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۱۶

معلوم نیست چه ارگانی پاسخگوی ما مشتریانی که سه ساله منتظریم بایدباشه دادگاه کیفری دربحث قیمت ورودنمی کنه رامک هم حرف تعزیرات وسازمان حمایت روتوجه نمی کنه مشریها همه بلاتکلیف

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۱۸

باسلام وتشکرازپیگیری ایسنا جهت احقاق حق مشتریان مالباخته، دقیقاخبری که گذاشتیدصحت دارد، بنده هم یکی از کسانی هستم که درفروردین ۹۶ طی طرح فروش نوروزی رامک خودرو به شماره ۹۵۱۰۰ وباقیمت نقدی و قطعی وتحویل ۱۲۰روزکاری اقدام به عقدقرارداد نمودم ودر آبان۹۶ دعوتنامه صادرشد ودرموعدمقرر تکمیل وجه وحتی مالیات برارزش افزوده راهم پرداخت نمودم ولی متاسفانه تاکنون مطابق خبری که درج فرمودیدبامارفتارشده وعلیزغم اینکه طبق نظرسازمان حمایت بعدازصدور دعوتنامه شرکت رامک حق هیچگونه افزایش قیمتی راندارد باز بافرافکنی وبه بهانه های مختلف از تحویل خودروها خودداری میکند این درحالیست که اینجانب احکام بدوی وقطعی نیز ازمحاکم حقوقی اخذنموده ام که وفق آنها رامک بایستی بدون اخذهیچ وجه اضافه ای خودرو راتحویل دهد، لذاخواهشمندم صدای مارا به جناب رییسی برسانیدودراین ارتباط هرمدرکی نیازشد درخدمت آن خبرگزاری محترم هستم. یاعلی🌹

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۱۹

سلام و عرض ادب ممنونم از خبرگزاري وزين ايسنا كه درد دل ما رو انعكاس دادن واقعا ديگه نميدونم از دست اين شركت رامك خودرو بايد چكار كرد خسته شديم حدود ٤ سال هستخودرو با قيمت قطعي خريديم و لي هر دفعه با يه بازي جديد و حيله جديد با ما تكميل وجهي ها برخورد ميكنه كه پول رو كامل داديم و قيمت قطعي هستيم و دعوتنامه داريم از مراجع مرتبط و زير صلاح خواهش دارم به اين درد كهنه ما رسيدگي كنند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۲۷

بنده هفته پیش به سازمان حمایت اظهارنامه فرستادم و توی متن اظهارنامه وظیفه نظارت بر تحویل خودرو ها بر اساس رای کیفری یاداوری کردم و تمامی رای های حقوقی الزام به تحویل خودرو و عدم پرداخت وجه اضافی در قبال تحویل خودرو رو هم ضمیمه اظهار نامه کردم. جوابی که سازمان حمایت به اظهارنامه من داده بود فقط اشاره کرده که خودرو ها بر اساس لیست سازمان حمایت توسط شرکت پس از ترخیص بهتون تحویل خواهد شد و از شرکت پیگیر ماشینم بشم!!!!! اینجا نقش سازمان حمایت و سازمان صنعت معدن در درمورد نظارت بر تحویل خودرو ها کجاس؟؟؟؟ معلوم نیس رامک خودرو چرا اینقدر حمایت میشه؟؟؟ مشتری که ۴ ساله پولشو داده به رامک و رای های حقوقی که همگی رامک رو محکوم کرده اند اینجوری بی توجهی قرار بگیره!!!! جالبه اصلا درمورد مطالبه وجه اضافی که من بهش اساره کرده بودم هیچ عکس العملی نشون ندادن!!!!

avatar

رامک خودرو خودرویی ک 3سال زیر آفتاب بوده تو گمرک و وارد کرده بوده و قرار بوده 120 روزکاری!!! تحویل بده و نداده؛ داره ب قیمت ماشین صفر ب مردم میده، ضرر و زیان ک نمیده هیچ، پول کسایی هم ک 1سال انصراف دادن نمیده. حق و حقوق مردمم ...کشکه، این همه مدت کسی نیست به داد مردم برسه، خونه زندگی و پس انداز زن و بچشونو ریختن تو دامن این شرکت، ولی برای کسی چیزی مهم نیست...

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۴۸

رامک خودرو پول همه ما رو سال نود و شش گرفته والان که ماشین ها رو ترخیص کرده بدون در نظر گرفتن ارزش پول ما داره ماشین ها رو با قیمت روز و با دلار امروز با ما محاسبه میکنه.این چه عدالتیه...

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۸:۵۱

پول مارو ۳ سال گرفته ماشین نمیده معلوم نیست با پول حروم تا کجا میخواد ادامه یده

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۹:۱۵

با سلام، شرکت رامک خودرو در تیرماه سال 96 مبلغ 50.000.000 تومان جهت تحویل 120 روزکاری از اینجانب دریافت کرده است که به دلار آن زمان می شود (3768 تومان) 13270 دلار یعنی حدود 2000 دلار هم بیش از قیمت جهانی خودروی تیوولی؛ مخلص کلام اینکه، شرکت نامبرده در آن زمان با 50 میلیون تومان پرداختی اینجانب و طبق تعهدی که داشته است می بایست نهایتاً تا آذرماه 96 خودروی ثبت نامی اینجانب را وارد و تحویل می داده و چنانچه به هر علتی قادر به واردات و تحویل خودرو در زمان مقرر نبوده است، باید طبق بندهای قرارداد منعقده در همان زمان به اینجانب اعلام و کسب تکلیف می کرده است که متاسفانه از این کار سرباز زده و حتی با دلایل واهی وعده به تحویل خودرو در ماههای بعدی را مینمود... لذا با توجه به موارد فوق هرگونه قصور، سهل انگاری و بی مسئولیتی از جانب شرکت رامک خودرو بوده است و طبیعتاً مسئولیت جبران اینگونه رفتارها با خود شرکت می باشد و باید این موضوع به سمع و نظر مسئولان و تصمیم گیران پرونده این شرکت رسانیده شود تا با صدور رای عادلانه موجبات رضایت خریداران را فراهم نموده و درس عبرتی باشد برای سایر شرکتهایی که با مظلوم نمایی و فرافکنی سعی در انجام چنین رفتارهایی با مشتریان خود دارند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۹:۱۷

کدام قانون به رامک خودرو این اجازه و اختیار را داده که پس از سه سال بی تعهدی و... و بلوکه نمودن سرمایه هزاران مشتری و عدم پاسخگویی و فقط تبلیغ و شعار خودروهای بیش از دو سال توی گمرک مانده را با بیش از پنج و نیم برابر مبلغ قرارداد دعوتنامه ارسال نماید؟ تاوان تخلفات و بی تعهدی رامک را باید مشتریان بدهند!؟ این مصداق بارز تضیع حقوق مشتریان ( عامه ) میباشد و باید با متخلف برخورد گردد.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۹:۳۵

رامک خودرو شرکت کلاه برداری هست که مورخه ۹ خرداد ۹۶ ثبت نام کردم بعد ۳ سال هنوز بلاتکلیف هستم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۱۹:۳۹

آیا تو کشور اسلامی این انصافه که ماشینهای تو آفتاب مونده رو بعداز ۳ سال ۵۵۰میلیون با ما مشتریها حساب کنند ماشینهایی که قیمتش در سال ۹۶، ۱۰۰میلیون بود زمانی که نه ارز بالا بود ونه واردات ممنوع .چرا هیچکس بدادمون نمیرسه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۰۷

کدام عدالت؟؟ کدام سازمان حمایت از مصرف کننده؟؟؟؟؟؟ کدام رای؟؟؟ رامک تخلف می‌کنه دولت جریمه میگیره از جیبه مصرف کننده.... مصرف کننده تفاوت نرخ ارز میده!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۲۷

بعد از سه سال انتظار بازم درخواست وجه مي كنه اين شركت ...!!!!!! اگر قيمت ماشين زياد شده ،خوب پول منم بايد بروز حساب بشه.سه سال پيش معادل ٣٠هزار دلار نزد اين شركت ... مونده ،امروز با دلار ٢٣٠٠٠ توماني چقدر ميشه؟؟؟؟ چرا فقط ما مشتريان بايد ضرر جبران كنيم هم براي رامك خودرو و... واقعا كسي نيست كه به داد ما برسه!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۲۸

با سلام, خیلی عجیبه در حال حاصر که با تمام مفسدین اقتصادی و اخلالگران تمام بازارها در کشور مبارزه میشه, چنین شرکتی به راحتی داره جولان میده و همه ارگان ها رو به سخره گرفته, واقعا ما پیگیریم که جناب آقای رئیسی خودشان پیگیر چنین موضوعی باشند, مردم مظلوم ما حقشون چنین رفتارهایی نیست, سه سال پیش پول دادن الان باید این بلاها سرشون بیاد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۲۹

در اردیبهشت 96ثبت نام تیولی کردیم و در اوایل آذر 96کل پول را حتی بیشتر از قرارداد گرفته الان بجای تحویل خودرو برایم الحاقیه فرستاده که قیمت به دلار امروز محاسبه و 553میلیون شده قاضی پرونده جناب آقای کشکولی در روز رسیدگی پرونده باحضور چند صد نفر گفت تکمیل وجهی ها ریالی بابت تحویل خودرو نباید پرداخت نمایند.... کمکون کنید تا حقمون را از رامک خودرو بگیریم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۳۳

با سلام و تشکر متاسفانه شرکت رامک خودرو هر طور که دلش میخواد عمل میکنه و به هیچ قانون و قراردادی پایبند نیست.در دادگاه حقوقی شهید مفتح قرارداد ما بررسی شده و رامک خودرو ملزم به تحویل خودرو بدون هیچ قید و شرطی شده.دو سال هست که ماشینهایی که سه سال و نیم قبل فروخته شدن زیر آفتاب دارن خاک میخورن .رامک خودرو در آبان سال ۹۶ با صدور دعوتنامه قرار بود ۲۰ روز بعد خودروی ما رو تحویل دهد .در آن سال نه خبری از ارز نیمایی بود و نه خبری از ممنوعیت واردات!چرا دادگاه کیفری مشخص نکرده شرکت رامک خودرو در زمانی که هیچ مشکلی برای واردات و ثبت سفارش نبوده خودروی ما رو تحویل نداده.؟؟؟آیا مصرف کننده قشر متوسط جامعه باید تاوان سودجویی و امیال سیری ناپذیر شرکت را بدهد.؟؟چرا از پالایشگاهی که سهامداران شرکت با پولهای ما تاسیس کردن هزینه گمرکی رو پرداخت نمیکنن و ماشینها رو تحویل نمیدن ؟؟آیا ۵۵۲ میلیون تومن برای کسی که سه سال و نیم پیش با شرکت تسویه حساب کرده عادلانه است؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۳۴

این گرفتاری نیز برای بنده ایجاد شده از سال ۹۶ با وجود تکمیل وجه کامل ولی این شرکت زیاده خواه باز طلب وجه اضافی می کند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۴۵

شرکت رامک هر کاری دلش می خواهد با مالباختگان می کند مثلا ماشینهای آزاد شده را به بهانه خرید انصرافی های اجباری دارد در بازار آزاد می فروشد و متاسفانه ...و مالباختگان بدون هیج پشتیبانی خانه خراب شده اند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۰:۵۶

جالب تر اینکه رای قطعی حقوقی دادگاه های کشور هم از نظر شرکت خلاف کار و‌مجرم (با توجه رای دادگاه های کیفری و حقوقی) قابلیت اجرا ندارد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! دیگه واقعا باید یک شرکت و یا فرد چه خلافی بکند که فکری به حالش بکنند و جلوی جاطلبی ها و زیاده خواهی ها و تخلفاتش را بگیرند!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۱:۴۲

با سلام بنده ثبت نامی خرداد سال ۹۶ رامک خودرو هستم.متعصفانه گیر بدترین وارد کننده خودرو افتادم و پس از گذشت سه سال زنگ زدن ۵۵۳ میلیون پول بدهید و رضایت دفتری بدهید که شکایت نکنید برایتان دعوت نامه می دهیم در صورتی که قرار داد ما ۱۲۰ روز کاری و قیمت ۱۱۸ میلیون بود.خدا این شرکت رو به سزای عملشون برسونه زندگی من خراب کرون و عذاب دادن ما رو

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۱:۴۴

سلام بنده از مشتریان فریب خورده این شرکت هستم.با توجه به صحیح بودن مطالب بالا،لطفا صدای ما رو به مقامات بالا برسونید تا جلوی این بی عدالتی گرفته شود.با تشکر

avatar

از اطلاع رسانی شما متشکرم به نظر من فقط رئیس محترم قوه قضائیه می تواند به این بن بست پایان دهد و خودرو مشتریان را بدون وجه اضافه و با حفظ اولویت تحویل آنها دهد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۱:۵۰

من سال 95 از رامک خودرو پیش خرید کردم با شرط تحویل در 120 روز کاری ولی شرکت خودرو مرا بعد از یکسال و اندی تحویل داد با افزایش قیمت خواستم بگم عدم پذیرش مسولیت اجتماعی در این شرکت ربطی به افزایش ارز ندارد و بدلیل نبودن نظارت موثر بر این شرکت‌ها است

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۰۰

با تشكر از خبرگزاري ايسنا كه صداي شش هزار قرباني ، مال اندوزي رامك خودرو رو منعكس كرد اميد است ارگانهاي مسئول هم در اين موضوع ورود كرده و حق رو به حقدار رسانده ، عدالت را اجرا كنند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۰۱

رامک خودرو در سال۹۶ پنجاه میلیون از من گرفت و اکنون پس از گذشت ۳سال ، از دادن خودروهودداری کرده و میخواهد با قیمت جدید از بما بفروشدکه عین کلاهبری داری است

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۰۳

عرض سلام وادب سال ۹۶ تیوولی از شرکت رامک خودرو ثبت نام کردیم با قیمت ۹۹ میلیون و تحویل ۱۲۰ روزه الان بعد از ۳ سال و۳ماه ماشین را به قیمت روز حساب میکنند و پول ما را با نرخ بانک مرکزی این شده حال وروز ما !!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۱۱

سلام سیستم قضایی باید جلو سواستفاده رامک رو بگیره متاسفانه مشتریان در شرایط فعلی بی پناه موندن خواهشا صدای ما رو به اقای کشکولی و اقای رییس برسونین

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۱۷

بنده یکی از مالباختگان رامک خودرو هستم. سه ساله داریم عذاب می‌کنیم. مشکل دو جا هست: ۱ - قاضی در حکم داده شده رد مال را خوب تفسیر نمی کند که منظورش باید دقیق مشخص شود که رد یعنی تحویل ماشین با چه قیمتی؟۲- سازمان حمایت قیمت ماشین را هر چه سریع تر اعلام کند سه سال هست قیمت ماشین را اعلام نمی کند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۲۳

والله این انصاف نیست که هیچ جا به داد مردمی که از رامک خودرو ماشین نوشتند نرسه.اگر مردمی که تیولی نوشتند از قشر پولدار بودن همون موقع میرفتن ۱۲۰ تومن تو بازار ماشین میخریدن به جای اینکه ماشین ثبت تام کنن.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۲۵

با سلام ظاهرا جای شاکی و متشاکی عوض شده واقعا از دست رامک خودرو کلاه بردار دادمان رو به کی باید بگیم. بیش از سه سال گذشته با وقاحت تماس میگیرن و میگن ۵۵۰ میلیون شده باید پرداخت کنید وگرنه نفر بعدی میاد توی لیست

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۲۵

شرکت رامک خودرو از تیر ماه ۹۶ لغایت دیماه ۹۶ که ثبت سفارش خودرو ممنوع بوده با دریافت ۶۰ در صد قیمت تیولی بدون مجوز از وزارت صنعت از هزاران نفر ثبت نام نموده و رابر قرارداد ۱۲۰ روزه تاکنون تحویل ننموده

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۳۰

۳ سال پیش ،زمانی که نه دلاری گرون شده و نه تحریمی بوده ماشین خریدیم.۳ ساله صبر کردیم،۳ سال تمام سرمایه مون به باد رفته،آقای قاضی توی دادگاه جلوی ۴۰۰ نفر آدم اعلام کرده که هیچ پولی نباید مشتریان تکمیل وجهی پرداخت کنن و مابقی هم باید نصف مبلغ و پرداخت کنن و نصف مبلغ خودرو هم به عهده رامک خودرو هست.بعد شاکیا پاشونو که از در گذاشتن بیرون،آقای قاض حکم میدن که همه قیمت روز خودرو رو باید مشتری بدهد....

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۳۰

کجا باید شکایت برد از این همه بی عدالتی !

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۳۶

مسولان جرا حق را به حقدار نمیدهید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۴۰

اینجانب ثبت نام اردیبهشت 96 می‌باشم . طبق قرارداد رامک خودرو بعد از 120 روز کاری باید ماشین را تحویل میداد . ولی بعد از 3 سال و زیر پا گذاشتن تمام تعهدات هفته گذشته تماس گرفته و برای ماشین قیمت 553 میلیون قرار داده است و از بنده جهت صدور دعوت نامه این مبلغ را درخواست کرده و مهلت 3 روزه داده است . لطفاً صدای این ظلم را به گوش مسئولین برسانید . با تشکر از خبرگزاری ایسنا

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۴۱

سلام ضمن تبریک روز خبرنگار خواهشمند است رسالت خود را در قبال مخاطبین و‌مردم به بهترین نحو ممکن انجام بدهید و یاری رسان شش هزار مالباخته رامک خودرو باشید که بیش از سه سال است میلیارد ها تومان از سرمایه مردم را در اختیار دارند و خودرو تحویل نمیدهند حتی به رای دادگاه هم تمکین نکرده مالباختگان را تهدید هم می‌کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۲:۵۲

بیشتر از ۳سالِ که ۵۰ میلیون پول از ما گرفته شده قیمت ماشین ۶ برابر شده ولی کسی پاسخگو نیست این پول سرمایه زندگی خیلیا بوده

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۸ ۲۳:۰۰

با سلام و تشکر ویژه از شما: قرارداد رامک خودرو یعنی گردنکشی در برابر قانون چون ماده ۴ آیین نامه اجرایی مصوب هیئت دولت تصریح کرده حداکثر مدت قرارداد ۱۲۰ روز و قیمت ،قیمت توافقی زمان قرارداد،شرکتی که ظاهرا با مجوز دولت فعالیت میکرده نباید این ضوابط را اجرا کند ، اگر نکند نباید با آن برخورد شود همین آیین نامه وزارت صمت را جهت حسن اجرای آن تعیین نموده وظایف قانونی وزارت صمت چه میشود آیا ندیدن این ضوابط از طرف این شرکت و رفتار دلبخواه و تفسیر قانون و استناد به قراردادی که الزامات قانونی آن لحاظ نشده گردنکشی در برابر قانون نیست چرا وزارت صمت در برابر این بی قانونیها ساکت است و دیگر نهادهای نظارتی کجا هستند ،من به عنوان شهروند جمهوری اسلامی از ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان کشور و سرپرست وزارت صمت درخواست اقدام ویژه در خصوص دادخواهی دارم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۰:۲۱

چه داستانی بشه ایران خودرو و سایپااا اونام تابلوئه کا ماشین ندارن و همین بساطه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۰:۲۲

ماشین بقیمت ۱۰۰میلیون قرارداد ۱۲۰روزه پس از سه سال ونیم بقیمت ۵۵۳میلیون از رامک خودرو به مشتری باضافه هزینه شماره گذاری!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۰:۴۵

مالباخته اي به رامك خودرو كه بعد از سه سال هيچ نهادي پيگير كاري كه اين شركت با أمثال من كرده نيست حتي بعد از شكايت به دستگاه قضايي جمهوري إسلامي فقط مونده كه محكوم بشيم.ايا دادرسي هست؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۰:۴۷

از سایت خبرگزاری ایسنا کمال تشکر را دارم بخاطر انتشار این خبر،🌺🙏🏻🌺 شرکت رامک خودرو حدود سه سال و اندی هست که پول قشر زحمتکش و کارمند و .... که توان پرداخت پول ماشین بصورت یکجا و کامل را نداشته حدود ۶۰درصد مبلغ کل را گرفته و مابقی را قسطی کرده بود که مقرر کرده بود ۱۲۰ روزه کاری ماشین را تحویل دهد ولی الان طلب ۵۵۲ میلیون وجه برای تکمیل وجه کرده، آیا خنده‌دار نیست که پول ماشین بر اساس روز و قیمت دلار محاسبه شود ولی پول مشتریان به ریال باشد؟!؟! آیا مقصر ما هستیم که رامک تخلف کرده و پول تخلف رامک از مشتریان باید گرفته شود؟!؟! آیا هنوز ۱۲۰ روز نشده که ماشین تحویل مشتریان داده شود؟!؟؟ آیا مرجعی که صدای ما را بشنود وجود ندارد؟!؟؟ آیا این عدل علی هست که با ما اینگونه برخورد میشود و هیچ فریادرسی وجود ندارد؟!؟! آیا ۶۰۰۰شاکی کم هست که صدایشان به جایی نمیرسد یا میخواهند که به جایی نرسد؟!؟! آیا رای جناب کشکولی بر رای قیمت منصفانه و توافق دو طرفه نبود،کدام نظارتی صورت گرفته؟!؟؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۱:۲۶

سال ۹۶ شرکت پولو از مشتری گرفته ،قراردادوبسته،با... همه رو سرکار گداشته،که تحریمه.حال پارت ،پارت همون ماشینهارو ترخیص میکنه تو بازار ازاد میفروشه،انگار نه انگار قرادادی بامشریان بسته وداره.گویا نفسش ازجای گرمی میاد که بی خیال قانون وسازمان حمایت واجرای احکام و.....میباشه.دلار ۳۰۰۰ ثبت نام کردیم حال با دلار ۲۴۰۰۰ دوباره به خود مشتری میفروشه.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۱:۳۶

بی قانونی توی همه نهاد های کشور داره موج میزنه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۱:۳۷

خدایا خودت بداد این کشور برس

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۲:۳۷

مرداد سال ۱۳۹۶ با توجه به بسته بودن ثبت سفارش به قیمت ۹۹ میلیون تومان ثبت نام کردند و ۶۰ میلیون از ما گرفته اند که بعد از ۱۲۰ روز کاری به ما تحویل بدهند اما متاسفانه تا الان تحویل نداده اند و حالا هم طلب ۵۵۰ میلیون میکنند متاسفانه شکایت هم کرده ایم اما کسی به داد ما نمیرسه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۲:۳۸

من در فروردین ۹۶ قرار داد بستم و اولین قسط را دادم در ابان برایم دعوت نامه امد و تکمیل وجه کردم و طبق قرار داد میبایست ظرف ۲۰ روز خودرو را تحویل میگرفتم اما حالا بعد از سه سال از من ۵۵۲ ملیون دیگر میخواهند تا خودرو را تحویل دهند و میگویند این نرخ سازمان حمایت است ولی سازمان میگوید من هنوز قیمتی اعلام نکرده ام

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۲:۴۱

متاسفانه این شرکت بدعهد وعده ووعیدهای پوچ وتوخالی تبلیغات که در زمان ثبت نام راه انداخته بود، بیش از 6000 هزار خانواده رو اسیر طمع و زیاده خواهی های خود کرده، و اکنون همه همه را به بازی گرفته، و جسورانه قبل از قیمت گذاری کارشناس دادگاه و حمایت با قیمت دلخواهش برای صدور دعوتنامه به مشتریانی که بیش از سه سال و نیم در انتظار ماشین خود بودند ماشینی که باید طی 120 روز کاری به قیمت 110 میلیون تومان طبق قرداد تحویل میگرفتند ولی اکنون با گذشت سالها انتظار این شرکت از مشتریان در قبال صدور دعوتنامه، خواسته که اولا از شکایت کیفری و حقوقی و... خود انصراف داده و مبلغ 553 میلیون تومان جهت تکمیل وجه به حساب رامک واریز کنند و دوباره به انتظار بنشینند. این شرکت بدعهد،قید کرده که درضمن پلاک گذاری ماشین هم(مجددا برخلاف قرداد بسته شده) بر عهده ی مشتری میباشد این شرکت با این همه جسارت، پشتش به کجا گرمه؟؟!!! چه سازمان یا ارگانی حامی و پشتیبان رامک خودروست؟؟ که باید جوابگوی منتظران برقراری عدالت و رسیدگی به حقوق تضییع شده شاکیان رامک خودرو باشند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۹:۴۵

خدا جای حق نشسته،ایشالا که مفسد و حامی رو هر دو با هم به جزاشون برسونه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۹:۵۷

حدود ۳ ساله که مشتریان این شرکت در عذاب هستند وکسی نیست رسیدگی کند چون گذشته از رامک خود وزارت صمت هم مقصر است مشیریان به هر دری زده اند رای احقاق حق ولی نفوذ این شرکت جلوگیری از ان میکند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۰۹:۵۸

سلام مماشات با شرکتی مانند رامک خودرو که علاوه بر تقلب در اسناد مصرف سوخت به خاطر پرداخت مالیات کمتر بدون مجوز اقدام به پیش‌فروش خودرو نموده و به هیچکدام از قرادادهای قطعی فروش خود پایبند نیست چه حاصلی برای قوه قضائیه دارد؟ قریب به سه سال از شکایت مشتریان گذشته است.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۹

باسلام واحترام ،من ثبت نامى ٩٦ هستم و تحويل ماشينم هم ٩٦ است متأسفانه سه سال گذشت از تحويل ماشين ،سه سال پراز استرس و آزارهاى روحى رامك خودرو و ما همچنان منتظر تحويل خودرو با قيمت سال ٩٦مى باشيم انتظار مىرود مسئولين عزيز عدالت رو هرچه زودتر اجرا كنند ،خواهشأ رسيدگى فرماييد باتشكر

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۸

اتاق فکر این شرکت خلافکار قطعاً با پیش بینی شرایط آینده از ابتدای فروش محصولات سانگ یانگ با اتخاذ سیاست تاخیر در واگذاری خودروهای پیش فروش شده سعی در تضییع حداکثری حقوق مشتریان و سودجویی غیرقانونی بیشینه برای خود حتی قبل از شرایط تحریم داشته است. طبق قرارداد، بنده باید بعد از 120 روز کاری در دیماه 96 خودروی تیوولی خود را از این شرکت تحویل می¬گرفتم که متاسفانه نه تنها خودرویی تحویل نشد بلکه این شرکت حتی اطلاعی مبنی بر عدم توانایی تحویل خودرو به هیچیک از مشتریان خود نداد تا حداقل مشتریان در همان زمان با داشتن امکان انتخابهای مناسب دیگر، نسبت به خرید خودروی جایگزین اقدام نمایند. و حال با وقاحت تمام و بدون هماهنگی با مراجع ذیربط اقدام به اعلام قیمت بیشرمانه 553 میلیون تومان نموده است و هیچ ضرر و زیانی را متوجه مشتریان خود نمیداند. حال سوال اصلی اینجاست که با اینهمه دلایل روشن و بیّن چرا داد مشتریان مظلوم از این شرکت گرفته نمیشود و با وجود پرونده قضایی با بیش از 1700 شاکی و 6000 مالباخته به هیچ وجه عدالت در مورد این شرکت جاری نمیشود؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۶

ماتمام خریداران سه ساله که نصف بیشترپول ماشین و پرداخت کردیم ومتاسفانه بعداز سه سال هنوز به ماشین نرسیدیم ورامک کلاهبردار داره قیمت ماشین جدید وقیمت ارز جدیدبه ما پیشنهاد میده

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۴:۵۰

آقای تابش در مصاحبه با ایسنا گفتند که کسانی که تکمیل وجه نموده اند می توانند خودرو خود را بدون پرداخت پول اضافه تحویل بگیرند سئوال من این است که چرا این نظر خود را صادقانه مکتوب نکرده و به اجرای احکام دادگاه کیفری تحویل نمی دهند؟؟؟!!! از آیت الله رئیسی خواهش می کنم ورود کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۷:۲۳

با سلام و احترام؛ 1- اينجانب طی قرارداد پيش خريد آبانماه 1396 (طی تبلیغات مندرج در سایت رسمی شرکت رامک خودرو مورخ 21/06/1396) یک دستگاه تيوولی سانگ يانگ تیپ الیت نقدی تحويل اردیبهشت 1397 را هر یک به مبلغ 1,029,000,000 ريال از شرکت رامک خودرو خريداری نموده و به ازای هر خودرو مبلغ 450,000,000 ريال از ثمن معامله برای شرکت واريز و مقرر گرديد الباقی ثمن پس از تحويل خودروها به حساب آن شرکت واريز گردد. 2- شرکت رامک خودرو در تاریخ 09/08/1396 یعنی درست در بازه زمانی ممنوع بودن ثبت سفارش (از تيرماه سال 96 لغايت دی ماه سال 96) بطور غیرقانونی و بدون اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و با تبلیغات گسترده اقدام به عقد قرارداد با اينجانب نموده و درآن سال با گذشت ماهها از موعد تحويل برخلاف تبصره 2 بند 6 قرارداد فی مابین هيچگونه اطلاعی (اظهارنامه کتبی) از عدم امکان اجرای تعهداتش به اینجانب نداد. 3- ضمن اینکه تبصره 2 بند 6 قرارداد و دلایل ذکر شده در آن یعنی "تغییر قوانین واردات کشور، عدم تأیید ثبت سفارش و غیره"، از وقوف کامل شرکت رامک خودرو به این امر و تداوم پیش فروش و جمع آوری نقدینگی در بازه ممنوعیت ثبت سفارش و همچنان عدم اخذ مجوزهای لازم از وزارت صمت حکایت دارد. 4- با گذشت بیش از 120 روز کاری و بیش از 200 روز عادی؛ مطابق با بند 5 قرارداد، شرکت رامک خودرو مکلف بوده در اردیبهشت 1397(حداکثرتاریخ 31/02/1397) مورد معامله را به اينجانب تحويل نمايد، ليکن تاکنون اين شرکت به دلايل واهی همچون بالا رفتن قيمت ارز و یا ممنوعیت واردات و ثبت سفارش خودرو از اجرای تعهدات خود وتحويل خودرو استنکاف می ورزد و اتومبيل های وارداتی را از طريق بازار آزاد به ديگران واگذار و يا با احتکار آنها قصد فروش در بازار آشفته اقتصادی و ارزی کنونی به بالاترين قيمت را دارد.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۲۱:۳۱

با تشکر از ایسنا ، بیش ازسه سال است که فریاد دادخواهیمان را به گوش همه رسانده ایم جای تعجب است چرا مسئولی صدای ما را نمی شنود؟ رامک قانون وضع می کند خودسرانه وبا کمال وقاحت اجرا می کند موجبات نارضایتی وبی اعتمادی گسترده را دامن می زند و همچنان با سکوت وبی تفاوتی مسئولان روز به روز گستاخ تر از دیروز باج خواهی می کند چرا ؟؟؟؟؟به چه قیمتی؟؟؟؟آیا وقتش نشده ترمز رامک کشیده شود؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۰ ۱۷:۳۸

سلام بنده هم از مشتریان این شرکت بودم بعد از گذشت این سالها با کلی وعده دروغ و تحویل خودرو از امروز به فردا هنوز این شرکت دست از کلاهبرداری برنداشته و با رشوه اقدام به خرید قاضی و مسولان کرده به نحوی که خودروی ۱۰۰ میلیونی۳سال پیش که باید تحویل ما داده میشد و قیمت قطعی بود و بیشتر از نصف قیمت ماشین پرداخت شده بود را امروز به قیمت روز به مشتریان میفروشند و این درحالیست ک مشتریان واقعی هنوز بلاتکلیف هستند لطفا صدای ما را به گوش قانون برسونید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۰۱:۱۲

با سلام و وقت بخير ما كه پس از سه سال سرگرداني يك سال است كه انصراف داده ايم هنوز اصل پولمان را دريافت نكرده ايم .درصورتيكه طبق قرارداد بايست ظرف مدت يك ماه اصل مبلغ دريافتي به انضمام سود مطعلقه پرداخت مي شد. و هروقت هم كه مراجعه مي كنيم وقيحانه به ما مي خندند و برخورد طلبكارانه دارند. چرا قانون چنين اجازه اي به اين افراد مي دهد اينطور با مال و اعصاب و روان افراد بازي كنند و تو روز روشن حق عده اي رو بخورند و هيچ ترسي هم نداشته باشند .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۱ ۱۴:۴۵

در آخرین اعلام رامک خودرو قیمت خودرو را 890 میلیون تومان اعلام کرده است فقط یک سوال حقوق مصرف کننده کجای این داستان است این ظلم آشکار است ... وهیچ امیدی نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۸:۴۳

سلام وقت بخیر من خواستم نظرم رو درباره نمایندگی سانگ یانگ سعادت آباد آقای توکلی بگم متاسفانه این نمایندگی فقط براشون پول مهمه و اصلا رضایت مشتری رو در نظر نمی گیرند بخصوص وقتی که بفهمن ماشین بیمه بدنه داره اینقدر خرج الکی برات در میارن که بعد که میری بیمه نصف هزینه ها رو قبول نمی کنند و باید از جیب بدی رفتارشون هم اصلا خوب نیست و انگار طلبکار هستن از مشتری من به مردم عزیز پیشنهاد می کنم اشتباه منو تکرار نکنند و اصلا ماشینشون رو برای هیچ کاری به نمایندگی نبرن بیرون یک سوم قیمت نمایندگی میتونند خدمات بهتری دریافت کنند من اشتباه کردم و ۵سال به نمایندگی اعتماد کردم و پولم رو ریختم تو جیب اینا ولی دیگه پامو نمایندگی نخواهم گذاشت.