• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99051913545
  • خبرنگار : 71523

۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله شد

۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله شد

وعده رئیس جمهور درمورد ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در روز عید غدیر محقق شد و مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، از امروز می توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه صادر شد و مشمولان از دهم اردیبهشت تا دهم خردادماه این اختیار را داشتند که روش مستقیم یا غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند.

بر این اساس و طبق آمار، از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. این افراد از هشتم خردادماه امکان فروش ۳۰ درصد از سهام خود را با مراجعه به بانک ها یا کارگزاری ها داشتند. بر این اساس چندی پیش حسن روحانی وعده داد که ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت برای عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

وعده ای که نیمی از آن محقق شد و از امروز مشمولانی که روش مدیریت مستقیم را برای سهام خود انتخاب کرده بودند، می توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند؛ بنابراین مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و تاکنون اقدام به فروش سهام خود نکرده اند، می توانند برای فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند.

افرادی هم که پیش از این ۳۰ درصد سهام خود را فروخته بودند، می توانند نسبت به فروش ۳۰ درصد دیگر سهام خود اقدام کنند. سهام داران باید توجه داشته باشند برای فروش سهام خود محدودیت زمانی ندارند و اگر امسال هم اقدام به فروش سهام خود نکنند، حق فروش از آن ها سلب نخواهد شد.

بر اساس این گزارش،  ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان امروز کمی بیشتر از ۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که ۶۰ درصد آن حدود ۱۰ میلیون تومان می شود. این درحالی است که ارزش این سهام در اوایل خردادماه حدود هفت میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۸

سلام. من بدون اینکه درخواستی برای فروش سهام عدالت داده باشم، سهامم فروخته شده است. هیچ جایی هم پاسخگو نیست و بانک می گوید ما در جریان نیستیم. کارگزاری بانک سپه به عنوان کارگزار ناظر هم که اصلا پاسخی به تماس ها نمی دهند. چه راهکاری برای این مشکل وجود دارد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۴:۴۴

چرا به بقیه سهام عدالت تعلق نمیگیره این بی عدالتیه محضه اینا که اوایل ثبت نام نکردن مطمئنن بی نیاز به ان نیستن باید برای همه مردم تعلق بگیره

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۰

دیگه نمیشه مایی ک ازاد نکردیم ازاد کنیم؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۱۵:۵۷

سلام .پس اشخاصی که برای مدیریت مستقیم و غیر مستقیم هیچ اقدامی نکردند تکلیفشان چیست و ایا میتوانند سهام خود را بفروشند یا نه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۲۱:۵۸

سی درصد اولی روفروختم .۵۲۳هزارتومنی اولیه هستم همش یک تومن ریختن ‌.همینقدره قیمتش

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۲۳:۰۵

سلام لطفا مشخص کنید کسی که در ابتدا درخواست فروش داده به بانک، با قیمت روز به فروش میره یا به قیمت زمانی که درخواست رو ثبت کرده، همچنین برای ۳۰ درصد دوم باید دوباره بره درخواست بده یا همون درخواست اینترنتی اولیه کافیست؟

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۰ ۰۴:۳۶

چرا پول سهام عدالت منو واریز نکردید