• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99051913640
  • خبرنگار : 71457

رئیس پارلمان طبرق امروز به مصر می‌رود/پیشنهاد میانجی‌گری آمریکا برای حل بحران لیبی

رئیس پارلمان طبرق امروز به مصر می‌رود/پیشنهاد میانجی‌گری آمریکا برای حل بحران لیبی

منابع لیبیایی اعلام کردند که رئیس پارلمان شرق لیبی (طبرق) امروز (یکشنبه) به مصر سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به سایت "الساعة 24" اعلام کردند که عقیله صالح، رئیس پارلمان شرق لیبی برای دیدار با مقامات مصری، امروز به قاهره می‌رود.

آمریکا طی روزهای گذشته پیشنهاد میانجی‌گری کردن برای حل بحران لیبی و حل و فصل اوضاع کنونی پیرامون سرت و الجفره در سایه لشکرکشی‌های نیروهای حامی و وابسته به دولت وفاق را مطرح کرد.

منابع اعلام کردند، واشنگتن از طریق سفارت آمریکا و فرماندهی آمریکا در آفریقا "آفریکام" به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر پیشنهاد داده که از دو شهر سرت و الجفره عقب‌نشینی کنند تا پس از آن، توافق آتش‌بس امضا شود.

منابع اعلام کردند، واشنگتن از طریق إعمال فشارها طی دوره آتی، تلاش خواهد کرد تا این "پیشنهاد نامتوازن" خود را به پیش ببرد. آمریکا همچنین خواهان باز کردن پرونده نفتی شده، اما ضمانت‌ها یا شرط و شروط‌هایی را برای شرکت نفت نگذاشته که درآمدهای آن به دست فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی نرسد تا وی از این اموال برای شبه نظامیان خود استفاده کند.

منابع عنوان داشتند، واشنگتن از لشکرکشی‌های ترکیه در اطراف سرت و الجفره برای دیکته کردن پیشنهادهای جانبدارانه خود به نفع دولت وفاق بهره‌برداری می‌کند و هدفش این است که منافع خود را با پمپاژ نفت در بازارهای بین المللی و استفاده از شرکت‌هایش، بازستاند.

در همین حال، سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیر شورای امنیت ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و سفیر این کشور رایزنی‌هایی از طریق ویدئوکنفرانس با مسئولان لیبیایی داشتند تا شرایط را به سمت برداشتن گام‌های ملموس و فوری به منظور دست‌یابی به راه حل خلع سلاح کردن در منطقه سرت و الجفره و بازگشایی بخش نفت لیبی با شفافیت کامل، سوق دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha