• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99051913718
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر قزوین:

ورود به «باغستان سنتی» خط قرمز ماست

ورود به «باغستان سنتی» خط قرمز ماست

ایسنا/قزوین رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین گفت: ورود به باغستان خط قرمز ماست و از پروژه‌های شهری که باغستان را تخریب می‌کند، جلوگیری می‌شود.

سیده منیره قوامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حفظ باغستان تصریح کرد: اینکه رئیس‌جمهور در خصوص باغستان سنتی قزوین دستور داده، نشان می‌دهد که حساسیت به باغستان در استان وجود دارد که رئیس جمهور وارد شده است.

وی افزود: در واقع سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی و مردم قزوین خواستار حفظ باغستان هستند و به اهمیت باغستان پی بردند، با توجه به اهمیت باغستان بین مردم و تشکل‌های محیط زیستی رئیس‌جمهور وارد شده است، استان‌های دیگر نیز باغستان داشتند و باغ آن‌ها به‌مرور زمان کوچک شده و گاهی نیز از بین رفته است اما رئیس جمهور درخصوص باغستان آن‌ها صحبت نکرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین اظهار کرد: باغستان سنتی قزوین درست است که منحصر به فرد و در سفرنامه ناصرخسرو به آن اشاره شده است، اما این حساسیت مردم بود که باعث شد مسئولین به این موضوع ورود پیدا کنند و دستورات این‌چنینی بدهند.

وی یادآور شد: نگاه شورای پنجم به باغستان همواره مثبت بوده و شورا برای حفظ باغستان تلاش کرده است، متوقف کردن روند ساخت پل امام رضا (ع) نشان از این امر دارد، اگر باغستان برای ما اهمیتی نداشت پروژه را ادامه می‌دادیم و به سرانجام می‌رساندیم، اگر پل از روی زمین می‌آمد هزینه چندانی نداشت و از داخل باغ رد می‌شد و ۸۰۰ متر از باغستان را از بین می‌برد، اما حساسیت شورا باعث شد این پروژه متوقف شود.

پروژه نسیم شمال به باغستان آسیب نمی‌زند

قوامی خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شورای شهر هر ساله برای حفظ باغستان بودجه در نظر گرفته است و تلاش می‌کنیم تا از باغستان حفاظت کنیم، در خصوص پروژه نسیم شمال نیز قبول ندارم که این پروژه به باغستان آسیب می‌زند.

وی یادآور شد: از این پروژه به صورت حضوری بازدید کردم، عرض نسیم شمال در گذشته ۱۰ متر بوده و پروژه ساماندهی نسیم شمال نیز همان ۱۰ متر است، در واقع در پروژه ساماندهی و بهسازی نسیم شمال حتی یک درخت نیز از بین نمی‌رود، در خصوص حفظ باغستان در این پروژه حساسیت داشتم و چندین بار تأکید کردم باید صورت بگیرد، طبق بازدید میدانی که صورت گرفته تأکید می‌کنم تعریضی در این مسیر صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین با اشاره به پروژه کمربندی شرقی قزوین تأکید کرد این پروژه وارد باغستان منطقه کت آباد می‌شود کت‌آباد باغ است و قطعاً در این پروژه درخت قطع می‌شود، در این هفته بازدیدی از این مسیر خواهیم داشت، چرا که شهرداری گفته است که درخت چندانی قطع نمی‌شود و مسیری را انتخاب کردیم که درخت ندارد، اما ورود به باغستان باید خط قرمز ما باشد اگر این پروژه وارد باغ‌ها شود باید بررسی بیشتری صورت بگیرد در واقع من این پروژه را از نظر محیط زیستی تأیید نمی‌کنم.

وی بیان کرد: سازمان باغستان با هدف حمایت از باغداران تأسیس شده است تا به کمک باغدارها برود و مشکلاتشان را حل کند، طبق گزارش‌های ارسالی این کار تاکنون صورت گرفته است و مشکلات آب و سایر مشکلات باغداران در حال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha