• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99051913949
  • خبرنگار : 50405

آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در خراسان رضوی

آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز قدمی بزرگ جهت حمایت از افراد آسیب‌دیده در کرونا و قشر آسیب‌پذیر جامعه، برداشته می‌شود، گفت: حرکت عظیمی به وسیله نهادهایی مانند کمیته امداد، سپاه پاسداران، اداره کل اوقاف خراسان رضوی و حرکت عظیم در مساجد با مرکزیت هیئات امنا و ائمه جماعات در استان آغاز می‌شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز، ۱۹ مردادماه در مراسم اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی؛ «نهضت تعاون و احسان» که در میدان بسیج مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر حسب فرمان صادر شده از سوی مقام معظم رهبری، رزمایش مواسات و همدلی از چند ماه گذشته آغاز شده که مرحله اول آن در ماه رمضان در استان با گستره عظیمی اجرا شد و مرحله دوم آن در دهه ولایت از عید قربان تاکنون در مراحل مختلفی در حال برگزاری است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بر حسب فرمان رهبری رزمایش مواسات، در یک و دو مرحله خلاصه نمی‌شود بلکه ایشان به تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی دستور دادند که ایجاد آن اعلام یک پشتوانه قوی برای قشر آسیب‌پذیر است تا بدون دغدغه نسبت به مشکلات زندگی بدانند یک جریان عظیم انقلابی به فرمان رهبری پشتیبان آنها است.

وی با اشاره به اینکه این مرحله، آخرین مرحله نیست و در ماه محرم شاهد ادامه آن خواهیم بود، افزود: در این مرحله که از عید قربان آغاز شده است، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار اطعام فقرا و ۲۰۰۰  قربانی در عید قربان به عنوان حمایت از افراد آسیب‌پذیر صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اعلام اینکه از امروز تا پایان شهریور ۲۰۰ هزار بسته معیشتی برای اقشار نیازمند استان تقسیم می‌شود، افزود: با توجه به مشکل بزرگ بیکاری، ۱۱۰ مورد اشتغال برای جوانان در نظر گرفته شده است و چندین بسته جهیزیه برای جوانان در حال ازدواج که در انتظار تشکیل زندگی هستند، اهدا می‌شود. 


 وی با بیان اینکه امروز مشکل مردم تنها در بسته معیشتی نیست و مشکلی که افراد فاقد مسکن ما را مستأصل کرده است، کمبود مسکن و اجاره سرسام‌آور است، بیان کرد: امروز واگذاری ۱۱۰ واحد مسکونی در استان بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان آغاز می‌شود و همچنین ۲۴ واحد مسکونی در صالح‌آباد برای هم استانی‌های ساکن در مرز ما کلنگ‌زنی خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: به امید تداوم این رزمایش در مراحل آینده که باعث آرامش خاطر و رفع دغدغه از قشر آسیب پذیر شود که نمونه‌اش در زمانه حضرت علی (ع) مورد دستگیری قرار می‌گرفتند.

علم‌الهدی ادامه داد: نقطه ارزشمند دیگری که در این خیرات و مبرات وجود دارد، گوش به فرمان بودن رهبر معظم انقلاب است که به عشق مولا امیرالمومنین (ع) با مجاهدت و اخلاص توسط خیران عملی می شود.

حبیب‌الله آسوده، مدیر کل کمیته امداد امداد خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد : در دومین مرحله رزمایش مواسات و همدلی، کمیته امداد از امروز اقدام به توزیع 200 هزار بسته معیشتی بین مددجویان این کمیته در سطح استان و سایر نیازمندانی که تحت پوشش نیستند کرده است. 175 هزار بسته نیز در مرحله اول این رزمایش در سطح استان توزیع شد که جمعا می‌شود اهدای 375 هزار بسته از ابتدای شیوع کرونا تا پایان شهریور . 


وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این ماه بیش از دو میلیون و پانصد هزار اطعام انجام شد و در دهه ولایت نیز با کمک خیرین، مراکز نیکوکاری و سایر ارگان‌ها یک میلیون و صد هزار اطعام انجام شد . یعنی جمعا سه میلیون 600 هزار اطعام از ابتدای شیوع کرونا تا به الآن صورت گرفته است . 

رئیس کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به افتتاح شدن 110 واحد مسکونی با تمرکز بر ایتام به مناسبت دهه ولایت و تحویل داده شدن آن‌ها در امروز ، ادامه داد : همچنین امروز کلنگ‌زنی یک مجموعه 24 واحدی در صالح آباد صورت گرفت که در صورت انجام شدن این برنامه دیگر در صالح آباد مدد جوی بی‌خانمان یافت نخواهد شد . 

وی افزود : همچنین امروز 110 طرح اشتغال به خانواده‌های تحت پوشش تحویل شد که این طرح‌ها دویست فرصت شغلی به وجود می‌آورند. به مناسبت این ایام 110 جهیزیه نیز به خانواده‌های تحت پوشش تحویل داده شد . 

آسوده ضمن اظهار امیدواری نسبت به اتمام هر چه سریع‌تر کرونا اضافه کرد: قطعا تا پایان یافتن شیوع این ویروس تمام دستگاه‌ها و خیرین کنار مردم خواهند بود. ما در مرحله دوم علاوه بر اطعامی که در دهه ولایت صورت گرفت، طرح اطعام ایام محرم تحت عنوان اطعام حسینی را هم با کمک هیئت‌های مذهبی و سایر دستگاه‌ها و مردم نیکوکار در دستور کار خود داریم . 

رئیس کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در روز عید قربان نیز بیش از ۲۰۰۰  مورد قربانی را در کشتارگاه‌ها به نیابت از مدافعین سلامت و مردم عزیز انجام و در بین نیازمندان توزیع شد. همچنین در ایام شیوع کرونا به آن دسته از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد که سرپرست خود را از دست داده‌‎اند، کمک‌های بلاعوض از پنج تا ده میلیون تومان داده شده است. همچنین ما به افراد نیازمند مبتلا به کرونا نیز کمک‌هایی کرده ایم . 

بر اساس اعلام روابط عمومی کمیته امداد خراسان رضوی
وی اظهار کرد: من از تمام مردم عزیز و خیرین بزرگوار دعوت می‌کنم که در این زمینه کمک کنند؛ چراکه این یه کار مردمی است و مقام معظم رهبری نیز بر انجام کارهای مردمی تاکید دارند و با کمک یکدیگر ، نگذاریم نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا دغدغه تامین معیشت خود را نداشته باشند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha