• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99051913989
  • خبرنگار : 71145

در نشست بین‌المللی اهداکنندگان مالی

ماکرون: نقش ما این است که کنار ملت لبنان باشیم

ماکرون: نقش ما این است که کنار ملت لبنان باشیم

امانوئل ماکرون در افتتاحیه نشست بین‌المللی در حمایت از لبنان اعلام کرد: باید تمام توان خود را برای یاری به ملت لبنان به کار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در افتتاحیه کنفرانس اهداکنندگان مالی اظهار کرد: مقامات لبنان باید برای حل سیاسی و اقتصادی بحران این کشور تلاش کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: مقامات لبنانی باید به خواسته‌های ملتی که به شیوه مشروع مطالبات‌شان را در خیابان‌ها مطرح می‌کنند، پاسخ دهند.

او افزود: برخی طرف‌ها می‌خواهند با ایجاد آشوب ثبات لبنان و منطقه را به هم بریزند.

به گفته ماکرون، مبالغی که امروز جمع خواهند شد باید تنها یک شروع باشند.

او ادامه داد: باید به سرعت تلاش کنیم و باید این کمک‌ها مستقیما به جایی بروند که مردم به آنها نیاز دارند. نقش ما این است که کنار ملت لبنان باشیم. باید با هماهنگی سازمان ملل پاسخ‌گویی بین‌المللی ایجاد کنیم.

ماکرون در برابر کنفرانسی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، تاکید کرد: اسرائیل هم برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده است. گروه‌های جهانی بعد از انفجار مهیب که بیروت، پایتخت لبنان را ویرانه گذاشت، قول کمک داده‌اند.

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: به سرعت و شایسته تلاش می‌کنیم تا این کمک‌ها به دست مردم برسد، آینده لبنان در بوته آزمایش است.

ماکرون تصریح کرد: پیشنهاد کمک شامل حمایت از تحقیقات بی‌طرف، قابل اعتماد و مستقل درخصوص انفجار بندر بیروتی است که ۱۵۸ کشته برجای گذاشت.

ماکرون گفت، در حد توان تلاش می‌کند مانع از ایجاد آشوب در لبنان شود زیرا به نفع وضعیت کنونی نیست. او از مقامات لبنان خواست دست به اصلاحات مورد دلخواه ملت بزنند.

او تاکید کرد: کمک‌ها باید تحت نظارت سازمان ملل ارائه شوند.

گفته می‌شود لیست‌ کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس هنوز مشخص نشده است و بعد از اظهارات ماکرون در کنفرانس "حمایت بین‌المللی از بیروت و ملت لبنان" جلسه تبدیل به جلسه پشت درهای بسته شد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز اعلام کرد، کشورش ۵۰ میلیون دلار آمریکا به لبنان در چارچوب کمک به این کشور برای عبور از پیامدهای انفجار بندر بیروت کمک خواهد کرد.

او در جریان مشارکت در کنفرانس حمایت از بیروت و ملت لبنان که به دعوت ماکرون و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به صورت مجازی برگزار شده بود، گفت: طی روزهای آینده مشارکت خود در بازسازی بیروت را اعلام خواهیم کرد و باید مذاکره درباره مسائل داخلی را به ملت لبنان و دوستدارانش بسپاریم. مقابله با بحران لبنان در گرو تقویت وحدت ملی و افزایش تلاش‌های جامعه و دولت است.

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان نیز در این کنفرانس از ماکرون به دلیل برگزاری این کنفرانس و نیز دبیرکل سازمان ملل و همچنین از تمامی مقامات و رهبران کشورهای شرکت‌کننده که محبت و دوستی صادقانه خود به لبنان را نشان دادند، تشکر کرد.

او اظهار کرد: بسیاری از مسؤولان و تیم‌های امداد بین‌المللی به سرعت به لبنان شتافتند و میزان فاجعه را بررسی کردند این فاجعه‌ تمام بخش‌ها به خصوص بهداشت، آموزش، بازسازی و تامین مواد غذایی را دربرگرفت.

رئیس‌جمهوری لبنان گفت، بازسازی آنچه ویران شده و بازگرداندن بیروت به وضعیت قبل تلاش زیادی را می‌طلبد و نیازها بسیارند و باید به سرعت به خواسته‌ها پاسخ دهیم. با فرا رسیدن زمستان مشکلات شهروندانی که سرپناهی ندارند بیشتر خواهند شد. باید صندوق جمع‌آوری اعانه که قصد تاسیس آن وجود دارد طبق نتایج این کنفرانس مدیریت شود.

او تاکید کرد: در مقابل ملت قول دادم عدالت را محقق کنم. همچنین قول دادم هیچ کس فرای قانون نباشد و هرکسی که ثابت شود در این مساله دست داشته طبق قانون لبنان مجازات خواهد شد. قول دادم به مبارزه با فساد پرداخته و دست به اصلاحات بزنم به رغم تمام مشکلات تدابیر ملموسی شروع شده و سرآغاز آن تحقیقات جنایی است که محدود به یک موسسه نیست بلکه کل موسسات را دربرمی‌گیرد.

همچنین فیلیپ گووین، وزیر خارجه بلژیک اعلام کرد، کشورش کمکی به ارزش پنج میلیون یورو به لبنان ارائه می‌دهد.

وزارت خارجه بلژیک در بیانیه‌ای افزود: وزیر امور دارایی و وزیر خارجه کمک‌های انسانی بیشتری به بیروت ارائه کرده‌اند که ارزش آن به پنج میلیون یورو می‌رسد.

نخست وزیر کویت نیز در جریان این کنفرانس ضمن اعلام آمادگی کشورش برای اجرای تعهدات قبلی‌اش بر اساس صندوق توسعه کویتی حدود ۳۰ میلیون دلار قرار است برای حمایت از امنیت غذایی، ۱۱ میلیون دلار برای ارائه کمک‌های پزشکی و غذایی فوری ارائه دهد.

در عین حال شارل میشل، رئیس شورای اروپایی هم در این کنفرانس، گفت، اتحادیه اروپا کادرهای خود را برای ارسال کمک‌های انسانی به ارزش ۳۳ میلیون یورو و بیش از ۲۵۰ نیروی امداد و نجات خود را به لبنان گسیل کرده است. همچنین امکان ارسال کمک‌هایی دیگر به ارزش ۳۰ میلیون یورو را بررسی خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری قبرس هم از کمک پنج میلیون یورویی و نخست وزیر استرالیا از کمک دو میلیون دلاری خود به لبنان خبر دادند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز اظهار کرد: این حق لبنانی‌هاست که واقعیت انفجار و تحقق عدالت را بدانند و اتحادیه عرب حمایت لازم را در این باره به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۰ ۰۲:۵۷

آری بایدهمه کنارمردم لبنان وهمیارمردم لبنان باشند نه فضول وآقابالاسرمردم لبنان !!!.