• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051913999
  • خبرنگار : 50237

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خبر داد

آلودگی ۵۰ درصد همدانی‌ها از ارتباطات درون خانواده‌ای/ ابتلای ۳۲۷۷ نفر به کرونا

آلودگی ۵۰ درصد همدانی‌ها از ارتباطات درون خانواده‌ای/ ابتلای ۳۲۷۷ نفر به کرونا

ایسنا/همدان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت:۵۰ درصد آلودگی‌های چند هفته گذشته کرونا ناشی از ارتباطات درون خانواده ای، ۳۰ درصد مربوط به شرکت در مراسمات عروسی و دورهمی ها و ۲۰ درصد مبتلایان مربوط به سایر موارد است.

دکتر منوچهر کرمی در گفت وگو باایسنا،در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد:تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا ویروس در استان همدان به ۳۲۷۷ نفر رسیده و ۴۱۲ نفر نیز متأسفانه فوت کرده اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها بستری بوده و دوره درمان را طی می کنند، افزود:روند ابتلا به بیماری طی چند روز اخیر کاهشی است اما در شرایط کاهشی باید برای جلوگیری از عادی انگاری و کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی باید مردم را بیش از پیش آگاه کرده و آموزش دهیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه اعمال محدودیت ها و کاهش برگزاری مراسمات و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم  باعث کنترل شیب صعودی ابتلا به کرونا شد، بیان کرد:بهار،کبودراهنگ،ملایر و همدان در وضعیت قرمز، فامنین و نهاوند در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کرمی با تأکید براینکه برای ادامه روند مناسب و کاهش شیوع نیاز است که مردم فهیم همدان در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان تداوم داشته باشند، گفت:استفاده از ماسک و رعایت کردن پروتکل های بهداشتی قطعا در جلوگیری از ابتلا تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کرونا در کمین تمام گروه های سنی است و پیر و جوان هم ندارد،اعلام کرد:۵۰ درصد آلودگی‌های چند هفته گذشته کرونا ناشی از ارتباطات درون خانواده ای، ۳۰ درصد مربوط به شرکت در مراسمات عروسی و دورهمی ها و ۲۰ درصد مبتلایان مربوط به سایر موارد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha