• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051914003
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر مطرح کرد

همدان، مقصدی کوتاه و ایمن برای پایتخت‌نشینان/ فعالیت غارعلیصدر با ۱۸ بند بهداشتی

همدان، مقصدی کوتاه و ایمن برای پایتخت‌نشینان/ فعالیت غارعلیصدر با ۱۸ بند بهداشتی

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: مسیر کوتاه تهران- همدان فرصت بسیار خوبی است که پایتخت نشینان در روزهای پیش‌رو از همدان دیدن کنند.

مهدی مجیدی با حضور در دفتر ایسنا، با بیان اینکه هموطنان می‌توانند سفر ایمن و آسوده‌ای را با مسافرت به استان تجربه کنند و از جاذبه‌های گردشگری همدان لذت ببرند، گفت: غارعلیصدر همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ باز و کلیه مراکز اقامتی با ایمنی کامل ‌پذیرای مهمانان است. 

وی با اشاره به اینکه غارعلیصدر در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل بود، تصریح کرد: این مجموعه از خردادماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اجرای ۱۸ بند بهداشتی بازگشایی شد.

مجیدی ادامه داد: کلیه بازدیدکنندگان باید در بدو ورود ماسک بزنند، قبل از ورود به سالن تب سنجی از گردشگران انجام می‌شود و سوار شدن قایق هم با رعایت فاصله‌گذاری اتفاق می‌افتد و حداکثر ظرفیت افراد در یک قایق یک خانواده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق در درآمدزایی مجموعه علیصدر تأثیر دارد، اظهار کرد: سال‌های گذشته تبلیغات جذب گردشگر توسط مجموعه انجام می‌شد اما امسال هیچ‌گونه تبلیغی انجام نگرفت و صرفا اطلاع رسانی شده است.

مجیدی با بیان اینکه غار علیصدر در پنج ماهه اول سال گذشته ۳۷۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت، اعلام کرد: این تعداد در مدت مشابه امسال ۳۷ هزار نفر بود، به عبارت دیگر بازدیدکنندگان غار علیصدر ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات و نیروهای شرکت سیاحتی علیصدر فعال هستند، مطرح کرد: در این مدت هزینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی نیز به هزینه‌های جاری مجموعه علیصدر اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر میزان خسارت شرکت سیاحتی علیصدر از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون را ۱۷ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در حال حاضر ۲۳۰ نیرو در این مجموعه مشغول به کار هستند.

مجیدی با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش درآمد کاهش هزینه‌ها است، توضیح داد: شرکت سیاحتی علیصدر ماسک مورد نیاز برای بازدیدکنندگان و پرسنل را در ماه اول بازگشایی خریداری و به علت افزایش هزینه از ماه دوم کارگاه تولید ماسک را توسط کارگران مازاد راه اندازی کرد که با این اقدام ۸۰ درصد هزینه‌ها کاهش یافت.

وی با بیان اینکه دیگر اقدام این شرکت تولید گل‌های مجموعه‌های سیاحتی علیصدر و عباس آباد در همان مکان است، اضافه کرد: سایت ۲۳۰ هکتاری علیصدر از مشاوران مجرب و واجد صلاحیت برای تهیه طرح دعوت کرد.

مجیدی اضافه کرد: این طرح می‌تواند به عنوان نقشه راه باشد و از ناهماهنگی‌های سالیان قبل جلوگیری کند، تاکنون ۷۰ درصد طرح پیش رفته است و ظرفیتی خوب برای کسانی است که در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ تفاهمنامه با ادارات و سازمان‌های مختلف در جهت ارائه تخفیفات استفاده از مجموعه سیاحتی علیصدر و عباس آباد اتفاق افتاده است، اظهار کرد: تخفیفات خوبی برای فرهنگیان، دانشگاهیان و بازنشستگان تا پایان شهریورماه در نظر گرفته‌ایم.

مجیدی با بیان اینکه مجموعه سیاحتی و اقامتی عباس آباد از نظر بهداشتی آماده پذیرایی از هموطنان و همشهریان است، اظهار کرد: همدانی‌ها می‌توانند از شنبه تا سه شنبه از تخفیف ۵۰ درصدی امکانات این مجموعه استفاده کنند.

وی درباره نیروهای مجموعه سیاحتی علیصدر بیان کرد: کلیه نیروهای بالای شش ماه در شرکت مشغول به کار هستند و با وجود اینکه مجموعه در حال حاضر به این تعداد نیرو نیاز ندارد اما به علت رسالتی که به کارگران داریم آن‌ها را حفظ کرده‌ایم همچنین نیروهای یکساله مشمول بیمه بیکاری شدند اما نیروهای زیر شش ماه مشمول این طرح نشدند و در ایام تعطیلی مورد حمایت مجموعه قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه آماده همکاری با ارگان‌های مرتبط با گردشگری برای اشاعه گردشگری پاییزی و زمستانی هستیم، گفت: با انجام این کار گردشگری در استان تعطیل نمی‌شود و پاییز و زمستان بهترین فرصت برای رونق گردشگری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha