• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99051914118
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

فرماندار سلماس:

انتقاد خبرنگاران باید در چهارچوب اخلاق حرفه ای باشد

انتقاد خبرنگاران باید در چهارچوب اخلاق حرفه ای باشد

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار سلماس گفت: ارج نهادن به جایگاه خبرنگاران و جلوگیری از تبعیض و برخی بداخلاقی ها علیه این عزیزان باید حتما موردتوجه دستگاه های اداری و ... شهرستان باشد.

علی اکبر عسگری امروز 19 مرداد در جلسه تجلیل و تکریم از خبرنگاران سلماس گفت: در هر کشوری بخواهیم در مسیر توسعه گام برداریم باید برخی شاخص ها را در این راه رعایت کنیم و یکی از مهمترین شاخص ها آزادی بیان و رسانه است .

عسگری با بیان اینکه آزادی بیان مستلزم رعایت اخلاق حرفه ای و ادب و متانت و ارزش های انسانی است ، افزود: امروزه بیش از هر دوره ای نیازمند چشمان تیزبین و موشکافانه اهالی خبر و رسانه هستیم.

وی اظهار کرد: چالش های معیشتی و اجتماعی پیش روی خبرنگاران یکی از بزرگترین آسیب ها در روند اطلاع رسانی و فعالیت این عزیزان است.

عسگری تصریح کرد: با آغوشی باز پذیرای نقدها در سطح جامعه و توسط خبرنگاران هستیم اما انتقادات مطرح شده نیز باید در چهارچوب اخلاق حرفه ای و با رعایت موازین رسانه ای و انسانی باید باشد.

عسگری بیان کرد: اخلاق رسانه ای حکم می کند که ابتدا نقدهایمان را به گوش مسئولین مربوطه برسانیم و پس از پیگیری و عدم پاسخ و رسیدگی از طرف دستگاه مربوط مشکل را رسانه ای و از افکار عمومی و عوام و خواص جامعه طلب پیگیری و راهنمایی کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه های اداری نباید از خبرنگاران شکایت کنند بلکه موارد مطرح شده باید در چهارچوب اداری و دعوت از خبرنگاران برای ارائه توضیح و رفع سوتفاهمات برطرف شود.

عسگری گفت: قطعا از ظرفیت جامعه خبری شهرستان به عنوان نماینده افکار عمومی و اقشار مختلف جامعه استفاده خواهیم کرد و امیدواریم با استفاده از راهکارهای کارگشای شما عزیزان بتوانیم مسیر رشد و توسعه سلماس را با سرعت بیشتری طی کنیم.

فرماندار سلماس تصریح کرد: ارتقای سطح سواد رسانه ای و مقابله با سوءاستفاده های رسانه ای در سطح جامعه رسالتی است که علاوه بر مسئولین ،  بر گردن اهالی خبر و رسانه نیز هست که با بیان مطالب و آموزش ها و فرهنگسازی های لازم این سواد لازم و مهم در عصر حاضر را بین آحاد مختلف مردم بهبود و ارتقا بخشیم.

وی افزود: نباید اجازه دهیم منافع فردی بر منافع عمومی و ملی ارجعیت یابد و بدور از احساسات مختلف قلم بزنیم و با حفظ حرمت قلمی که برتر از خون شهیدان می دانیم، زمینه اصلاح و ترقی شهر و استانمان را فراهم آوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha