• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99051914132
  • خبرنگار : 71145

التهاب در مرکز بیروت؛ آتش‌سوزی نزدیک مقر پارلمان لبنان و یورش مجدد به برخی وزارتخانه‌ها

التهاب در مرکز بیروت؛ آتش‌سوزی نزدیک مقر پارلمان لبنان و یورش مجدد به برخی وزارتخانه‌ها

بار دیگر لبنان امروز، یکشنبه شاهد درگیری‌ها بین معترضان و تظاهرکنندگان خشمگین و نیروهای امنیتی در مرکز بیروت بود، اعتراضات علیه دولت در پی انفجار بندر بیروت بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در اطراف ساختمان پارلمان لبنان درگرفته است.

این خبرگزاری افزود: تظاهرکنندگان به نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می‌کنند، نیروهای امنیتی نیز از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

شبکه لبنان ۲۴ گزارش داد، تعدادی از تظاهرکنندگان موانع امنیتی را آتش زده و به میدان النجمه و پارلمان وارد شدند. این شبکه افزود: در درگیری‌ها از مواد منفجره استفاده شده است.

ارتش لبنان هرگونه تیراندازی به تظاهرکنندگان را رد کرد.

فرماندهی ارتش لبنان به برخی تظاهرکنندگان که قصد داشتند از چارچوب تظاهرات مسالمت‌آمیز خارج شوند، هشدار داد. ارتش لبنان گفته برخی قصد دارند دست به اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی بزنند لذا با آنها به شیوه‌های مناسب برخورد خواهد شد.

ارتش لبنان از تظاهرکنندگان خواسته به تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگردند.

مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی نیز قبلا گفته بود، با افزایش اغتشاشات و درگیری‌ها از تظاهرکنندگان مسالمت‌جو می‌خواهد فورا از اماکنی که در آنجا تعدی‌هایی رخ داده خارج شوند. تعرض به نیروهای امنیتی قابل پذیرش نیست.

این تظاهرات بعد از تظاهرات روز شنبه بیروت است که مقرهای وزارتخانه‌ها و موسسات رسمی از سوی برخی معترضان مورد حمله قرار گرفتند. این تظاهرات باعث کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن صدها تن شد.

منابع خبری گزارش می‌دهند، تظاهرکنندگان وارد ساختمان وزارت مشاغل و مهاجران در استارکو شده‌اند.

تلویزیون لبنان نیز گزارش داد، آتش سوزی در نزدیکی ساختمان پارلمان لبنان رخ داد و معترضان قصد دارند وارد منطقه حصاربندی شوند.

همچنین وزیر کار لبنان بعد از جلسه کابینه گفت: دولت حسان دیاب هیچ تصمیمی برای استعفا نگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha