• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99052014884
  • خبرنگار : 71623

نیاز صندوق صنایع پیشرفته ۶۰ برابر سرمایه فعلی آن

نیاز صندوق صنایع پیشرفته ۶۰ برابر سرمایه فعلی آن

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با بیان اینکه نیاز این صندوق ۶۰ برابر سرمایه فعلی آن است، از تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فعال در تولید تجهیزات مقابله با کرونا تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا نقی‌پور اصل در نشستی خبری با اشاره به حمایت این صندوق در سه قالب حمایت مالی و اعتباری، سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی از صنایع پیشرفته، اظهار کرد: سرمایه این صندوق در حال حاضر ۱۴۵۰ میلیارد ریال است، اما نیاز صندوق ۶۰ برابر این رقم یعنی حدود ۷ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با همکاری دولت محقق شود.

وی همچنین از پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۸ واحد تولیدکننده تجهیزات مقابله با کرونا خبر داد و گفت گه در این واحدها اقلامی از جمله ماسک، کیت تشخیص، ونتیلاتور و دوربین حرارتی تولید شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ادامه با اشاره به صدور ۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای صنایع پیشرفته در سال 1398، از شکسته شدن رکورد ۲۰ ساله این صندوق در این زمینه خبر داد و گفت: برنامه امسال صندوق، رساندن این آمار به دو هزار میلیارد ریال است تا نقش خود را به عنوان موتور پیشران صنایع پیشرفته کشور به درستی ایفا کند.

وی افزود: این صندوق اکنون در هفت مرکز استان یعنی آذربایجان‌شرقی، قزوین، فارس، بوشهر، هرمزگان و خراسان‌شمالی نمایندگی دارد و تا هفته آینده نمایندگی خود در دو استان مازندران و خراسان‌رضوی را نیز راه‌اندازی خواهد کرد.

نقی پور همچنین از انعقاد ۴۲ تفاهم‌نامه همکاری بین این صندوق با مراکز علمی و اجرایی معتبر کشور در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد آنها به قرارداد تبدیل شده است. ‌به‌زودی نیز تفاهم‌نامه‌ای با بانک صنعت و معدن منعقد خواهد شد که سبب گسترده‌تر شدن خدمات صندوق می‌شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه این صندوق در طول ۲۲ سال فعالیت خود از بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت حمایت کرده، از ارائه ایده جایزه ملی صحا (صندوق حمایت از صنایع پیشرفته) خبر داد که طی آن قرار است به شرکت‌های برتر که بتوانند برای نخستین بار کشور را در حوزه صنایع‌های‌تک به خودکفایی برسانند، تعلق گیرد و این جایزه مشوقی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، استارتاپ‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی خواهد بود.

وی افزود:‌ این صندوق از همه صنایع فعال در حوزه صنایع پیشرفته که با مشکل نقدینگی مواجه باشد، برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی حمایت خواهد کرد که سال گذشته تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و ۱۵۰ میلیون تومان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی بوده و امسال به دلیل افزایش نرخ ارز افزایش خواهد یافت. در همین پیوند پارسال ۱۴ شرکت برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی از این تسهیلات بهره‌مند شدند که تسهیلاتی با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha