• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99052015048
  • خبرنگار : 71134

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد

افزایش احتمال لو رفتن سوالات کنکور درصورت اجرای پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت

افزایش احتمال لو رفتن سوالات کنکور درصورت اجرای پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورتی که می‌خواستیم موارد موردنظر وزارت بهداشت را اجرایی کنیم، اتفاقی می‌افتاد که خط قرمز ما بود و آن این بود که حتی در صورت تامین فضای کافی و ایجاد فاصله دو متری بین داوطلبان، باید سوالات کنکور به ۳۹۰ شهر ارسال می‌شد و در آنجا بر اساس فاصله‌گذاری جدید پلمب سوالات باز می‌شد و دفترچه‌ها مجددا مرتب می‌شدند که در این صورت احتمال لو رفتن سوالات کنکور افزایش می‌یافت.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه عصر امروز که با حضور روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و همچنین وزیر علوم و وزیر بهداشت تشکیل شد، گفت: تصمیم گیری درخصوص تعویق یک ماهه برگزاری کنکور برعهده ستاد مقابله با کرونا گذاشته شد.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته پروتکل های بهداشتی تغییر کرد و وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط گذاشت. این در حالی بود که سازمان سنجش بسته بندی سوالات کنکور  را تمام کرده بود و در مرحله  ارسال آن به استان ها و شهرهای محل برگزاری کنکور براساس پروتکل های کارشناسی ارشد بود.

رئیس سازمان سنجش درخصوص شروط وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری گفت: اولین شرط وزارت بهداشت این بود که فاصله صندلی ها باید به دو متر افزایش یابد که امکان فراهم کردن فضای با این شرایط برای ما مقدور نبود. شرط دوم وزارت بهداشت این بود که در استان های گرمسیری سالن ها باید سطح اشغال ۲۰ درصدی داشته باشند، که این مورد نیز با توجه به ظرفیت مراکز برگزاری کنکور برای ما مقدور نبود.

خدایی با بیان اینکه در این جلسه نظر سازمان سنجش این بود که  اگر پروتکل های بهداشتی همان پروتکل های آزمون ارشد که سوالات کنکور نیز براساس آن بسته بندی شده است، باشد و امکان فاصله گذاری تا دو متری بین صندلی ها تا حد مقدور فراهم باشد، امکان برگزاری کنکور  وجود دارد که وزیر بهداشت با این امر موافقت نکرد.

وی ادامه داد: در صورتی که می خواستیم موارد مورد نظر وزارت بهداشت را اجرایی کنیم، اتفاقی می افتاد که خط قرمز ما بود و آن این بود که حتی در صورت تامین فضای کافی و ایجاد فاصله دو متری بین داوطلبان باید سوالات کنکور به ۳۹۰ شهر ارسال می شد و در آنجا بر اساس فاصله گذاری جدید پلمب سوالات باز می شد و دفترچه ها مجددا مرتب می شدند که در این صورت احتمال لو رفتن سوالات کنکور افزایش می یافت.

وی گفت: در این شرایط سازمان سنجش نمی تواند از معیارهای خود کوتاه بیاید. بنابراین درخواست کردیم یا پروتکل های کنکور سراسری هم مانند آزمون ارشد باشد. یا سازمان سنجش با شرایط جدید وزارت بهداشت نمی تواند کنکور را در موعد مقرر برگزار کند و این موضوع طی نامه ای به استحضار دکتر غلامی وزیر علوم نیز رسید و اعلام کردم که حفاظت آزمون و لو رفتن سوالات را تضمین نمی کنم.لذا پیشنهاد کردیم ازمون سراسری با این وضعیت قابل برگزاری نیست و باید به تعویق بیفتد.

به گزارش ایسنا، عصر امروز دکتر نمکی وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری جلسه ای با حضور روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و وزیر علوم خبرداد و گفت: وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این جلسه اعلام کردند که اجرای پروتکل های سختگیرانه در این زمان کوتاه امکان پذیر نیست مگر این دستورالعمل ها برای برگزاری آزمون های سراسری تغییر کند. در این جلسه اعلام کردم به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندانمان اولویت است و از این پروتکل های سختگیرانه کوتاه نخواهیم آمد که رئیس کمسیون های آموزش و بهداشت مجلس در این زمینه همراه و موافق بودند.

وزیر بهداشت گفت: به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر نمی توانید این دستورالعمل ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می کنم که کنکور در زمانی دیگر برگزار شود. در این جلسه و با توجه به موارد مطروحه، پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک ماهه برگزاری کنکور بود که در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی می شود.

 این موضع گیری ها و اظهار نظرها در حالی بیان شد که دکتر منصور غلامی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار به صورت مجازی برگزار شد به اظهار نظر روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان برگزاری کنکور اشاره و اظهار کرد: صحبت های رییس مجلس دو بخش داشت بخش اول تایید نسبی برگزاری خوب آزمون ها بود که گقتند زحمت زیادی کشیده شده و کار خوبی انجام شده است و در بخش دوم تاکید داشتند در برگزاری آزمون سراسری دقت و تلاش بیشتری صورت بگیرد.

 وزیر علوم با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم کنکور را در موعد مقرر برگزار کنیم، گفت: رییس مجلس و نمایندگان اگر نظراتشان در رابطه با زمان برگزاری کنکور غیر از آن چیزی است که در پیش رو داریم به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کنند و ما حتما از طریق این ستاد پیگیری خواهیم کرد، امیدوارم این آزمون را در موقع مقرر برگزار کنیم و داوطلبان را بیش از این در شرایط بلاتکلیفی قرار ندهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۰ ۲۳:۴۰

آقا توروبخدا زودتر برگزار کنید مردیم دیگه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۰ ۲۳:۴۹

.....! با زندگی داوطلبان و خانواده هاشون بازی کردین. مدیران بی عرضه ای که حتی نمی تونن از چند ماه قبل واسه کنکور تصمیم بگیرن، لیاقت جرز دیوار رو دارن!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۰ ۲۳:۵۷

خودتون رو زیاد اذیت نکنید کشور نیازی به دانشگاه ندارد .

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۰۰

مدیران ما یه سری برن افغانستان از اونا یاد بگیرن. چون اونا چندوقت پیش بدون حرف و حدیث کنکور شونو برگزارکردن. خدایا فرزندان مارو از کرونا. سیل. زلزله. وزارت بهداشت. وزارت علوم. ستادکرونا و مدیران بی کفایت حفظ بفرما

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۰۸

اقای نمکی خدا خیرت بده ممنون که برای حفظ جان جوون های این مملکت کاری کردی

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۰

کنکور را برگزار کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۰

من به عنوان یه داوطلب حاضرم کرونا بگیرم ولی کنکور عقب نیوفته لازم نکرده شما به فکر سلامتی ما باشید شما ها خودتون بزرگترین ویروس و .... برای این جامعه اید....

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۵:۱۵

شما کرونا بگیرید کلی هزینه میندازین رو دست دولت بعدش شما که گرفتین قطعا خونواده تون میگیرن فکر اونا هم کردی

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۴

چرا زود تر از ۹ روز به کنکور این فکرای بهداشتی به ذهنتون نرسیده بود؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۵

خجالت بکشید حرف اخرو بزنید چرا چیزی که هنوز قطعی نشده میگید و مایی که استرسمون کم نیست میبرید بالا؟!.۱ ماه تعویق بگید یا کلا نگید. ۹ روز مونده به کنکور رو هواییم.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۵

لطفا کنکور رو برگزار کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۵

یکی از آقایانی که صدایش را آن بالاها میشنوند این نکته را به دکتر نمکی گوشزد کند که در کشور ما آیا بعد از ایام محرم احتمال بالارفتن آمار کرونا را نمی دهید؟آن وقت میخواهید چه کنید؟ تو را به خدا تصمیم لحظه ای نگیرید. کنکور را برگزار کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۶:۴۰

دقیییقا...

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۶

یکی از آقایانی که صدایش را آن بالاها میشنوند این نکته را به دکتر نمکی گوشزد کند که در کشور ما آیا بعد از ایام محرم احتمال بالارفتن آمار کرونا را نمی دهید؟آن وقت میخواهید چه کنید؟ تو را به خدا تصمیم لحظه ای نگیرید. کنکور را برگزار کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۲۰

مدیر مسئول ایسنا عاجزانه از شما میخواهیم نظرات ما را درباره ی برگزاری کنکور به دکتر نمکی برسانیدنید. دست ما کوتاه است شما کاری کنید آقایان وزیر و وکیل و وصی تو را به خدا لحظه ای تصمیم نگیرید.آینده را هم ببینید.اوضاع کرونا روز به روز بدتر میشود.چرا تعویق؟ چه فکری در سر دارید؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۲۵

واقعا که متاسفم برای مدیرانی که با روح و روان بچه های ما بازی میکنن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۲۸

تورو خدا دیگه دست بر دارین . این کاراتون فقط خوردن حق بچه هاییه که دوماه پیش اماده کنکور بودن و دیگه الان از شدت خستگی نمیکشن که یه ماه دیگه ادامه بدن . دو هفته مونده به کنکور . دیگه الان وقتش نیست. لطفا برگزار کنین که تموم شه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۳۴

لطفا اون کاریه ک ب صلاح بچه ها هست رو انجام بدین و لطفا پروتکل ها رو رعایت کنید اگ نمیتونین پروتکل رعایت کنین برگزار نکنید.اخرش نفهمیدیم کنکور کیه.گیج شدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۳۷

پس تا حال چیکار میکردید. استرس کنکور برای بچه ها بس است دیگر شماها مشکل چند برابر نکنید.چطور کرونا واسه عزاداری مشکلی ایجاد نکرد ولی برای نیم روز آزمون مشکله.ازدستتون هیچ کاری برنمی‌آید صادقانه به ملت بگین عرضه برگزاری آزمون در این شرایط رونداشتیم...

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۴۱

از تعویق بشدت عصبانی ام و می خوام خودمو بکشم .. یک سال تمام برای ساختن آینده م زحمت کشیده م به کیافت کشیدید .. الان سرم دستمه افت فشار شدید گرفتم از وقتی شنیدم.. وزیر بی عرضه برو به مترو سر بزن و بعدش بی آرتی ها و فروشگاهها . کجا پروتوکل رعایت می شه هان هان ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۴۲

لعنت ابدی بر شما . دنیای دیگری هم هست هرچند قبول ندارید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۴۳

آقا اگر عرضه تصمیم گیری ندارید هی پاس کاریمون نکنید. اول از همه من با تعویق موافقم چون حدود یک میلیون خانواده برای حفظ سلامت بچشون سفر نمیرن تو محرم شرکت نمیکنن و... واین خودش باری از روی دوش کادر درمان بر میداره.بعد هم الان باید برای محرم جلو گیری رو انجام بدید تا شهریور با خیال راحت تری بچه ها برن سر جلسه.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۴۶

بابا خسته شدیم..بااین کارتون روحیه همه نوجوونا رو خراب میکنین.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۲

آقای نمکی آیا تضمین میکنین شرایط بد تر نمیشه مگه شما نمیگفتین از پونزده شهریور آنفلپوآزا هست مگه ما مسخره هستیم که هر روز یه چیزی میگین؟ چرا ده ها بار جلسه گذاشتید هر بار هم علنی و با استرس دادن به کنکوریا؟؟؟؟؟از تسنیم خواهش میکنم صدای مارو برسونه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۲

آقای نمکی آیا تضمین میکنین شرایط بد تر نمیشه مگه شما نمیگفتین از پونزده شهریور آنفلپوآزا هست مگه ما مسخره هستیم که هر روز یه چیزی میگین؟ چرا ده ها بار جلسه گذاشتید هر بار هم علنی و با استرس دادن به کنکوریا؟؟؟؟؟از تسنیم خواهش میکنم صدای مارو برسونه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۶

خدا لعنتتون کنه که عرضه برگزار کردن یه کنکور ندارین آبرو بردین هنوز بازم افغانستان که این مسخره بازی شمارو نداشن گند زدین

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۹

بسه دیگه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۰

مشمولای کنکوریم در نظر بگیرین که با تاخیر اول مشمول شدن و با تاخیر دوم اعزام میشن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۵

چرا فقط نظرات مخالف میذارین؟! کی گفته کنکوریا مخالف تعویقن؟ توی نظرسنجی صدا سیما همرسانه دیدین که 98 درصد مخالف برگزاری کنکور بودن، اینایی که دارن میان فحاشی میکنن واقعا نمیفهمم ینی انقدر درس خوندن سخته براتون؟! ینی انقدر بی ارزشه جونتون؟! عجب

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۹

یه کلام از مادر عروس. کی گفته ۹۸ درصد مخالف کنکور هستن؟؟؟؟ موندم این آمار هارو از کجاتون واقعا در میارید؟!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۸

مشمولای کنکوریم در نظر بگیرین که با تاخیر اول مشمول شدن و با تاخیر دوم اعزام میشن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۱۰

اگه میخواید برگزار کنید خب وقتی خبر تایید شد ،بگید افتاد توی این زمان دارید چیکار میکنید با ما؟بسه لطفا !

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۲۲

حداقل یکی دوهفته عقب بندازین یه ماه خیلی دیره ...بعد محرم وضعیت بدتر میشه به خدا...

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۲۷

من واقعا متاسفم برا شما مدیرانی که روح و روان بچه ها اصلا براتون مهم نیست...شماها الان چند ماهه نتونستین کاری کنین ..تازه یادتون اومد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۶

دستشونم درد نکنه / شمادوستانی که دارین دم از برگزاری کنکور میزنین یه سر برین کنکور خارج و داخل 97 رو بببینین اون سطح حرفه ای سوال ها رو ببینید بعدش به اون سطح نابرابر رقابت نگاه کنید و مخالفت کنید آقا من راضی ام دستشون درد نکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۹

خدا خیرتون نده مگه ما مسخره شما ایم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۱:۵۱

تورا خدا اگه برگذار نمی کنید یه کلام بگید ما مردیم دیگه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۲:۰۴

با سلام لطفا نه تنها یک ماه بلکه بیشتر به تعویق بندارین. من مطمئنم تعویق به نفع همه ست.خواهش میکنم ما رو تنها نذارید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۲:۳۲

سلام،این آقای به اصطلاح مسئول،چون اکثر شرکت کننده ها نظام جدیدن فک میکنن که کسی اطلاعی نداره،من خودم دوبار کنکور دادم،اتفاقا دنبال این حواشی هم نیستم و سر کنکورمم مثه یه سال اولی،ولی اخبارو از خونواده ای که از خودم بیشتر مضطربن میشنوم،میگن اگر قرار باشه تعویق بیوفته سوالات لو میره!!چون بسته ی سوالا باید باز بشه!چه دلیلی داره با افزایش حوزه ها و جابه جایی صندلیا بخوان بسته ی سوالا رو باز کنن در صورای که فقط باید شمارنده های روی صندلی هارو بیان به ترتیب دفترچه های توی دستشون تغییر بدن،منتها دوتا مورد هست!!یکی اینکه نمیخوان به خودشون ذره ای زحمت بدن،دوم اینکه خوب توجیهی واسه تقلباااات گسترده ای که هرساله هم اتفاق میوفته داشته باشن که پس فردا چندیین نفر نشستن روی صندلی ها بگه خوب من گفته بودم تقلب میشه!! تموم کنین این بساطو بابا😂

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۴:۲۴

خاک عالم بر سرتون کنن، شماها عرضه ... چروندن هم ندارید، یه ملتو مسخره خودتون کردید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۷:۲۳

کل حکومت را آدم های متقلب و فاسد و و دزد فرا گرفته که به گفته ایشان برای برگزاری یک کنکور ساده هم بدلیل نداشتن آدم قابل اعتماد عاجزند!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۷:۲۴

تعویق در این شرایط بحرانی وگرم بهترین تصمیم بود کسانی که مخالفن یا کنکوری نیستن یا تنبل هایی هستند که می خوان کنکور رو از سر وا کنن و برن مسافرت

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۸:۵۶

بله درسته حقیقتا تو این شرایط کنکور دادن خیلی سخته اگه خدای نکرده کرونا بگیریم یا به عزیزامون انتقال بدیم چی ؟ کی پاسخگو هست ؟ ااون کنکوری های که از لحاظ روحی خستن و میخوامن کنکور برگزاربشه ؟ یا اونایی که اصلا نخوندن و میخوان از شر کنکور راحت بشن ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۸:۳۵

یه بار تصمیم درست گرفت توی زندگیشون، به هر دری دارن میزنن که اونم برگردونن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۱۴

برگزاررررررش کنید اینده مارو پاسوز تصمیمات اشتباهخود نکنید..... همانگونه که جونای قبل از ما خیلیلشون افسردگی گرفتن وبعد خودکشی.... بخاطر تصمیمات وبی توجهی شما مسولین بی کفایت و بی درایت..

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۵

یک بعدی به قضیه نگاه نکن و اگه یکی چهار ساعت تو یه جای الوده بشینه قطعا مبتلا میشه و خانوادش رو هم مبتلا میکنه بعد همون موقع تو میای میگی چرابرگزار کردین (((حدود 1 میلیون کرونایی بعد برگزاری رو دستشونه اگه برگزار بشه)))درود بر وزیر بهداشت

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۲۴

سلام، چرا توی سایت سنجش ، نزدین کنکور تعویق افتاده، کاش اول تصمیم دقیق با تاریخ برگزاری رو میگرفتین بعد رسانه ایظ میکردین....

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۲۷

خدا لعنتتون کنه که همه چیز رو سیاسی کردین وبا روح و روان بچه ها بازی میکنیدتوی این یک ماه چه غلطی می خواهید بکنید۳تا ازمون بر گزار کردید این هم بر گزار میکردید خدا ازتون نگزره

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۴

سلام . تکلیف کنکور ۱۴۰۰ چی میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۵۵

تو را به خدا کنکور را برگزار کنید، بچه من دچار استرس و افسردگی شده، تو را به خدا اینقدر دنبال فالوور جمع کردن نباشید، کنکور را به تعویق نیاندازید،تو را به خدا

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۵۷

شما که نمیتونین یه تصمیم درست بگیرین چرا هفته ی پیش بعداز 3 ساعت جلسه گفتین برگزار میشه. اونموقع نمیدونستین که نمیتونین پروتوکل هارو رعایت کنین؟ اگر میدونستین و نگفتین ظالمین اگر نمیدونستین جاهلین. در هردو صورت لیاقت مدیریت ندارین. آه بچه ها دامنگیرتون میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۹

یعنی من حاضر کرونا بگیرم ولی سر کنکور تقلب و لو رفتن سوال نباشه خیلی نامردیه در حق اونایی که واقعا درس خوندن !!!!!!!! خب حداقل موقع آزمون سراسری اینترنت ها رو قطع کنید برای زمان آزمون

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۰:۳۴

متاسفم برای کشور عزیزم که دست یک عده آدم ...! افتاده. این کشور به خدا حیفه داره از دست می ره

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۰۵

تورو خداااا به عقب بندازینششششششش

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۲

درود بر وزیر بهداشت ایران جناب دکتر نمکی .خدا یاورتان که سلامتی مردم واستون مهمه . اجرکم عندالله

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۴۵

جونمون ازکنکور مهم تره

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۲:۰۷

۹ روز قبل کنکور بازی دراوردنتون چیه دیگه؟؟؟؟کم ادای اوناییو درارین ک ب فکر سلامت بچه هان توروخدا

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۲:۴۲

من یک ساله فقط دارم درس میخونم بذار یه ماه عقب بیوفته با اینکه خسته شدم ولی نمیخوام با تقلب حقم خورده بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۲

تو گرمای جنوب 4 ساعت با ماسک و پنجره باز نمیشد نفس کشید تعویق تا خنک تر شدن هوا فکر بسیار خوبیه و حتما پشتش دلیل پزشکی هست و اینکار جان چند صد هزار نفر رو نجات داد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۱

سلام، چرا باروح و روان بچه ها بازی میکنید ،اون آقازاده ها یا با روابط کاری سوالات در اختیار دارند، لطفا تکذیب نکنید همچنین نمیشود ، قسم میخورم میشود.در این ایران عدالت وجود ندارد. مسولین از معدل دبیرستان دانشگاه تعیین کنند