• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99052115127
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام خبر داد:

محرومیت‌زدایی از هلیلان سرعت می‌گیرد

محرومیت‌زدایی از هلیلان سرعت می‌گیرد

ایسنا/ایلام استاندار ایلام ضمن قدردانی از تلاش‌های بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از شهرستان ملکشاهی، گفت: از امروز با تلاش این بنیاد شاهد تسریع محرومیت‌زدایی از شهرستان هلیلان نیز خواهیم بود.

«قاسم سلیمانی دشتکی» در  نشست قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان که با حضور منصوری معاون بنیاد مستضعفان کشور و مدیرعامل بنیاد علوی برگزار شد با اشاره به این مهم که بنیادمستضعفان نقش مهمی در عمران و آبادانی و رفع محرومیت در کشور دارد، اظهارکرد: نقش بنیاد مستضعفان در شرایط سخت کنونی در کمک به دولت برای رفع مشکلات مردم شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه با وجود  خدمات  شایسته نظام در استان کماکان محرومیت در این منطقه از کشور وجود دارد، گفت: با وجود این مزیت‌ها، ایلام هنوز به توسعه نسبی دست نیافته است و چندین عامل در این محرومیت دخیل بوده که از اصلی‌ترین آنها می‌توان به خسارات ناشی از جنگ تحمیلی و ۸ سال عدم توسعه استان در آن زمان اشاره کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام، به عنوان سپر دفاعی کشور در خط مقدم نبرد با دشمن بود، گفت: ایلامیان در دفاع از دین و آب و خاک کشور بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم اسلام، انقلاب و کشور کردند و با فاصله نسبت به جمعیت رتبه اول ایثارگری در کشور را به نام خود ثبت کنند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه زیرمستقیم توپخانه و بمباران هواپیماهای دشمن قرار داشت اما هرگز مهاجرت نکردند و تا آخرین نفس ایستادند و سلحشورانه از خاک میهن دفاع کردند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند نظام در سال‌های اخیر در استان، گفت: امروز فصل سازندگی  در استان است و در این راستا در بحث زیرساخت ها، پتروشیمی ها، طرح احیاء اراضی کشاورزی و دیگر موارد کارهای بسیار خوبی انجام شده و در حال انجام است.

استاندار ایلام تصریح کرد: کار بسیار خوب دیگر که همزمان با توسعه استان در حال شکل‌گیری است ایجاد قرارگاه سازندگی در استان است که می‌تواند نقش مهمی در محرومیت‌زدایی استان ایفا کند.

سلیمانی دشتکی از نگاه مثبت بنیاد به مناطق محروم استان تشکر کرد و گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر اینکه در امر محرومیت‌زدایی شهرستان ملکشاهی تلاشی ارزشمند داشته، به رفع محرومیت در دیگر شهرستان محروم استان یعنی هلیلان نیز توجه دارد.

وی افزود: یکی از مناطق محروم استان و بلکه کشور شهرستان هلیلان است و در راستای رفع مشکلات این منطقه در اوایل قرارگاه باقرالعلوم ورود کرد و البته امکانات کافی برای محرومیت زدایی در این منطقه وجود نداشت تا از دوستان سپاه و قرارگاه محرومیتزداییاین نهاد ارزشمند، معاونت مناطق روستایی و محروم ریاست جمهور و بنیاد مستضعفان نیز برای مشارکت در رفع محرومیت این منطقه کمک گرفتیم.

استاندار ایلام گفت: بعد از تبدیل این بخش به شهرستان گام اول در راستای محرومیت زدایی هلیلان صورت پذیرفت و بعد تصمیم گرفته شد که قرارگاه محرومیت زدایی بعد از ایجاد شهرستان در هلیلان دایر شود و این مهم انجام شد و سپس برنامه ریزی برای رفع محرومیت با تشکیل کمیته های سه گانه در این قرارگاه در دستور کار قرار گرفت و در این مسیر نیز  کارهای خوب و امیدبخشی صورت پذیرفت.

سلیمانی تصریح کرد: برای توسعه هلیلان و رفع معضل بیکاری در این شهرستان پتروشیمی هلیلان در دستور کار است و مقدمات کار فراهم شده که این پروژه با اشتغالزایی مناسب فعال می شود و البته‌ چند ایستگاه پمپاژ با ظرفیت آبی کردن ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در این شهرستان درحال شکل گیری است و همچنین جاده های دسترسی آغازبه کار شده که همه و همه نوید توسعه این منطقه  از استان را سر می دهد.

وی با بیان اینکه پروژه متعددی برای رفع محرومیت در مناطق هلیلان و ملکشاهی تعریف شده است، گفت: این پروژه ها تا پایان سال مالی جاری به پایان می‌رسد البته نیازمندی‌های فراوانی نیز در این مسیر وجود دارد.

فرمانداری هلیلان در دهه فجر 1398 افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha