• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99052115135
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم نظارت جدی بر دفاتر پیشخوان دولت در زنجان

لزوم نظارت جدی بر دفاتر پیشخوان دولت در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت در این استان ۱۹ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است که باید تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شده و نظارت جدی بر این دفاتر انجام شود.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۲۰ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهدای دو دستگاه آنژیوگرافی و سی‌تی‌اسکن به استان زنجان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: عملکرد دانشگاه پیام‌نور استان در رابطه با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد اصلا قابل قبول نبوده و در صورتی که نمی‌توانند آزمون را به نحو احسن برگزار کنند، باید مسئولیت این بخش به دستگاه‌های دیگر واگذار شود.

وی در رابطه با اختصاص ۴۸۸ میلیارد تومان به کارگاه‌ها و واحدهای آسیبدیده‌ از بیماری کرونا در استان زنجان، افزود: بنده در خصوص این موضوع اصلا از عملکرد بانک‌ها و ۱۲ دستگاه استان راضی نیستم؛ بنابراین باید جلسه اضطراری در این رابطه برگزار شود، زیرا مردم آسیب دیده‌اند، به همین خاطر باید همه تلاش خود را برای ثبت‌نام اعطای وام انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه همه مسئولان در برابر مردم آسیبدیده از بحران کرونا مسئول هستیم، زیرا معیشت آنان به خطر افتاده است، تصریح کرد: در حوزه کرونا اگر به‌صورت جدی ورود کرده و به صورت عملیاتی و میدانی اقدام کنیم، موفق خواهیم شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان ۱۶ درصد، مساجد ۴۵ درصد، آرامستان‌ها ۶ درصد، نانوایی‌ها ۵۵ درصد و فروشگاه‌های بزرگ ۷ درصد از متوسط کشور بالاتر است. ادامه داد: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نسبت به کشور ۱۱ آیتم بررسی شده که بر اساس آن استان در دو آیتم پایین‌تر (یک درصد) و ۹ آیتم بالاتر (۵۵ درصد) از متوسط کشوری است.

حقیقی با تاکید بر حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان ۴ درصد و دفاتر پیشخوان دولت نیز ۱۹ درصد نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است که در این خصوص تمهیداتی باید اندیشیده شود و باید به صورت جدی اقدام شود و همه فرمانداران اقدام عملی خود را در این زمینه باید گزارش دهند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تاثیر مستقیمی بر کاهش شیوع بیماری کرونا دارد، افزود: روند استفاده از ماسک در دو هفته اخیر نشان‌دهنده کاهش استفاده مردم از ماسک در اماکن عمومی بوده که این روند با شیب ملایم و اخطاری برای اوج‌گیری دوباره این بیماری در استان است.

این مسئول با بیان اکنون ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی برای اشخاص، کارمندان، صنوف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته است و حداکثر تا دوشنبه هفته آینده ابلاغ و عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: انسان باید حقوق شهروندی خود و دیگران را حفظ کنند و هیچ فردی حق ندارد به حقوق شهروندی دیگران با استفاده نکردن از ماسک، تجاوز کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان باید به‌عنوان مسئول و شهروند، نقشه راه ارائه خدمت در دوران کرونا را ترسیم کنند، زیرا باید با کرونا هم زندگی و هم خدمات اداری ارائه کرد، ادامه داد: باید از همیاران سلامت به ‌صورت عملیاتی استفاده کنیم و مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا را جدی بگیریم.

حقیقی با تاکید بر افزایش تولید ماسک در استان و ارائه نکردن آن در سایر استان‌ها، اظهار کرد: باید به هیئت‌های مذهبی با نرخ کم، ماسک فراوان داده شده و جلسه‌ای برای نحوه توزیع ماسک تشکیل شود. همچنین سه کارخانه تولید ماسک باید روزی ۵۰۰ هزار عدد ماسک عمومی و ۲۲۰ هزار عدد ماسک پزشکی نیز تولید شود.

وی با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان خارج شود و باید ذخیره کنیم، افزود: دستورالعمل ایام محرم به دستگاه‌ها ابلاغ شده که باید مفاد بومی‌سازی شده و مندرجات آن مناسب استان و شهرستان‌ها باشد.

این مسئول با تاکید بر فعال کردن کمیته نظارتی در استان و شهرستان برای ایام محرم، تصریح کرد: نحوه اهدای نذورات باید مشخص و در هیچ موضوعی نباید ابهامی وجود داشته باشد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه فرمایش مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید با مشارکت همه مردم، هیئات مذهبی و مسئولان استان رعایت و اجرا شود و گرنه به مشکل برخواهیم خورد.

حقیقی با بیان اینکه مراسم یوم‌العباس مانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد و برنامه‌های دیگری مانند کمک مومنانه جایگزین می‌شود، خاطرنشان کرد: ما نباید گذشته‌نگر باشیم و باید با همکاری همه افراد، دستورالعمل‌ها را اجرا کنیم که لازمه انجام اقداماتی در راستای حفظ سلامت مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha