• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99052115279
  • منبع : نمایندگی همدان

شورای شهر شیرین‌سو صاحب خانه می‌شود

شورای شهر شیرین‌سو صاحب خانه می‌شود

ایسنا/همدان شهردار شیرین سو از پیشرفت ۶۰ درصدی ساختمان اداری شورای اسلامی شهر شیرین سو خبر داد.

سیدمصطفی موسوی سه شنبه ۲۱ مردادماه در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه ساختمان اداری شورای اسلامی شهر شیرین سو، با بیان این مطلب افزود: شهر به عنوان محیط اجتماعی با شهروندان معنا پیدا می‌کند و رابطه شهروندی با مدیریت شهری از جمله مسائل و موضوعات مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته موسوی، لازمه تحقق حکمروانی خوب شهری نقش آفرینی توامان دولت، بخش خصوصی و نهادهای مدنی است و مدیریت شهری باید زمینه فعالیت نهادهای مردمی و بخش خصوصی را فراهم کند.

وی در ادامه بیان کرد: شورای اسلامی از نهادهای مردمی و حاکمیتی است که وظیفه تحقق حقوق شهروندی را در حوزه شهر برعهده دارد بنابراین شورا زبان گویای نیازمندی های مردم بوده و می تواند رابط بین مردم و اداره کنندگان شهر را تنظیم کند.

موسوی همچنین گریزی به جایگاه شورای اسلامی زد و گفت: وجود نهادهای میانجی بین دولت و ملت که می تواند مسائل را با آرامش و در فضای مطمئن پیش ببرد، از بزرگ‌ترین افتخارات نظام شورایی است که موجب افزایش اعتماد ملت به نظام و انسجام ملی می شود.

شهردار شیرین سو در ادامه اظهار کرد: نظام شورایی از استحکام بنا در قانون اساسی برخوردار است و هدف از شکل گیری آن توسعه دادن مرکز تصمیم گیری از پایتخت به تمام شهرها و روستاهای کشور بوده است.

موسوی با مهم خواندن رضایت شهروندان مطرح کرد: وجود نهاد شورا و حل مسائل جاری مردم به دست خودشان منجر به افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم در جامعه می شود.

وی با تأکید بر نقش محوری و کلیدی شوراها در مدیریت شهری بیان کرد: تشکیل شوراها موجب تمرکززدایی در اداره امور شهر می‌شود به طوریکه شهروندان از این طریق در تصمیم گیری ها و اداره امور محل سکونت خود نقش آفرینی می کنند.

موسوی با اشاره به لزوم تحقق توسعه پایدار و متوازن افزود: شورا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی و انتقال دهنده نیازهای آنها به مسئولان نقش بسزایی در تسریع روند توسعه پایدار در سطوح مختلف خواهد داشت.

وی ادامه داد: شورا به عنوان یک نهاد مردمی متولی امور محلی می تواند در جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی و با استفاده از توانایی های مادی و فکری آنها گام‌های مثبتی در زمینه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی در توسعه عمران شهری ایفا کند بنابراین این شهرداری در راستای حفظ شأن و جایگاه شورا اقدام به احداث ساختمان اداری برای شورای اسلامی شهر کرده است.

شهردار شیرین سو در پایان یادآور شد: مصالح مورد نیاز پروژه ساختمان اداری شورای اسلامی شهر شیرین سو تأمین شده و این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha