• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99052115443
  • خبرنگار : 30054

خرید یو پی اس برای کامپیوتر

خرید یو پی اس برای کامپیوتر

یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن، تامین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه خواهد بود.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام هژیرصنعت، یو پی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه از طریق انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز وسایل مربوطه را تامین می‌کند.

یو پی اس چیست؟

این سیستم در بین برق شهری و همچنین وسیله مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، که علاوه بر تنظیم نمودن برق شبکه و همچنین تثبیت آن، مانع از ورود نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس خواهد شد.

یکی از اصلی‌ترین خصوصیات یو پی اس برای هنگامی است که برق شهری قطع می‌شود که بلافاصله پس از آن و بدون وقفه دستگاه یو پی اس وارد مدار شده و برق مصرفی لازم را تامین خواهد کرد، به نحوی که دیگر نیازی به ریست و یا خاموش نمودن دستگاه نباشد.

زمانی که شما اطلاعات حساسی را بر سیستم خود دارید و یا این که نمی‌خواهید نوسانات برقی به وسایل گران قیمت شما آسیب برساند، خرید یو پی اس اصلی‌ترین نقش را در تجهیزات جانبی‌تان خواهد داشت.

ضروری خواهد بود که حداقل اطلاعاتی را در خصوص یو پی اس داشته باشید. زیرا تهیه و خرید یو پی اس بدون داشتن آگاهی خواهد توانست به خرید ناموفق و در نهایت ضرر شما شود.

می‌بایست اطلاعاتی را داشته باشید که یو پی اس چیست؟ و چه برندهایی تولید کننده یو پی اس هستند.

 انواع یو پی اس

انواع یو پی اس از نظر فناوری و معماری تولید به سه دسته‌ کلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

· مدل آفلاین (OFFLINE)

· مدل آنلاین (ONLINE)

· انواع مدل لاین اینتر اکتیو (LINE INTERACTIVE)

یو پی اس آفلاین (OFFLINE)

نحوه عملکرد یو پی اس آفلاین به این شکل می‌باشد که دستگاه‌های مصرف‌کننده به برق شهری متصل می‌شوند.

یو پی اس آفلاین فقط هنگامی فعال خواهند شد که برق دچار قطعی گردد. در این صورت منبع تغذیه دستگاه مصرف‌کننده از یو پی اس تغذیه می‌نماید و سپس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

اگر هدف شما از خرید یو پی اس برای کامپیوتر استفاده از مزیت تامین برق بی‌وقفه می‌باشد، یو پی اس آفلاین می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

یو پی اس آنلاین (ONLINE)

اگر هدف شما از خرید یو پی اس بی‌وقفه علاوه بر تامین برق بدون ‌وقفه، دریافت توان خروجی مناسب هم می باشد، یو پی اس آنلاین خواهد توانست گزینه‌ مطلوبی نیز باشد.

در نوع آنلاین آن علاوه بر شارژ باتری و همچنین تامین بدون وقفه برق، قسمت اینورتر در هر زمان فعال می‌باشد و توان خروجی را فراهم خواهد ساخت.

در یو پی اس آنلاین جریان برق شهری توسط یک Rectifier به جریان مستقیم تبدیل می‌شود. سپس توسط قسمت اینورتر به جریان متناوب تبدیل خواهد شد و آماده‌ ورود به دستگاه مصرف‌کننده نیز می‌گردد. این فعالیت به این دلیل انجام می‌شود که حفاظت بیشتری از دستگاه مصرف‌کننده از نظر ولتاژ ورودی صورت پذیرد.

لاین اینتر اکتیو (LINE INTERACTIVE)

لاین اینتر اکتیو همیشه روشن می‌باشد و تا هنگامی که ولتاژ ورودی در بازه‌ معمول می‌باشد، به شارژ باتری خواهد پرداخت. ولی به محض این که ولتاژ ورودی از بازه‌ معمول و مجاز خود خارج گردد، توان خروجی یا برق وارد شده به دستگاه مصرف کننده از باتری‌های منبع تغذیه بدون وقفه تامین خواهد شد تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود. از LINE INTERACTIVE بیشتر در تجهیزات شبکه‌ها استفاده می‌کنند.

مزایای یو پی اس

استفاده از یو پی اس علاوه بر کمک به برطرف نمودن مشکلات بر گرفته از قطع شدن جریان برق، محافظت در مقابل قطع کلی برق را نیز فراهم خواهد ساخت.

دستگاه یو پی اس دارای فیلترهای الکترونیکی می‌باشد که منجر به حذف نویزها و همچنین نوسانات برق شهری خواهد شد.

محافظت از وسایل را در مقابل رعد و برق و ولتاژ بالا بر عهده یو پی اس است که جریان برق یکنواختی را با شکل موج ثابت به دستگاه ارسال می نماید.

یو پی اس هایی که برای مصارف معمولی استفاده می شوند از نوع ONLINE و با باتری تک سلولی سرب اسید و یا نیکل کادمیوم و همچنین توان ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ آمپر می‌باشند.

یو پی اس های بزرگتر دارای توان بیشتر و کیفیت برق خروجی بالاتر می‌باشند. هر چقدر که INVERTER یک دستگاه یو پی اس قوی‌تر باشد، توان و همچنین قدرت آن بیشتر خواهد بود.

به عبارتی دیگر می‌توان تعداد و توان وسایل بیشتری را پشتیبانی نماید. از سوی دیگر هر چقدر که باتری‌های استفاده شده در یو پی اس از ظرفیت بالاتری نیز برخوردار باشند، زمان برق‌دهی در هنگام قطعی برق شهر بالاتر می‌رود.

 یو پی اس های مختلف دارای مزایای گوناگونی همانند آلارم‌های هشدار در زمان رخ دادن خطا و یا اضافه بار، نرم‌افزار کنترل کامپیوتر برای ذخیره نمودن اطلاعات و همچنین خاموش کردن کامپیوتر و وسایل دیگر نیز می‌باشند.

اجزای یو پی اس

۱. یکسو کننده شارژ (رکتیفایر)

۲. باتری

۳. مبدل DC به AC (اینورتر)

۴. کلید غیر هادی (سوئیچ)

جمع بندی

شما می توانید برای اینکه اطلاعات خود را در زمینه خرید یو پی اس افزایش دهید و با خیال آسوده‌تری اقدام کنید با مشاورین هژیر صنعت ارتباط گرفته و سوالات خود را در باره یو پی اس از آنها بپرسید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha