• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99052115514
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دبیر کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری کشور:

افزایش قیمت لاستیک به ضرر حوزه جابجایی مسافر است

افزایش قیمت لاستیک به ضرر حوزه جابجایی مسافر است

ایسنا/اصفهان دبیر کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری کشور با اشاره به اینکه یک جفت لاستیک باکیفیت اتوبوس ۲۴ میلیون تومان است، گفت: در حال حاضر بخش مسافر نه تنها توانی در خرید لاستیک، بلکه دیگر تجهیزات ندارد و افزایش قیمت لاستیک به ضرر صنف مسافر است.

رضا همامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موافقت با افزایش قیمت لاستیک در کشور و تاثیر آن بر ناوگان حمل و نقل جاده ای، اظهار کرد: متاسفانه امروز نه تنها لاستیک بلکه دیگر قطعات و تجهیزات مورد نیاز اتوبوس ها با افزایش ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ درصدی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بخش مسافر با کالا متفاوت است، گفت: به طور قطع مشکلاتی که در بخش مسافر حتی در مواجهه با کرونا وجود دارد که در بخش کامیون و حمل و نقل کالا وجود ندارد و حتی کرونا موجب کسادی بازار این حوزه نشده و تنها موجب آسیب حوزه مسافر شده است.

دبیر کانون انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان اصفهان با تاکید بر اینکه تصور نمی کنم هیچ بخشی به اندازه بخش مسافر دچار آسیب شده باشد، توضیح داد: بخش حمل و نقل مسافر همانند یک مغازه نیست که اگر جنسی در آن به فروش نرفت، جنس دیگری برای فروش داشته باشد و در حوزه مسافر تنها فروش آن به وجود مسافران وابسته است.

وی تصریح کرد: با توجه به تورم قیمت یک دستگاه اتوبوس در حالیکه باید حدود ۸  میلیارد تومان باشد، به دلیل کرونا و نبود مسافر، سه و نیم میلیارد تومان شده است.

همامی درباره افزایش قیمت لاستیک نیز، گفت: افزایش قیمت لاستیک شرایط را برای اتوبوس داران سخت تر می کند و در صورت تداوم شرایط موجود دیگر توانی برای ادامه فعالیت نه مالک اتوبوس و نه شرکت های حمل و نقل مسافر وجود ندارد و متاسفانه امروز بخش مسافر مظلوم واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه لاستیک یکی از عناصر اصلی اتوبوس است و سلامت و ایمنی آن بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک باکیفیت حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان است، در حالیکه لاستیک های بی کیفیت چینی ارزان تر است و هر اتوبوس بستگی به مسیر رفت و آمد خود تقریبا هر چهار ماه یک بار ناچار به تعویض لاستیک است.

دبیر کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری کشور با بیان اینکه با شیوع کرونا بخش حمل و نقل مسافر همواره پروتکل ها را رعایت می کند، افزود: با توجه به شیوع کرونا و تبلیغات منفی مبنی بر اینکه از حمل و نقل عمومی در این شرایط کمتر استفاده شود، در حالیکه اکنون اوج فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده ای است، در پایانه های مسافربری حتی به اندازه یک اتوبوس مسافر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر ناوگان حمل و نقل مسافر در استان خوابیده است و در بهترین شرایط براساس نفر مسافر، تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای فعال است که ناچارند با نیمی از ظرفیت خود مسافران را جابجا کنند.

همامی گفت: ما به دنبال افزایش نرخ بلیت مسافران هستیم، در حالیکه حتی اکنون هم نمی توانیم قیمت های مصوب را دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر صنوف دیگر افزایش قیمت داشته باشند، مطابق تورم مجوز افزایش قیمت دریافت می کنند، اما بخش مسافر این گونه نیست و تنها مخارج یک اتوبوس در حال افزایش است، اما نمی توانیم قیمت جابجایی مسافر را بالا ببریم چراکه مسافری برای جابجایی وجود ندارد.

دبیر کانون انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان اصفهان با تاکید بر اینکه لاستیک قیمت مشخصی ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک سواری ۵ میلیون تومان است، اما اگر ماشین دار نتواند لاستیک خوب و باکیفیت استفاده کند و یا سر موعد اقدام به تعویض لاستیک نکند، جان مردم به خطر خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش مسافر نه تنها توانی در خرید لاستیک، بلکه دیگر تجهیزات ندارد و افزایش قیمت لاستیک به ضرر صنف مسافر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.