• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99052115552
  • خبرنگار : 71641

از سوی وزیر اقتصاد

زمان عرضه دارا دوم اعلام شد

زمان عرضه دارا دوم اعلام شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در اولین چهارشنبه شهریورماه نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام می‌شود که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

به گزارش ایسنا، درحالیکه پیش از این اعلام شده بود که پذیره‌نویسی دومین صندوق سهام‌های دولتی (شامل چهار پالایشگاه) در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شود اما روش واگذاری باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها از طریق ETF  پالایشی به نتیجه نرسید و رئیس سازمان خصوصی سازی در این زمینه توضیح داد: به دلیل مخالفت وزارت نفت با عرضه دارا دوم در ETF، سهام‌ پالایشی دولت تا سه هفته آینده به صورت بلوکی عرضه می‌شود.

به گفته وی،  در صورتی که متقاضی خرید وجود نداشت، کلیه سهام متعلق به دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به صورت خرد،  تدریجی و شناور عرضه می‌شود. همچنین، عرضه پالایشگاه‌های فوق هم اکنون آگهی شده و در شرف عرضه توسط بازار سرمایه است.

پس از طرح این موضوع،  ناظر مجلس در شورای عالی بورس از توقف عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی خبر داد و گفت که دولت موظف است سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق پذیره نویسی کنند. در این زمینه، وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

وی درباره ویژگی‌های صندوق‌های ETF، گفت: همه مردم می‌توانند سهام دومین صندوق‌ ETF را خریداری کنند که سقف خرید آن برای دارا یکم معادل ۲ میلیون تومان بوده و ما این سقف را برای دارا دوم با تصویب هیئت دولت به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم. همچنین،  در این معامله خریداران از تخفیف ۳۰ درصدی هم برخوردار می‌شوند که در کل مزایای زیادی برای آن‌ها دارد.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۴:۰۷

با مردم بازی کردن و ترکوندن بورس رو که

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۲ ۱۱:۲۴

امیدوارم قصدتون اخاذی از مردم نباشه.میترسم چند سال دیگه بگن اختلالگران بازار بورس و سلطان نشین های بورس به کانادا گریختند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۵

سلام کسایی که دارایکم رو. گرفتن میتونن دارادوم روهم به همون قیمت 5ملیون بگیرند..یا سه ملیون فقط؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۰ ۰۸:۵۶

سلام اگر دارایکم رو گرفتی تا سه تومن با تخفیف 20 درصد میتونی بگیری و بقیه رو یعنی دو تومن باقیمانده رو بدون تخفیف حساب میشه برات . اگر دارایکم رو نگرفتی کل 5 تومن رو میتونی با 20 درصد تخفیف بگیری

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۶ ۱۹:۵۱

سه میلیون

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۶ ۰۲:۵۸

ینی الان تاریخش شد ۵ شهریور؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۹ ۱۳:۱۲

آقا نخرین،... به هر نحو ممکن، حال اگه بخرین که همچنان بورس منفی هستش ولی اگه نخرین مجبور میشه جهت تامین مخارج مجدد بورس رو حمایت کنه و مثبت میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۷:۱۸

شما که میگی نخرید ، توی این صفحه چکار می کنی؟ دنبال تاریخ عرضه بودی که بخری حالا اومدی اینجا بقیه رو منصرف کنی؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۱ ۲۳:۳۶

همین هایی که میگن آقا نگیرن،جزو اولین کسانی هستند که می گیرن،جالب تر اینجاس که تو اینترنت سرچ کرده زمان عرضه دارا دوم، که پاشه بیاد بخره، بعد از اونور میگه نخرید

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۰:۱۲

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۰۵:۵۶

شما الان داری زمان حال را میبینی. این مورد در دراز مدت جواب میده.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۶:۳۴

کلا یه ریسکه هرکی میزاره باید نادیده بگیره پولشو اما خوش بین باشید خلاصه اینکه توکل کنیدبه خدا

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۲۰:۱۴

من که میگم بخرید من از دارایکم صد در صد سود کردم وقتی میخواستم بخرم خیلیا میگفتن الکی ولی خب سود کرد دیگه.تاز الان تو بورسم بیشتر خریدارا حقوقیا پس قطعا باید سهام مهمی باشه که شرکت ها میخرن.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۰۴:۲۸

بورس یعنی قمار

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۴

احسنت

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۹ ۲۳:۵۴

و به ما میگن قمار باز ، سلام کن به عموها