• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99052216499
  • منبع : نمایندگی ایلام

دبیر جشنواره:

اختتامیه چهارمین جشنواره شعر کردی «منال» مجازی برگزار می‌شود

ایسنا/ایلام دبیر چهارمین جشنواره شعر کردی منال گفت: در تلاش هستیم با استفاده از امکانات موجود فضای مجازی و با برنامه‌ریزی دقیق جشنواره به شیوه‌ای برگزار شود که به مخاطبانمان حس حضور در جشنواره را منتقل کنیم.

«میثم خورانی» در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کیفیت این جشنواره باید مورد توجه باشد و برنامه‎های اصلی و جنبی آن با تاکید بر لزوم ارتقای هرچه بیشتر این جشنواره پیش‌بینی و اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی جشنواره شعر کردی منال که بر تولید محتوای متناسب با فرهنگ و زبان کردی و پاسداشت آن متمرکز بود، گفت:برگزارکنندگان این جشنواره به دنبال تولید محتوا با تمرکز بر ادبیات کودک کردی و جذب مخاطبان کودک و همچنین ایجاد فضا برای شاعران نوجوان و بزرگسال، از طریق فضای مجازی توانستند پیوندی ناگسستنی بین شاعران، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان که مخاطبان اصلی جشنواره هستند ایجاد کنند.

خورانی با اشاره به اینکه اولین، دومین و سومین دوره جشنواره شعر کردی منال تنها در یک بخش، "شعر کودک کردی" برگزار شده است، ادامه داد: در جشنواره چهارم ضمن ایجاد جریان و تشویق شاعران به شرکت در بخش شعر کودک کردی و ارتقای کیفی و کمی این بخش؛ اضافه شدن بخش های جنبی مانند شعر خوانی کودکان ، طراحی پوستر و بخش شاعران نوجوان در چهارمین دوره جشنواره را نقطه طلایی و سرمایه‌گذاری ارزشمند برای جشنواره و زبان و فرهنگ و ادب کردی است.

این مولف کتاب کودک به زبان کردی گفت: با تلاش دبیرخانه شعر کردی منال بیش از 1000 کلیپ شعر خوانی کودکان و بیش از 500 شعر از 126 شاعر بزرگسال و نوجوان به گویش های مختلف زبان کردی و بیش از 10 پوستر دریافت و ثبت شده است که به تدریج در فضای مجازی منتشر خواهند شد.

وی با اشاره به انتشار فایل های ویدیویی شعر خوانی برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره گفت: با انتشار این آثار ترویج زبان و ادبیات کردی کودک در بین جامعه هدف آن ادامه خواهد داشت.

خورانی با اشاره به نحوه اجرای مجازی اختتامیه جشنواره شعر کردی منال گفت: در تلاش هستیم با استفاده از امکانات موجود و با برنامه ریزی دقیق جشنواره را به شیوه ای برگزار شود که به مخاطبانمان حس حضور در جشنواره منتقل کنیم. وی از فراهم شدن پخش بخش هایی از جشنواره از حضور و اجرای شعر خوانی شاعران به صورت زنده از طریق فضای مجازی در جشنواره، اجرای موسیقی و پخش انیمیشن و موسیقی کودک خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha