• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99052216600
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ مرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ مرداد ایسنا

اخبار مربوط به جلسه رای اعتماد به مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت/ توییت روانچی درباره عقب نشینی آمریکا/ تاکیدات رییس جمهور در جلسه هیات دولت/ کرونا و علمایی که درگذشتند و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مدرس خیابانی «وزیر» نشد

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمد قالیباف بررسی برنامه و صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رای اعتماد را در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان قرار داد ولی در نهایت او نتوانست رای اعتماد مجلس را به دست آورد.

توضیح قالیباف درباره عدم حضور رئیس جمهور در جلسه امروز مجلس

توضیحات محمدباقر قالیباف در همین جلسه درباره علت عدم حضور رئیس جمهور هم از خبرهای پربازدید بود.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی در این رابطه گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به استعلام رئیس جمهور برای حضور در مجلس حضور ایشان را از جهت شرایط کرونایی به مصلحت ندیده بود.

غرور قربانی گرفت

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری هم در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نوشت: «‏غرور قربانی گرفت.»

آمریکا مجبور به عقب‌نشینی شد

توییت مجید تخت روانچی درباره شرایط آمریکا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

نماینده ایران در سازمان ملل در این توییت نوشت: آمریکا پس از مخالفت اعضای شورای امنیت، مجبور به عقب نشینی از پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران شد و امروز (به وقت آمریکا) نسخه دیگری را ارائه داد- که آن هم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. پیش نویس جدید در ماهیت و هدف مشابه پیش نویس قبلی است. به طور حتم شورا این پیش نویس را هم دوباره رد خواهد کرد.

مطمئنم اعضای شورای امنیت تلاش مذبوحانه‌ انتخاباتی آمریکا را ناکام می‌سازند

محمد جواد ظریف هم در مقاله ای در  ایران دیلی آنلاین تاکید کرد: اطمینان دارم که - در هفته‌ها و ماه‌های حساس بعدی- اعضای شورای امنیت تلاشِ مذبوحانه‌ انتخاباتیِ دولتِ مستأصلِ ایالات متحده برای نابودسازی موفقیت دیپلماتیک قرن بیست و یکم را ناکام می‌سازند.

خبرهای دیگر در این رابطه را در لینک های زیر دنبال کنید.

دولت ترامپ از قطعنامه افراطی خود علیه ایران عقب نشینی کرد

طرح درخواست معافیت از تحریم‌های ایران در سفر الکاظمی به واشنگتن

نگذارید اختصار پیش‌نویس جدید قطعنامه آمریکا شما را فریب دهد

پیش‌نویس جدید قطعنامه آمریکا نمی‌تواند بر مخالفت روسیه و چین غلبه کند

آمریکا برای شورای امنیت شعور قائل نیست/قطعنامه تمدید تحریم رای نمی‌آورد

***

این گفته که دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است/حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم

خبر بعدی، تاکیدات رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این نشست با بیان اینکه اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال های اخیر مقایسه کنیم، به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت داشتیم، افزود: وقتی نفت تحریم می‌شود رشد اقتصادی منفی می‌شود و وقتی که اینها را کنار هم می‌گذاریم و می‌گوییم دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است، چرا که ما رشد اقتصادی را همیشه با فروش نفت در نظر می‌گرفتیم. ما تا سال ۹۷ که این تحریم شدید نبوده با رشد متوسط هفت درصد کشور را اداره کردیم.

رییس جمهور با بیان اینکه امسال هم رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بود، تاکید کرد: حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد بگوید ما از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پیروزی رسیدیم اما ما می‌خواهیم در عمل نشان دهیم و ثابت کنیم که چنین نیست.

تلاش‌هایی برای حذف حزب‌الله و تضعیف جایگاه ایران در لبنان در دستورکار است

یک کارشناس مسایل منطقه با اشاره به تحولات سیاسی لبنان بعد از انفجار در بندر بیروت گفت: بیشتر از این‌که تحولات و اقدامات انجام شده در لبنان بعد از انفجار بیروت برای هدف قرار دادن حزب‌الله باشد، برای تضعیف جایگاه ایران است.

حسن هانی‌زاده درباره واکنش ایران در این فضا خاطرنشان کرد: بیشتر از این‌که این اقدامات برای هدف قرار دادن حزب‌الله باشد، برای تضعیف ایران است. از این رو معتقدم ایران باید با حضور سیاسی فعال و مثبت و تقویت جریان‌های مقاومت منطقه سناریوهای طراحی شده از سوی آمریکا و اسراییل و سعودی را خنثی کند. ایران باید برای آگاهی افکار عمومی منطقه و لبنان اقدامات جدی و موثری انجام دهد و از صحنه عقب ننشیند.

این تحلیل از وضعیت لبنان هم از پربازدیدها بود.

اخبار دیگر در این زمینه را  می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تلاش عربستان برای پیشبرد تنش داخلی و بحران در لبنان

دولت و به خصوص مردم در حد توان به لبنان کمک کنند

چرا سفر جهانگیری به بیروت لغو شد؟

***

کرونا و علمایی که درگذشتند

از زمان شیوع ویروس کرونا که همه اقشار را در سراسر جهان درگیر خود کرده است، تعدادی از علما و روحانیون ایرانی از جمله خطیبان نماز جمعه برخی شهرها بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش ایسنا از آمار قربانیان کرونا در میان علما هم از مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha