• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99052216697
  • منبع : نمایندگی مازندران

چه عواملی بر کنترل کرونا تاثیر دارد؟

چه عواملی بر کنترل کرونا تاثیر دارد؟

ایسنا/مازندران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل هشدار داد که شدت روند بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های بابل، وضعیت درمان را با مسائل جدیدتری مواجه خواهد کرد و گفت: برخی از سیاست ها، ضوابط و قواعدی که دولت و مسئولان مرتبط وضع می کنند تاثیر مهمی بر کنترل ویروس کرونا دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید مصطفی قاسم زاده اظهار کرد: حداکثر ظرفیت بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است و در مقابل بیمارانی که نیازمند به خدمات بیمارستانی هستند، این خطر ابتلا به بیماری کووید-19 را برای این افراد بیشتر می کند.

وی بیان کرد: از اول اسفندماه سال گذشته با مراجعه اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بابل، بخش درمان وارد کارزار مصاف با کووید 19 شد و تمام فضای بیمارستان های بابل و ظرفیت های عادی و ویژه بیمارستانی، پزشکان و کادر درمانی درگیر مبارزه با این ویروس شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: مبارزه با این ویروس در اواسط اردیبهشت روند ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ را در بیمارستان های بابل کاهش داد اما از تیرماه با خیز دوم بیماری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل درگیر با پیک دوم کرونا شدند.

وی با بیان اینکه مازندران همواره یکی از مقاصد مسافرتی و توریستی بوده و در سال های اخیر هم این روند ادامه داشته است، گفت: با توجه به فراوانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انتظار می رفت که امسال از مسافرت به مازندران و بابل پرهیز شود کمااینکه چنین اتفاقی نیفتاد و مسیرهای ورودی، ییلاقی و تفریحی، جنگل ها و پارک های جنگلی در اشغال ماشین ها و مسافران بوده و همین ازدحام بیش از اندازه باعث انتقال ویروس می شود.

قاسم زاده گفت: مبارزه با ویروس کرونا تنها یک ضلع ندارد که بهداشت، درمان و دارو باشد بلکه همکاری و مشارکت اجتماعی و برخی از سیاست ها، ضوابط و قواعدی که دولت و مسئولان مرتبط وضع می کنند تاثیر مهمی بر کنترل ویروس کرونا دارد.

وی افزود: انتظار می رود که سیاست گذاران، مسئولان و مردم، کادر درمان و بهداشت را تنها نگذارند چرا که همکاران زیادی به کرونا مبتلا شدند و بسیاری از آنها هم خسته شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: نیاز است همت و حمایت بیشتری از طرف کل اجزای مبارزه با کرونا در راه شکست این ویروس مصرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha