• جمعه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99052216721
  • خبرنگار : 71594

پربازدیدهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

مهمترین خبر حقوقی و قضائی این هفته در خصوص اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود.

به گزارش ایسنا، اولین خبر پربازدید این هفته به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان اختصاص داشت.

افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند برای ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اعلام برخی از اسامی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: شورای نگهبان هنوز درگیر انتخابات نشده است و در این زمینه ورود نکرده و اقدامی نیز نکرده است. از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری که  به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و روز خبرنگار  و گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگارانی همچون مرحوم مردوخی و خانم عبدالمحمدی و روح الله رجایی، به بیان نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس و دولت پرداخت.

کدخدایی در رابطه با مهمترین مصوبات مجلس و دولت که در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفت: مصوبه مجلس درباره مالیات بر ارزش افزوده، ابهامات و ایراداتی دارد. شورای نگهبان این موارد را ایراد گرفته است و بررسی‌ها تا پایان وقت اداری امروز ادامه دارد و نتیجه نهایی به مجلس محترم اعلام می شود.

خبر پربازدید بعدی مربوط به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه بود.

هیچ روزنامه و خبرگزاری را توقیف نکردیم/ پرونده‌ای جدید برای طبری/ ۲۰ سال حبس برای دو "جاسوس"

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری‌اش با خبرنگاران گفت: اخیرا ۵ مورد دستگیری در وزارت امور خارجه، صنایع و شرکت‌های قطعات و پشتیبانی کننده حوزه انرژی، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی داشته‌ایم و در همین ایام دو نفر از جاسوسان حکم محکومیت قطعی گرفتند.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد ضمن تبریک اعیاد غدیر و روز خبرنگار، گفت: از خدمات و زحمات جامعه رسانه ای کشور تشکر می کنم به ویژه خبرنگاران حوزه قضایی و حقوقی که ما امروز در قوه قضاییه این جمع را از همکاران خودمان محسوب می کنیم و از همکاری که با قوه قضاییه و حوزه سخنگویی داشته اند تشکر می کنم.

وی در ادامه این نشست با بیان اینکه در یک سال اخیر هیچ روزنامه و خبرگزاری از ناحیه قوه قضاییه توقیف نشده است، در رابطه با موضوعاتی از جمله اقدامات قوه قضاییه درباره وصول بدهی از بدهکاران بانکی و مالی، پرونده سرمربی سابق تیم ملی، پرونده  پتروشیمی و متهمان متواری این پرونده، آخرین وضعیت پرونده و دادگاه طبری، فساد در حوزه خودرو، موارد دستگیری در وزارت امور خارجه، صنایع و شرکت‌های قطعات و پشتیبانی کننده حوزه انرژی، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی، اتهامات مدیران هفت تپه، عفو متهمان محیط زیستی و... به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سومین خبر پربازدید این هفته به برگزاری اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده‌ خودروهای قاچاق اختصاص داشت.

قاضی زرگر: ۵۴ هزار وسیله نقلیه بدون رعایت قانون وارد کشور شده است

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت‌های نگین خودرو، ایرتویا، آریتا، نگین خودروی ایرسا در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.

قاضی زرگر در ابتدای جلسه دادگاه با تشریح اهمیت موضوع اقتصاد در جامعه اسلامی، بیان کرد: یکی از ارکان مهم پیشرفت کشور، داشتن اقتصاد سالم است، برای اینکه اقتصاد سالم در کشور به وجود آید باید عواملی را که می‌تواند اقتصاد را سالم کند به وجود بیاوریم و موانع را نیز از بین ببریم. مهم‌ترین عاملی که باعث ناسالم شدن اقتصاد کشور می‌شود قاچاق است و اگر در کشور قاچاق باشد تمامی موجب ایجاد مشکلاتی اعم از فقر و بیکاری خواهد شد.

همچنین در این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست این پرونده را قرائت کرد و گفت: متهمین پرونده ناصر حدادزاده فرزند غلامرضاو حسین حدادزاده، فرزند ناصر هستند که عنوان اتهامی و تعداد خودروها به این شرح اعلام گردیده است: اخلال در نظام اقتصادی کشور به صورت گسترده و با علم به موثر بودن آن در مقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق مشارکت در قاچاق سازمان یافته تعداد ۴۲۴ دستگاه انواع خودرو خارجی شامل رنو داستر، رنو کولئوس، تالیسمان، تویوتا رافورد و تویوتا پریوس، به نام شرکت‌های نگین خودرو، ایر تویا و آریتا به ارزش ریالی ۳۹۰ میلیارد و ۵۶ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹۶۶ تومان با استفاده و از طریق اظهار کالا و اسناد خلاف واقع و مجعول.

این دو خبر نیز جز پربازدیدهای حقوقی و قضایی این هفته ایسنا بودند.

ختم رسیدگی به پرونده اکبر طبری اعلام شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: طی روزهای گذشته جلسات رسیدگی به اتهامات متهم اکبر طبری و دیگر متهمان پرونده به ریاست قاضی بابایی برگزار شد و متهمان هر یک به بیان آخرین دفاع خود پرداختند، روز سه شنبه نیز آخرین جلسه این دادگاه برگزار شد.

همچنین رییس دادگاه در پایان ختم رسیدگی به پرونده اکبر طبری و سایر متهمان را اعلام کرد و گفت: حکم دادگاه در زمان قانونی صادرخواهد شد.

رییسی: هر طرح اقتصادی باید با بررسی کارشناسانه همراه باشد

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه از هر اقدامی که در جهت گره گشایی از زندگی مردم باشد استقبال می‌کنیم، گفت: هر طرح اقتصادی باید با بررسی کارشناسانه، جزئیات و اقناع افکارعمومی و نخبگان همراه باشد.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با تبریک عید غدیر و ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع)، اجرای عدالت را از مهم‌ترین پیام‌های غدیر و از محوری‌ترین مأموریت‌های نظام اسلامی عنوان کرد.

رئیسی کمک به مردم لبنان را وظیفه‌ای انسانی و اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنند تا از رنج و غم کسانی که در این حادثه تلخ آسیب دیدند، کاسته شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: اعلام هر طرح اقتصادی در کشور باید با نظرات کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی همراه باشد و پس از تصویب نیز، برای افکار عمومی به خوبی تبیین شود تا مورد استقبال همه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha