• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99052216742
  • خبرنگار : 71496

بعد از گزارش‌ها درباره رابطه موساد با قطر

دوحه روابط با اسرائیل را برای سهولت انتقال کمک‌ها به غزه دانست

دوحه روابط با اسرائیل را برای سهولت انتقال کمک‌ها به غزه دانست

در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رایزنی موساد با مسؤولان عالی‌رتبه قطری جهت تمدید ارسال کمک‌های نقدی این کشور برای حماس صحبت کرده‌اند، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه تاکید کرد: این رایزنی‌ها جدید نبوده و تلاشی مستمر برای سهولت بخشیدن به انتقال این کمک‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی به نقل از رادیو "کان" این رژیم نوشت، رئیس موساد (دستگاه جاسوسی اسرائیل) سلسله گفت‌وگوهایی را با برخی مسؤولان عالی‌رتبه قطری انجام داده تا دوحه را راضی کند به پرداخت ماهانه پول به غزه ادامه دهد.

طبق ادعای رسانه‌های اسرائیلی، قطر سال‌هاست از درگاه اعطای این کمک‌ها به عرصه فلسطین نفوذ کرده و بدون تاثیرگذاری بر تصمیمات گروه‌های فلسطینی سعی در "حفظ امنیت و ثبات اسرائیل" را دارد، این کشور از سال ۲۰۱۸ با موافقت رژیم صهیونیستی شروع به پرداخت چند میلیون دلار به جنبش حماس در غزه کرد تا با آن سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه برق نوار غزه را تامین کرده و حقوق کارمندان خود را پرداخت کند.

رژیم صهیونیستی این کار را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق بلندمدت آتش‌بس و در مقابل تضمین آرامش خود از طرف دوحه بابت حماس در جنوب انجام داد.

طبق گزارش رادیو "کان"، یوسی کوهن، رئیس موساد تلاش داشت قطر را راضی کند با پرداخت این وجود برای شش ماه دیگر موافقت کند.

روزنامه عبری زبان تایمز اسرائیل نوشت، این اولین باری نیست که کوهن قطر را در مورد پرداخت این مبالغ تحت فشار می‌گذارد، فوریه گذشته نیز آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" فاش کرد، کوهن به همراه هرتزی هالوی، افسر ارشد ارتش این رژیم و مسؤول غزه به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم سفری به قطر داشتند و در آنجا از مسؤولان دوحه خواستند قطر به ارائه کمک‌های نقدی خود به حماس ادامه دهد.

اما طبق گزارش خبرگزاری رسمیم قطر (قنا)، محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه در واکنش به گزارش رسانه‌های اسرائیلی درباره رایزنی‌ها میان مسؤولان اسرائیلی و مسؤولان عالی‌رتبه قطر اظهار کرد: این رایزنی‌ها جدید نبوده بلکه اقدامی مستمر برای سهولت بخشیدن به انتقال کمک‌ها به نوار غزه هستند.

العمادی گفت: انتقال کمک‌ها به نوار غزه همواره با چالش‌ها و موانعی مواجه است، کمک‌های قطر به نوار غزه در واقع برای کاهش اثرات محاصره اعمال شده بر برادران فلسطینی‌مان هستند و قطر به حمایت از پایداری مردم فلسطین برای خروج از بحران و لغو محاصره آنها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha