• جمعه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99052417561
  • خبرنگار : 50239

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مسئولان لبنان از ۲۸ مرداد ایران عبرت بگیرند

مسئولان لبنان از ۲۸ مرداد ایران عبرت بگیرند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کسانی که در لبنان درصدد تکیه زدن به آمربکا هستند سرنوشت «مصدق» در کودتای ۲۸ مرداد را بخوانند که چه اتفاقی رخ داد و نتیجه اعتماد به آمریکا را ببیند، در واقع هرکس در طول تاریخ به آمریکا اعتماد کرد این اعتماد مانند دیوار سست بر سرش خراب شد.

حجت الاسلام و الملسمین حبیب الله شعبانی موثقی در سخنرانی خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، با اشاره به اینکه برپایی مجدد نمازجمعه در استان به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است، اظهار کرد: وضعیت همدان بهتر شده و از وضعیت قرمز خارج شده اما لازم است مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی، دستور العمل‌های ستاد ملی را اجرا و همکاری کنند و استفاده از ماسک در مقابله با این بیماری بازدارنده است.

وی در ادامه مطرح کرد: اتفاقات زیادی در طول روزهای گذشته در سطح منطقه رخ داده که انفجار در بیروت و به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی امارات به عنوان یک کشور اسلامی از اهمیت زیای برخوردار است و باید به صورت ویژه به این مسائل پرداخت.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه این اتفاقات در کشورهای منطقه نشان می‌دهد که دشمن برای تضعیف اراده مقاومت برنامه‌ریزی کرده است، افزود: با وجود اینکه انفجار لبنان هنوز اعلام نشده تعمدی یا اتفاقی بوده است، اگر بخواهیم سر نخ این حوادث را پیدا کنیم باید به واکنش‌ها و اتفاقات پس از آن هم دقت کنیم و ببینیم چه کسانی درصدد سوءاستفاده از آن هستند تا بتوانند حزب‌الله لبنان را تعضیف کنند.

وی همچنین با محکوم شمردن اقدام کشور امارات مبنی عادی سازی روابط خود با رژیم اسرائیل، ادامه داد: هر کس غیرت دینی دارد این مسئله را محکوم می‌کند که یک کشور عربی و اسلامی با یک بی غیرتی دینی یک کشور کودک‌کش را به رسمیت می‌شناسد.

شعبانی موثقی اذعان کرد: اسرائیل باید بداند سرنوشتش را دولت‌هایی که او را به رسمیت می‌شناسند، رقم نمی‌زند بلکه جوان‌های مقاومت تعیین خواهند کرد و این دست و پا زدن‌های اسرائیل بدین علت است که جوان‌ها در منطقه و جبهه مقاومت قوی شده‌اند و اجازه نخواهند این حرکات به جایی برسد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جریان تحریف و تحریم وجود دارد، همانطور که جریان تحریم در لبنان وجود دارد جریان تحریف نیز کار خود را انجام می‌دهند؛ سرنخی از دخالت غربی‌ها در انفجار  لبنان وجود دارد اما دشمن حیله‌گر کارش این است هم خرابکاری می‌کند و هم دیگری را مقصر نشان می‌دهد.

وی لبنان را نیازمند وحدت دانست و تأکید کرد: مسئولان لبنانی باید مراقب باشند، ما در آستانه ۲۸ مرداد هستیم،  کسانی که در لبنان درصدد تکیه زدن به آمریکا هستند سرنوشت مصدق را بخوانند که چه اتفاقی در کودتای ۲۸ مرداد رخ داد و نتیجه اعتماد به آمریکا را ببیند، در واقع هرکس در طول تاریخ به آمریکا اعتماد کرد این اعتماد مانند دیوار سست بر سرش خراب شد.  

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم و باید در هیئت‌ها و مراسم‌های عزداری دستور العمل‌ها ستاد ملی رعایت شود، اظهار کرد: مکتب امام حسین(ع)، مکتب عقلانیت و مبارزه با ظلم است، اگر چه عزداری مهم است اما روحیه عدالت طلبی و مبارزه با ظلم مهمتر است و عزاداری ها را باید با پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی برخورد عاطفی تنها به خودمان ضرر می‌زند، مکتب امام حسین(ع)، مکتب عقلانیت است و لازمه عقلانیت این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، همه ما نسبت به سلامتی عزداران مکلف هستیم و مراقب باشیم تا اتفاقی نیافتد.

شعبانی موثقی ادامه داد: آن چیزی که مهم است تربیت شدن در مکتب امام حسین(ع) است و بیشترین همکاری با ستاد ملی را جامعه مذهبی، ائمه جمعه و مساجد داشتند و این جفا در حق جریان مذهبی و انقلابی است که بگویند مذهبی‌ها رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز روز مباهله، روز ولایت است که یکی از مهمترین اعیاد اسلامی است، اعلام کرد: امروز عظمت زیادی دارد که مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب روز مباهله عید بزرگی است که مورد غفلت واقع شده در حالیکه آیه مباهله درباره ولایت امام علی(ع) بوده و ایشان جان پیمغبر است، کدام فضلیتی را می‌توان بالاتر از همتراز بودن با ایشان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی اماکن و پارک‌های استان خاطرنشان کرد: باید نظارت بیشتری بر پارک‌ها شود همچنین باید مکان هایی که بیشترین ابتلا را داشتند، بررسی کنیم. جامعه مذهبی ما باید رعایت کنند اما انتظار است بقیه جامعه نیز با رعایت نکات بهداشتی به فکر کادر درمانی کشور باشند. 

وی ضمن تقدیر و قدردانی ویژه از کادردرمانی استان در این شرایط ویژه، مطرح کرد: طی مدت اخیر وضعیت استان وضعیت خوبی نبود و استان در مرز وضعیت قرمز قرار داشت، در این مدت کادر درمانی ما فداکاری زیادی از خود نشان دادند که قدردان آنها هستیم.

شعبانی موثقی در ادامه ضمن دعوت به تقوا الهی، بیان کرد: کسی که ادعا کند مسلمان و شعیه است، باید در عمل نیز نشان دهد، ادعا انسان را نجات نمی دهد بلکه اگر کسی ادعا دارد مسلمان است باید زندگی اسلامی داشته باشد، کسی که صرفا حرف می‌زند اما اهل عمل نیست در واقع ایمان هم ندارد.

وی ادامه داد: خداوند نعمت های بزرگی چون آسمان ها، زمین، کوه ها و آب باران را آفریده است که همه آنها نشانه خلقت و عظمت قدرت پروردگار عالم است تا انسان ها در آن اندیشه و عظمت او را درک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌گوید در فهم خدا مشکل دارد باید چشم‌هایش را باز کند، روشن‌تر از خدا در عالم وجود ندارد به طوریکه چشم‌ها را بسته‌ایم خداوند را نمی بینیم خلقت‌ها نشانه‌هایی از خالق آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha