• جمعه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99052417586
  • خبرنگار : 50039

تولید بیش از ۵۰۰۰ فرآورده خبری توسط خبرنگاران خبرگزاری های آستارا

تولید بیش از ۵۰۰۰ فرآورده خبری توسط خبرنگاران خبرگزاری های آستارا

ایسنا/گیلان رئیس بسیج رسانه بندرمرزی آستارا گفت: خبرنگاران خبرگزاری های رسمی کشور در این شهرستان، بالغ بر ۵۲۵۰ فرآورده، اعم از مصاحبه، گزارش خبری، گزارش توصیفی، گزارش تصویری، فیلم، یادداشت، فتوکلیپ و مصاحبه تفصیلی را تولید کردند.

آرش جوهری، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته بندر مرزی آستارا، اظهار کرد: امروزه رسانه به ضروری ترین عنصر فرهنگ، تاریخ و جامعه تبدیل شده است و آنچه امروز در هیاهوی دنیای مجازی و رسانه های نوین رسالت خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند بیان خبر بر پایه مستندات است.

وی با بیان اینکه "خبرنگار" تشنه کنجکاوی و بیان حقیقت است و همیشه باید آماده باشد، ادامه داد: خبرنگاران با ورود به این حرفه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را می سازند و دغدغه شان در کنار انعکاس فعالیت دستگاه ها، پیگیری و بررسی مشکلات مردم و جامعه و ارایه راهکارهای رفع آن است.

وی افزود: رفتن به بطن جامعه، برخی مواقع نقش بازی کردن، احساس درد کردن و از نزدیک مشکلات را دیدن و حس کردن و انعکاس واقعی مشکلات بدور از غرض ورزی آغاز کار یک خبرنگار است و شاید به همین دلیل است که این شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بی شک وظیفه یک خبرنگار تنها نوشتن نیست، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید با احساس مسئولیت اجتماعی که دارند بحران های جامعه را برای کاهش حداقلی و رفع منعکس کرده و در این زمینه تحلیل های جامع و درستی داشته باشند.

جوهری در ادامه به موقعیت استراتژیک شهرستان مرزی بندر آستارا اشاره کرد و یادآور شد: در غربی ترین نقطه استان گیلان به دلیل موقعیت حساس و استراتژیک این شهرستان، مسئولیت خبرنگاران نیز سنگین و دوچندان است.

وی اضافه کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا دفتر سه خبرگزاری و نمایندگی ۱۱ خبرگزاری و پایگاه خبری، مستقر هستند که یک ارتش رسانه ای فعال را در سنگر اول جنگ نرم مقابل تهاجم فرهنگی و توطئه های دشمنان نظام تشکیل داده اند.

مسئول بسیج رسانه آستارا با بیان اینکه در سال گذشته خبرنگاران خبرگزاری های رسمی کشور در این شهرستان ۵۲۵۰ فرآورده خبری را تولید و منتشر کردند، تصریح کرد: این تعداد فرآورده خبری اعم از مصاحبه، گزارش خبری، گزارش توصیفی، گزارش تصویری، فیلم، یادداشت، فتوکلیپ و مصاحبه تفصیلی توسط خبرنگاران آستارایی در خروجی خبرگزاری های رسمی کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از این تعداد فرآورده، ایرنا ۱۷۰۰، شبستان ۷۸۰، فارس ۵۰۰، صدا و سیما ۴۵۰ ، ایسنا ،مهر و دیار میرزا هر کدام ۴۰۰، تسنیم و ایمنا ۲۰۰، بسیج ۱۲۰ و ایلنا ۱۰۰ تولید داشته اند.

آرش جوهری در پایان نقش رسانه را در این شهرستان به مراتب حساس تر و خطیر تر از دیگر شهرستان های استان گیلان است دانست و گفت: فعالیت رسانه ها در مسیر توسعه آستارا به عنوان حلقه واسطه مطمئن بین حاکمیت و مردم بر هیچکس پوشیده نیست و امروز برخی مدیران دستگاه های اجرایی باید در کنار دیگر فعالیت های خود، شناخت جایگاه و اهمیت کار رسانه را درک کرده و همکاری با خبرنگاران را به عنوان یک اصل باور کنند تا انقلابی بودن خود را در عمل اثبات کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha