• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052517919
  • خبرنگار : 50214

7000 متر از اراضی دولتی در بافق رفع تصرف شد

7000 متر از اراضی دولتی در بافق رفع تصرف شد

ایسنا/یزد رئیس دادگستری شهرستان بافق گفت: تاکنون هفت هزار مترمربع از اراضی تصرف شده دولتی این شهرستان از دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خلع ید و به دولت بر گردانده شد.

«اسماعیل دهقان شوازی» در دیدار با رئیس و کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، بیان کرد: حفظ و حراست از اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل‌ها به عنوان میراث ماندگار، وظیفه تمامی افراد جامعه است.

این مقام قضایی افزود: حفاظت از منابع طبیعی امری مهم است و از دست‌اندازی برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب که قصد تصرف مالکانه اراضی ملی و دولتی را دارند و بعضاً با سندسازی اقدام می‌کنند باید جلوگیری شود که این کار بسیار مشکل و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: حوزه قضایی بافق در راستای مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی دولتی و برخورد با متخلفان و متجاوزان عزم جدی دارد و همانند گذشته پشتیبان نیروهای تلاشگر منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و به شدت با متخلفان برخورد می کند.

دهقان شوازی حفاظت از مراتع را امری ضروری دانست و ابراز کرد: با تعامل و همکاری نیروی انتظامی باید به خصوص در زمینه ورود دام‌های غیر مجاز از استان‌های همجوار جلوگیری بعمل آورد.

وی همکاری ماموران منابع طبیعی، محیط‌بانان و آتش نشانی را در خصوص اطفاء حریق مراتع جنگلی ضروری دانست و عنوان کرد: در خصوص اطفاء حریق مراتع جنگلی و سرسبز نیمه بیابانی، آتش نشانی و محیط زیست باید همکاری های لازم را بعمل آورده و با کسانی که در این زمینه سهل انگاری می‌کنند و باعث آتش سوزی می شوند باید برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، این مقام قضائی بر تعامل و همکاری مدیران مربوط به حفاظت از منابع طبیعی و شناسایی متخلفین در تمامی موارد، تأکید و خاطرنشان کرد: متخلفان در این زمینه به همکاری با منابع طبیعی جهت کاشت درخت و آبیاری مراتع و رسیدگی به حیوانات وحشی بیابان جهت دادن علوفه در فصل‌های سرد سال ملزم خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha