• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 99052517950
  • خبرنگار : 71460

۱۱ سال از بدو تاسیس تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان

۱۱ سال از بدو تاسیس تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان

باشگاه لایپزیگ از بدو تاسیس تا رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان به فقط ۱۱ سال زمان نیاز داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیلد، باشگاه فوتبال لایپزیگ آلمان توانست شگفتی‌ساز این فصل لیگ قهرمانان اروپا شود و به نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها راه یابد. این باشگاه در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد  حالا یک گام تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان فاصله دارد.

Red Bull شرکت تولید کننده نوشیدنی اتریشی در سال ۲۰۰۹ باشگاه آلمانی SSV Markranstadt را خریداری کرد و سریعاً با تغییر نام باشگاه RasenBallsport لایپزیگ تغییر نام داد. به همین خاطر پیشوند RB اتفاقی نبود و از آن زمان تیم داری آن‌ها در فوتبال آلمان شروع شد.

صعود به بوندسلیگا

برای لایپزیگ فقط هفت سال طول کشید تا  به بوندس لیگا برسد. سرمایه‌گذاری عمده لایپزیگ را از سایر تیم‌های هم رده خود جدا کرد. حضور در رده پنجم در بوندس لیگا ۲ در سال ۲۰۱۵ باعث شد این تیم دو سال در دسته ۲ بماند ودر نتیجه لایپزیگ در فصل بعد رتبه دوم را به دست آورد و شایستگی صعود به برترین لیگ آلمان را به دست آورد.

حواشی مدیریتی

الگوی مالکیت RB لایپزیگ در بین هواداران فوتبال در آلمان به‌طور گسترده ای رد می شود. قانون ۵۰ + ۱ FA FA به این معنی است که باشگاه‌ها باید محدودیت‌هایی در زمینه مدیریتی خود اعمال کنند تا نفوذ سرمایه گذاران بزرگ را محدود کنند. فقط سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌گذاری ۲۰ ساله با یک باشگاه انجام داده‌اند می‌توانند درخواست معافیت از این قانون کنند. لایپزیگ در حال حاضر از این قانون پیروی می‌کند و هواداران تیم‌های دیگر نیز عقیده دارند در گذشته سران مدریتی این تیم آلمانی از این قانون پیروی نکردند.

موفقیت

لایپزیگ با ثبت ۱۳ مسابقه بدون باخت  در اولین فصل خود نگاه‌ها را به خود خیره کرد و در نهایت در رده دوم قرار گرفت و به لیگ قهرمانان رسید. رالف رانگنیک، سرمربی تأثیرگذار - که از سال ۲۰۱۲ با این باشگاه درگیر بوده است - به مقام مدیرعامل ارتقا یافت تا جولیان ناگلسمن اجازه یابد هدایت تیم را به دست بگیرد. این سرمربی ۳۳ ساله با وجود جوانی نسبی اکنون تجربه دارد و توانسته این تیم را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن برساند که با پیروزی ۲-۱ برابر اتلتیکو مادرید به دست آمد و در مرحله قبل نیز تاتنهام ژوزه مورینیو را کنار گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha