• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99052518075
  • خبرنگار : 50046

خراسان شمالی ها چشم انتظار موزه خانه تاریخی بانک ملی

خراسان شمالی ها چشم انتظار موزه خانه تاریخی بانک ملی

ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پیگیری های لازم برای تبدیل خانه بانک ملی در بجنورد به موزه طی سال های اخیر انجام شده است.

مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خانه تاریخی بانک ملی یکی از معماری های مربوط به دوره پهلوی بوده و در آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، اظهارکرد: این بنای تاریخی جزء هویتی شهری محسوب می شود باید بهره برداری های لازم از آن صورت گیرد و تبدیل به موزه شود.

وی افزود: تاکنون پیگیری های فراوانی برای تبدیل این خانه تاریخی به موزه شده اما نگاه های بخشی تاکنون مانع این امر شده است و از سوی دیگر حتی نامه وزارت خانه برای تبدیل خانه تاریخی بانک ملی به موزه به استان ارسال شده است.

مستوفیان ادامه داد: با تبدیل شدن این اثر تاریخی به موزه، اداره کل میراث فرهنگی مالک آن نخواهد شد و فقط امر نظارت بر موزه را خواهد داشت و از سوی دیگر بانک ملی می تواند با اجرای این طرح بهره برداری های لازم را نیز ببرد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر یک مجموعه دار از سکه های باارزش و پول های قدیمی در خراسان شمالی وجود دارد که با تفاهم با این شخص می توان این مجموعه را راه اندازی کرد و از سوی دیگر می توان اسناد خیلی قدیمی بانک را نیز به نمایش گذاشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه این خانه قدیمی در حال حاضر تبدیل به انبار شده است.

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی خانه های تاریخی همانند حسینیه جاجرمی ها وجود داشته که با مرمت آن، در حال حاضر مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد: تبدیل خانه تاریخی بانک ملی به موزه یکی از درخواست های مردمی شهر بجنورد به این اداره کل بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha