• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052518172

مدیر کل صدا و سیمای یزد:

کم‌کاری مسئولان در مدیریت فضای‌مجازی مشهود است

کم‌کاری مسئولان در مدیریت فضای‌مجازی مشهود است

ایسنا/یزد مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان این‌ که در دنیای کنونی اثر وجودی هیچ چیزی قوی‌تر از فضای مجازی نیست گفت: فضای مجازی کشور به برنامه‌ریزی جدی و مستمر نیاز دارد و کم کاری مسئولان در این خصوص مشهود است.

«احمد پهلوانیان» پیش از ظهر امروز ۲۵ مردادماه، با حضور در نشست استانی روئسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که با حضور رئیس استانی این شورا و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت تبلیغ و حراست از ارزش‌های دینی و انقلابی به عهده روحانیون و حوزه‌های علمیه بوده است، اظهار کرد: بعد از انقلاب این مهم به عهده دستگاه‌ها و نهادهای مختلف سپرده شده است.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلام را ضروری دانست و افزود: ‌متأسفانه تاکنون در این خصوص هیچ اقدام قابل دفاعی انجام نشده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در ادامه نامگذاری شبکه‌های اجتماعی را به عنوان فضای مجازی، اولین اشتباه راهبردی در خصوص استفاده از این بستر عنوان کرد و گفت: فضای مجازی خیلی واقعی‌تر از فضا حقیقی زندگی انسانهاست و باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

پهلوانیان با بیان این‌که موجودیت در گرو اثروجودی است و هر آن چیز که اثر وجودی نداشته باشد غیرحقیقی است، تصریح کرد: در دنیای کنونی اثر وجودی هیچ چیزی قوی‌تر از فضای مجازی نیست.

این مسئول در خصوص اهمیت فضای مجازی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فرمایش رهبر انقلاب در خصوص قبول مسئولیت فضای مجازی کشور، بیانگر اهمیت و حساسیت این مهم است.

وی با بیان این‌که از نظر علمی فیلتر کردن فضای مجازی غیرممکن است، تأکید کرد: فیلتر کردن فضای مجازی در این مستلزم ایجاد زیرساخت‌های اینترانت است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد جبران کم‌کاری‌های انجام شده در حوزه مدیریت فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: بسیاری از چالش‌های رسانه‌ای فعلی نتیجه کم کاری‌های متعدد در حوزه تولید محتوا فضای مجازی است.

پهلوانیان با بیان این‌که هر مسلمان باید صاحب یک رسانه باشد و این موثرترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای استکبار جهانی است، تصریح کرد:‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شرایط امروز نقش مهمی در هماهنگ کردن رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی ایفا می‌کند.

وی در پایان برگزاری جلسات متعدد و مستمر با فعالین فضای مجازی و اصحاب رسانه را مهمترین عامل مدیریت فضای مجازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی دانست و خاطرنشان کرد:‌ توجه به این مهم جدی‌ترین رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شرایط کنونی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha