• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99052518400
  • خبرنگار : 71625

انتشار یک آلبوم موسیقی در قالب فلش

انتشار یک آلبوم موسیقی در قالب فلش

شروین مهاجر ـ نوازنده کمانچه ـ از انتشار آلبوم «چهل سالگی» که آرشیوی تصویری و سفرنامه‌ای از ۲۴ سال فعالیت هنری اش است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، این نوازنده و مدرس کمانچه درباره آلبوم «چهل ساگی» با بیان اینکه کار بر روی جمع آوری این اثر را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است، در بخشی از صحبتهایش گفته است: افرادی که از نزدیک با من در ارتباط هستند می‌دانند که از قدیم علاقه خاصی به نظم و آرشیو هنری دارم و از همان ابتدای فعالیت‌ها و حتی از زمانی که در هنرستان موسیقی بودم تمامی مجلات، کاست‌ها، سی دی‌ها و جراید هنری از جمله سالنامه شیدا، هنر موسیقی و ... را جمع آوری می کردم و این کار را با علاقه و وسواس خاصی انجام دادم.

او ادامه داد: در این اثر صحنه‌هایی از زندگی خودم را هم نشان دادم. این مجموعه شامل ۱۰ ساعت فایل های تصویری است که به صورت مجزا نام گذاری شده و فقط بخش‌هایی که از نظر مسائل اجتماعی و خانوادگی صلاح نبود حذف شد. تصاویر زیادی از خاطرات و زندگی هنرمندان موسیقی در دسترس نیست و متاسفانه رسانه‌ای هم یار ما نیست و این مهم در گذشته و قبل از انقلاب بیشتر ضبط و پخش شده است. من معتقدم باید خود هنرمندان دست به قلم و دوربین شوند و این روزگار را ثبت و ضبط کنند.

مهاجر توضیح داده است: این آلبوم مانند یک مستند هنری جامع است که از بین بیش از ٢٥٠ ویدئو انتخاب شده است. اگر این اثر را به صورت دی وی دی منتشر می‌کردم شامل ۱۰ دی وی دی می‌شد که تولید آن برای خودم و مخاطب توجیه اقتصادی نداشت پس تصمیم گرفتم این مجموعه را در پکیجی خاص به صورت فلش منتشر کنم. خیلی‌ها می گفتند این امکان وجود ندارد و با شکست مواجه می‌شود ولی من ریسک کردم و شکست برایم معنایی ندارد و دوست عزیزم معین هاشمی نسب این مجموعه که ۳۵ گیگ حجم داشت را با نرم افزار  به ۱۶ گیگ بدون افت کیفیت تبدیل کرد.

آهنگساز آلبوم «کهن کمان» با اشاره به اینکه این اثر نکاتی خاص دارد که باید دیده شود، بیان کرد: مهم ترین هدفم از انتشار این اثر این بود که مخاطب همسفر ما و متوجه ظرایف و  لحظه‌های ناب گذشته شود. این اثر شامل بخش‌های مختلفی از جمله کنسرت، کلیپ، عکس، مستند، مصاحبه، بیوگرافی، پشت صحنه، فعالیت‌های استدیویی و آثاری که با آهنگسازان مختلف و بزرگی همکاری کرده‌ام می‌شود. به عنوان مثال بخش کنسرت‌ها شامل ۸۰ درصد کنسرت‌های من از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۹۸ با گروه‌هایی چون «فراق»، « فوژان»، «مولوی»، « راز و نیاز»، «عارف»، «اشتیاق»، «کامکارها» و ... بوده است.

این نوازنده کمانچه با اشاره به اینکه شعر و خوانش ادبی معرفی این اثر به عهده سعید پرویزی بوده است، عنوان کرد: قرار است این اثر را به صورت کامل در یوتیوب قرار دهم اما متاسفانه شخصی ناشناس بدون اجازه من با اسم من کانالی را در یوتیوب ساخته است که اجازه استفاده من از نام خودم را گرفته است در نتیجه از طریق دوستی در خارج از ایران به یوتیوب ایمیل زدیم و درخواست کردیم که کانال را مسدود کرده و آن را به خودم برگرداند که هنوز منتظر اقدام عملی آنها هستیم.

این نوازنده در پایان گفت: چون برای اولین بار یک اثر به صورت فلش و با احترام به مخاطب در صندوقچه ای کوچک و مهر و موم شده منتشر می‌شود زمان می‌برد تا میان مخاطب و حتی هنرمندان جای خود را باز کند چراکه محتویات آن را باید دید و نمی‌شود با کلمات آن روزهای طلایی گذشته را بیان کرد. انتظار ندارم که مخاطب ١٠ ساعت بدون وقفه نظاره گر این مجموعه باشد اما می‌توان همانند یک فیلم یا سریال در چند قسمت بخش های متفاوت آن را دید. همچنین اکثر آثاری که در آلبوم «چهل سالگی» دیده و شنیده می‌شود در ایران منتشر و تولید شده و دارای مجوز هستند و کنسرت‌ها و آثاری که در خارج از ایران مشاهده می‌شود بدیهی است که در چهارچوب فرهنگی و قوانین آن کشور تهیه و تولید یا اجرا شده است. بخش‌های کوچکی از این مجموعه تصویری در فضای مجازی توسط خودم و دیگر همکاران به وفور به اشتراک گذاشته شده است و تمامی ویدئوها دارای تایتل و سال مورد نظر است و پالایش صوتی و در حد امکان تصویری روی آن انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha