• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99052618808
  • خبرنگار : 71496

عریقات خطاب به عمرو موسی: استفاده از اسم فلسطین کافی است!

عریقات خطاب به عمرو موسی: استفاده از  اسم فلسطین کافی است!

دبیرکل کمیته اجرایی ساف اظهارات اخیر دبیرکل پیشین اتحادیه عرب درباره عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را به منزله تخریب طرح صلح عربی دانست و از او خواست استفاده از فلسطین را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر عمرو موسی، دبیرکل پیشین اتحادیه عرب درباره عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: درخواست عمرو موسی از کشورهای عربی برای پا جای پای امارات گذاشتن و عادی کردن روابط با اسرائیل با هدف تحقق دستاوردهایی برای فلسطینی‌ها به معنای نقض تصمیمات اجلاس‌های سران کشورهای عربی و تخریب طرح صلح عربی است.

عریقات افزود: عادی‌سازی با اسرائیل در واقع پاداشی برای جنایات (رژیم) اشغالگر است.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف در ادامه اظهار کرد: استفاده از نام فلسطین کافی است! فلسطین به کسی نیاز دارد که به آن خدمت کند نه کسی که از نامش استفاده کند.

عمرو موسی پیشتر در صفحه رسمی خود در فیسبوک از کشورهای عربی که احتمال دارد همانند امارات بخواهند روابط خود با اسرائیل را عادی کنند، خواست در مقابل عادی‌سازی‌ امتیازاتی بگیرند که به نفع فلسطینی‌ها باشد. همچنین او از اتحادیه عرب خواست نشستی عربی برای بحث و بررسی جدی این تحولات و بازنگری در اصول تعامل با آن را برگزار کند.

نکته قابل توجه در اظهارات عمرو موسی که به منزله دعوت به عادی‌سازی بود، این است که این صحبت‌ها را چهره‌ای مطرح کرده که در دوره دبیرکلی‌اش در اتحادیه عرب (سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱) با موضعگیری‌هایش در مخالفت با عادی‌سازی بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین و پایتختی قدس شرقی شناخته می‌شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط خبر داده و این توافق را "تاریخی" خواند.

پس از اعلام ترامپ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کابینه‌اش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی پایبند است، با این حال امارات در توجیه این اقدام خود مدعی شد که این توافق برای "حفاظت از فرصت‌های راه‌حل تشکیل دو کشوری از طریق تعلیق طرح اسرائیلی الحاق اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری" انجام شد.

در مقابل این توافق با محکومیت‌های گسترده رهبران و گروه‌های فلسطینی همانند حماس، فتح و جهاد اسلامی مواجه شده و رهبری فلسطین در بیانیه‌ای آن را خیانت امارات در حق قدس، مسجد الاقصی و مساله فلسطین دانست.

امارات پس از مصر و اردن، سومین کشور عربی است که توافقنامه صلحی را با رژیم صهیونیستی امضا می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha