• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052619014
  • منبع : نمایندگی مرکزی

در مرداد 99 انجام شد:

رشد ۱۵۰ درصدی سوخت‌رسانی به راه‌آهن اراک

رشد ۱۵۰ درصدی سوخت‌رسانی به راه‌آهن اراک

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی از رشد ۱۵۰ درصدی سوخت‌رسانی به راه‌آهن اراک در مرداد 99 خبر داد.

سعید جمشیدی ۲۶ مردادماه در جلسه مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی و استان قم بیان کرد: سوختی که به راه آهن داده می شود به صورت اعتباری است و براساس خوداظهاری راه آهن انجام می گیرد، اما در سال ۹۹ برای تامین سوخت مشکلاتی برای راه آهن ایجاد شد.

وی با بیان اینکه اعتباری در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی نیست و باید براساس سهمیه این سوخت رسانی انجام گیرد که محدود است، گفت: این شرایط باعث بروز مشکلاتی شده است و اگر بخواهیم سهمیه را افزایش دهیم باید به مدیران بالادست پاسخگو باشیم.

جمشیدی افزود: با وجود این شرایط، میزان سوخت رسانی به راه آهن اراک در طول چهار سال اخیر بسیار رشد داشته است به طوری که سوخت رسانی در فروردین ماه ۵۰ درصد، اردیبهشت ماه، خرداد و تیرماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد و در مردادماه با توزیع ۸۸۵ هزار لیتر سوخت، ۱۵۰ درصد افزایش صورت گرفته است، در حالی که باید توزیع سوخت براساس سیر و تعداد ترن انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه آهن استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: تا ۲۰ مردادماه، راه آهن اراک ۵۰۰ هزار لیتر سوخت خود را دریافت کرده است و پس از آن نیز ۲۹۰ هزار لیتر سهمیه دریافت کردیم، اما این افزایش سهیمه به دلیل افزایش عملکرد این مجموعه بوده است.

محمدرضا قربانی اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۳۶۲ هزار تن بار در شبکه راه آهن استان بارگیری شده است در حالی که این میزان بار در مدت مشابه سال گذشته ۳۱۱ هزار تن بوده و در واقع ۵۰ هزار تن افزایش بارگیری رقم خورده است.

وی افزود: امسال در حوزه تن کیلومتر نیز ۷۶۱ میلیون تن کیلومتر بار حمل شده است که در سال گذشته ۶۴۴ میلیون تن کیلومتر بوده است. کرونا قطارهای مسافربری را تعطیل کرد، اما حمل و نقل بار انجام گرفت و مسلما با افزایش حمل بار سوخت گیری هم افزایش می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha