• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99052619019
  • خبرنگار : 71620

گلرو: برای حل مسئله فلسطین طرح صلح دموکراتیک داریم

گلرو: برای حل مسئله فلسطین طرح صلح دموکراتیک داریم

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم گفت: رهبری نامه‌ای برای طرح صلح دموکراتیک و حل مسئله فلسطین نوشته بودند که به ثبت سازمان ملل و شورای امنیت رسیده است آن طرح رفراندم در سرزمین فلسطین است.

به گزارش ایسنا، عباس گلرو در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور  با استناد بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبری در این بیانیه مدیریت کشور را به جوانان تفویض کرده و انقلاب  را با دستان نسل جوان ابدی کرد. جوانان باید با نگاه عمیق به دستاوردهای عظیم انقلاب، با امید به آینده و رویکرد آسیب شناسانه به ضعفها و کاستی‌ها، کشور را راهبری و دولت آینده را برپا دارند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو اولویت اقتصاد و فرهنگ که رهبری برای مجلس یازدهم عنوان کرده‌اند گفت: بنیان مشکلات امروز جامعه ما فرهنگ است فرهنگ عمومی جامعه و تعاون اجتماعی در تمام زمینه‌ها با آسیب جدی مواجه است و ریشه آن در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی  و آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که «مشکلات ما بیش از آن که از تحریم باشد از سوءمدیریت است» گفت: رانت، ویژه خواری، فساد، بی عدالتی ، قانون گریزی و نادیده گرفتن حقوق یکدیگر همه ناشی از ضعف کارکرد فرهنگی است. یک نمونه ضعف فرهنگی رانندگی در ایران است که متاسفانه عدم رعایت مقررات، خسارت سنگین جان و مالی به دنبال دارد.

گلرو در مورد وضعیت اقتصادی ایرانیان گفت: فاصله طبقاتی که با دست خود ایجاد کردیم باید برچیده شود. روحیه اشراف گری برخی مسوولان آسیب جدی بر جامعه و اعتماد مردم وارد کرده است. خط قرمز ما مردم‌اند. حل مشکل مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بارها مورد تاکید رهبری بوده است. لذا  حقوق آنها به هیچ وجه نباید ضایع شود یقین دارم که در گام دوم این رویه اصلاح خواهد شد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل منطقه‌ای گفت: ما برای دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی ایستاده‌ایم. ما هزینه دادیم قاسم سلیمانی داده‌ایم اما مکتب و گفتمان ما پیروز شد؛ برخی  حکومت‌های فاسد و مزدوران آمریکا و اسرائیل ایران هراسی را رواج دادند و گفتند ایران به دنبال سیطره بر کشورهای عربی است. ما به دنبال سیطره نبوده و نیستیم. ما یک رسالت تاریخی داشتیم که انجام دادیم. فرق است بین منافع زودگذر با رسالت تاریخی ماندگار.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی  خطاب به ملت‌های لبنان، سوریه و عراق تاکید کرد: وظیفه ما بود که به درخواست‌های دولت‌هایتان برای مبارزه با آمریکا و اسرائیل و بعضی متحدان منطقه، در کنار شما بمانیم، اما بدانید که امروز این قدرت‌های فاسد به دنبال این هستند که دستاوردهای ما را پوچ کرده و بار دیگر با تروریسم بر منطقه حکومت کنند. آمریکا به دنبال بی ثباتی در منطقه است؛ نگذارید بر مقدسات شما سلطه یابد. حکومت‌های عربی منطقه که با  پناه بردن به آمریکا و اسرائیل و عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل به دنبال کسب منافع آنی هستند بدانید که فلسطین فروختنی نیست. فلسطین به فلسطینیان تعلق دارد. سنت الهی این است که حق به صاحبان اصلی‌اش بازگردد.

گلرو با بیان این که ما با یهودیت مشکلی نداریم گفت: مشکل ما با اشغالگری است؛ رهبری نیز فرمودند که  این ادعا که ما به دنبال نابودی یهودیان و ریختن آنها به دریا هستیم دروغ است. ما به دنبال پایان دادن به اشغالگری و رژیم جعلی اسرائیل هستیم. مقامات شما جنایت می‌کنند و ننگ تاریخی بر جای می گذارند اجازه ندهید   این جنایت و اشغالگری‌ها ادامه یابد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی  در پایان نطق خود با استناد به یک نامه از مقام معظم رهبری که در سازمان ملل ثبت شده است گفت: ما برای حل مسئله فلسطین طرح صلح دموکراتیک داریم؛ رهبری چندی پیش آن را پیشنهاد کرده و طی یک نامه به ثبت سازمان ملل  و شورای امنیت  رسیده است. آن طرح رفراندم در سرزمین تاریخی فلسطین است. شهادت قاسم سلیمانی آغاز مرحله جدید برای تمام منطقه بود، نه نتها راهبرد منطقه‌ای ایران ضعیف نشد بلکه پیچیده تر و قدرتمندتر شد. ناکامی آمریکا در قطعنامه تمدید تسلیحاتی ایران بیش از گذشته شکست آمریکا و شکست یکجانبه گرایی این کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha