• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99052619446
  • خبرنگار : 50274

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خبر داد:

توزیع نذورات محرم در قالب بسته های معیشتی

توزیع نذورات محرم در قالب بسته های معیشتی

ایسنا/کردستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اعلام اینکه امسال در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در استان کردستان ممنوع است، گفت: نذورات امسال در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و بین نیازمندان و فقرای مناطق حاشیه شهرها و روستاها توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، امروز، ۲۶ مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: حادثه تلخ کربلا برای تمام امت اسلامی درس حریت، آزادی، آزادگی و دفاع از حریم اسلامی و عزت انسانی برای تمام مسلمانان است.

وی با اعلام اینکه ما مسلمانان دارای مراسمات و مناسبات مذهبی ویژه‌ای هستیم که این مناسبات امسال تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، اعلام کرد: مراسم و عزاداری‌ها امسال براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: براساس شریعت دین اسلام همواره بین سلامت انسان و برگزاری مراسمات دینی اولویت اصلی با سلامت انسان است که در این راستا عزاداری محرم به دلیل حفاظت از سلامت انسان‌ها با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: تمام هیئات مذهبی در برگزاری برنامه‌های عزاداری خود باید پایبند دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا باشند.

حجت‌الاسلام حاتمیان با اعلام اینکه امسال در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در استان کردستان ممنوع است، افزود: نذورات امسال در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه براساس تصمیمات انجام شده تمام مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اعلام کرد: مراسم‌های عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری حداقل ۲متری و کاهش ساعات برگزاری مراسم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در مراسمات سوگواری شهدای کربلا به ویژه سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، امسال جابجایی و دسته‌بندی هیات‌ها و استفاده از طبل و سنج و وسایل مشابه ممنوع است.

حجت‌الاسلام حاتمیان با تأکید بر اینکه برگزاری عزاداری در هیئات مذهبی منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا خواهد بود، یادآور شد: امسال برای برگزاری مراسم عزاداری باید هیئات مذهبی درخواست مجوز خود را در سامانه بیرق بارگذاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha