• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99052719791
  • خبرنگار : 50024

یک سهل‌انگاری مرگبار!

یک سهل‌انگاری مرگبار!

ایسنا/البرز مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات و توصیه‌های فراوان همچنان شاهد تجمع مردم در فضاهای سربسته و بی توجهی نسبت به استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی هستیم که این امر به واقع بازی با جان خود و دیگران است.

مقصود جعفری نیا روز دوشنبه ۲۷ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شیوع کرونا از زمستان گذشته تا کنون روابط اجتماعی مردم، وضعیت اقتصادی جامعه، ارتباطات خانگی، معیشت خانوارها و ... را تحت شعاع قرار داده، اظهار کرد: برای اینکه شرایط به وضعیت عادی بازگردد چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی نداریم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم تاکیدات و توصیه‌های فراوان همچنان شاهد تجمع مردم در فضاهای سربسته و بی توجهی نسبت به استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی هستیم که این امر به واقع بازی با جان خود و دیگران است.

وی توضیح داد: حتی اگر یک نفر هم در محیط بسته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود در خصوص استفاده از ماسک سهل انگاری نکنند.

این مسئول با تاکید بر ایجاد شرایط ایمن در محیط های اداری اضافه کرد: در ادارات باید نسبت به ایجاد تهویه مناسب چه به صورت مکانیکی و چه باز گذاشتن پنجره ها اقدام شود.

جعفری نیا با اشاره به اینکه مردم می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ادارات،  صنوف و ... را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند، گفت: این سامانه قبل از شیوع کرونا به شکایت‌های بهداشتی و گزارش های مردم در خصوص تخلفات مواد خوراکی و آب رسیدگی می‌کرد ولی با شیوع کرونا موارد متعددی به آن اضافه شد.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: تا قبل از شیوع کرونا به ۴۸ هزار واحد از سوی سامانه ۱۹۰ نظارت می‌شد ولی طی این چند ماهه این تعداد به ۱۵۰ هزار واحد افزایش یافته که این بار مضاعفی را به مجموعه تحمیل کرده است.

وی اظهار کرد: اگر مردم شکایت یا گزارشی را به ۱۹۰ اعلام کردند ولی رسیدگی نشد می‌توانند با شماره ۳۲۵۴۳۸۳۷ تماس بگیرند و موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد ناظران دانشگاه علوم پزشکی محدود است از مردم می‌خواهیم برای گزارش تخلفات ناامید نشوند و همکاری لازم را برای برخورد قانونی  با متخلفین داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha