• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99052719898
  • خبرنگار : 50167

وضعیت شهرستان‌های زنجان از لحاظ کرونا چگونه است؟

وضعیت شهرستان‌های زنجان از لحاظ کرونا چگونه است؟

ایسنا/زنجان تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و خدابنده رو به کاهش است و شاهد وضعیت نسبتا ثابتی در این شهرستان‌ها هستیم که نیازمند تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده عموم مردم از ماسک است.

وجیه‌الله نوروزی روز گذشته (۲۶ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ ۳۱ تیر سال‌جاری ۱۳۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ابهر بستری بودند ولی در حال حاضر به ۵۰ نفر رسیده است.

فرماندار ابهر در رابطه با میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت و بانک‌های شهرستان ابهر، افزود: ۱۴ مورد دفتر پیشخوان دولت در این شهرستان وجود دارد که تنها ۵ مورد آن بیش از ۸۰ الی ۹۴ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ همچنین ۵۲ شعبه بانکی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد تنها یک شعبه ۱۰۰ درصد، ۵ شعبه بیش از ۹۰ درصد، ۳۳ شعبه نیز بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد و یک شعبه زیر ۶۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان ابهر دارای ۶۶ اداره است که تنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند، تصریح کرد: ۴۹ مورد بین ۸۰ الی ۱۰۰ درصد، ۱۴ اداره بین ۶۰ الی ۸۰ درصد و ۲ اداره پایین‌تر از ۶۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

فرماندار ابهر با بیان اینکه این شهرستان دارای ۶۴ رستوران و کافی‌شاپ است، خاطرنشان کرد: ۲ مورد بیش از ۹۰ الی ۱۰۰ درصد، ۱۷ مورد ۸۰ الی ۹۰ درصد، ۱۷ مورد ۷۰ الی ۸۰ درصد، ۱۳ مورد ۶۰ الی ۷۰ درصد، ۷ مورد ۶۰ الی ۵۰ درصد و ۷ مورد دیگر نیز پایین‌تر از ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره در ادامه این جلسه با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستگاه‌های اداری این شهرستان ۷۵ الی ۸۶ درصد است، اظهار کرد: طی یک هفته، بازدیدهایی از اماکن و صنوف این شهرستان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بازرسان انجام که ۶ مورد از آنها پلمب شده و واحدهایی که مطابق قوانین و مقررات از نظر تعزیرات مشکل داشتند، ۱۰ مورد از آن مورد تعزیر قرار گرفتند.

حجت محمدی با اشاره به اینکه ۴۷ مورد کمیته بازرسی در شهرستان خرم‌دره تشکیل شده است، افزود: وضعیت نانوایی‌ها و اماکن از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده است و براساس دستور صادر شده به اماکن و نانوایی‌های این شهرستان، دیگر در داخل نانوایی‌ها، نان عرضه نمی‌شود و همه مشتریان باید بیرون بایستند که این امر خروجی خوبی داشته است.

وی با اشاره به تعطیلی و مسدود کردن برخی از پارک‌های شهرستان خرم‌دره، تصریح کرد: در خصوص برگزاری کنکور در این شهرستان نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که جلساتی نیز در این خصوص برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان خدابنده در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان خدابنده بستری هستند که از این تعداد ۵ نفر در بخش آی سی‌ یو بدون اتصال دستگاه بستری هستند، اظهار کرد: آموزش و آگاه‌سازی در خصوص بیماری کرونا در این شهرستان در اولویت قرار دارد.

ایوب بیگدلی با اشاره به توزیع ۳۰ هزار عدد ماسک رایگان در مناطق روستایی، افزود: دستگاه‌های دولتی در شهرستان خدابنده بین ۸۰ الی ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و تذکرات لازم به بانک‌هایی که به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، داده شده است.

وی با اشاره به ارتباط مستمر با هسته‌های همیار سلامت شهرستان خدابنده، تصریح کرد: ۵ جلسه ستاد ویژه محرم و صفر در بخش‌ها و شهرهای مختلف برگزار شده است و کارگروه سلامت ایام محرم و صفر در روستاها با هسته‌های مردمی و با حضور هیات امنای مساجد ومداحان برگزار می‌شود که تاکیدات لازم در این‌خصوص داده شده است.

این مسئول با اشاره به کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: در شهر قیدار و شهرهای تابعه شهرستان خدابنده مردم از ماسک استفاده کرده و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha