• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052720123
  • خبرنگار : 50212

در گفتگو با ایسنا؛

جزئیات دیدار استاندار مرکزی با معاون اول رئیس جمهور تشریح شد

جزئیات دیدار استاندار مرکزی با معاون اول رئیس جمهور تشریح شد

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی جزئیات دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور را تشریح کرد.

سیدعلی آقازاده امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور که به منظور پیگیری مسائل و مشکلات صنایع بزرگ استان انجام شد، پرداخت و اظهار کرد: معمولا هرچند وقت یکبار سلسله دیدارهایی با هدف ارائه گزارش و طرح مشکلات و موضوعات با معاون اول رئیس جمهور به پیشنهاد اینجانب برگزار می‌شود.

وی تشریح آخرین وضعیت اقتصادی استان و اقدامات انجام شده برای معاون اول رئیس جمهور را مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست دانست و افزود: در این دیدار شاخص‌های اقتصادی استان ظرف سه سال گذشته بویژه در دو سال اخیر که در دوران تشدید تحریم‌ها قرار داشتیم تشریح شد. خوشبختانه استان مرکزی در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی رشد داشته است که نشانگر بی اثر بودن تحریم‌ها در حوزه اقتصادی براساس آمار مراکز رسمی کشور در این استان به عنوان قطب صنعت ایران است.

استاندار مرکزی به طرح مشکلات برخی کارخانجات استان نظیر هپکو، آلومینیوم، آذرآب، نورد و پروفیل صفا و ... در این دیدار اشاره کرد و افزود: طرح مشکلات در دیدار با معاون اول رئیس جمهور به عنوان دبیر ستاد اقتصادی سران قوای سه گانه برای پیگیری در جلسه سران سه قوه از دیگر موضوعات این دیدار بود.

وی افزود: این دیدارها می‌تواند در راستای تسهیل عملکرد استان بویژه در حوزه تولید و صنعت و اختیاراتی که در دست دولت است موثر باشد و قطعا نوید اتفاقات خوبی را برای استان خواهد داد.

آقازاده در خصوص مشکلات هپکو گفت: در این دیدار معاون اول رئیس جمهور به عزم جدی دولت برای برون رفت از مشکلات هپکو اشاره کرد. دولت با اتخاذ تصمیمات راهگشا و راهبردی به دنبال برطرف شدن مشکلات این شرکت است.

وی ادامه داد:  با واگذاری بخشی از سهام هپکو به سازمان تامین اجتماعی مقرر شد مبلغی معادل ۲۰ میلیارد تومان طی دو هفته پیش از سوی این سازمان  به هپکو پرداخت شود که پیچیدگی‌های اداری و بروکراسی‌ها مانع از پرداخت این مبلغ در موعد مقرر شده است که امیدواریم با دستور معاون اول رئیس جمهور و پیگیری‌هایی که استانداری مرکزی انجام می‌دهد ظرف چندروز آینده این مبلغ پرداخت شود.

به گفته استاندار مرکزی، ۲۰۰ میلیارد تومان بابت قرارداد هپکو با سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز تامین شده و در اختیار وزارت راه و شهرسازی است که با امضای قرارداد، تولید در هپکو آغاز می شود و سرعت می‌گیرد.

آقازاده همچنین به برگزاری نشستی با "واعظی" رئیس دفتر رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: در این نشست گزارشی از شرایط اقتصادی استان ارائه شد که واعظی با ابراز رضایت از عملکرد اقتصادی استان مرکزی در سه سال اخیر خواستار ارسال دقیق عملکرد اقتصادی استان مرکزی برای بهره‌برداری دولت در ارائه آمار عملکردی در هفته دولت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha